Bukefalos 28 år!

Tokiga annonseringar

Facebook annons
Skor leder 42 man

Jag fick bokstavligt talat sätta mig på händerna för att inte svara
Vart leder dessa skor de 42 männen?
Det är mest bara tråkigt att anmärka på folks stavning. Annonsen säger en hel del. Herrläderskor stl 42. Sen känns det lite ineffektivt att annonsera utan bild när det gäller kläder/skor.
 
5768-1498454651-921765a03f4e1a6c38d6623b9b616ccf.png

Någon som är sugen? Den är ju exklusiv!
Hon kanske trodde att hornet var äkta guld :P
 
Annons på Facebook; namnen utbytta
• • • • • • • • • • • • • •
Mustascha;
Tillfället i bra skicka fungerar som ska vid sommar kommer.
• • • • • • • • • • • • • •
* Här börjar min hjärna arbeta. Nåt är till salu. Som är i bra skicka! Verkar kul!
• • • • • • • • • • • • • •
Mustascha;
Jag glömde priss 100
• • • • • • • • • • • • • •
* Och om det är 100 kr, så kan det vara ett överkomligt priss! Funderar och funderar över vad det kan vara för nåt. Följer annonsen utan att kommentera. Men då dyker äntligen en lika nyfiken människa som jag upp!
• • • • • • • • • • • • • •
Tina;
Och vad säljer du?
• • • • • • • • • • • • • •
*Det vill jag oxå veta! Mitt huvud börjar bli varmt av att inte få veta! Måste få veta!
• • • • • • • • • • • • • •
Mustascha;
Förlåt bilden inte skicka.det är en tolkfläkt.
• • • • • • • • • • • • • •
* Nu är jag präktigt förvirrad. Finns fläktar för tolkar? Hur används dessa? Vid tolkning med microfon på föreläsningar, debatter, information för invandrare? Fattar absolut ingenting. Väntar verkligen på nästa kommentar! Hjärnan börjar bli varm! Går på tomgång, nåt slirar därinne!
• • • • • • • • • • • • • •
Nu kommer en bild! Hela jag är riktigt snurrig! Varmt varmt, överhettad hjärna!
• • • • • • • • • • • • • •
Bilden; Ser ut som hopvikta hängslen i en hög, och en sil till en diskho som ligger brevid.
• • • • • • • • • • • • • •
*Förstår fortfarande ingenting. Googlar tolkfläkt. Ånga pyser ur öronen på.mig. Inga resultat. Sen kommer nästa inlägg
• • • • • • • • • • • • • •
Britta;
Köper!
• • • • • • • • • • • • • •
Vd köper människan?! Återgår till att söka på Internet, tolkfläkt. Inga förslag.
Mitt huvud håller på att bli överhettat. Alternativa bilder dyker upp på takfläktar. Takfläkt? En sån skulle jag ha just nu! Inte för att de är snygga, men för att Skallen håller på att självantända av spänningen! Men Britta var ju snabb som en vessla! Tolkfläkten är ju redan såld!

Jösses! Det var länge sen jag skrattade så att jag grät på det här viset! Tack! :rofl::bow:
 
kollade i en av kommunens köp och sälj grupper på facebook nu.
Hittade två annonser som inte sa så mycket.
Den ena
Skor/stövlar
och två bilder

Storlek? använda? Pris? Hade varit bra info att ha också...

Den andra
shorts
30 $

och en bild på 5 shorts.

Storlek? 30 dollar eller ska det vara SEK? Per styck eller för alla?
 
Slimmat = kort vokal, slimat(?) = sliiiiiimat, lång vokal. Ser inget att diskutera, slimat är stavfel.

Det beror möjligen på.
Eftersom "slimmad" eller "slimad" kommer från "slim", alltså smal eller slank.
Visserligen gillar rättstavningsprogrammet på den här datorn "slimmad" men det är inte jättekonstigt med den felstavningen.
 
Det beror möjligen på.
Eftersom "slimmad" eller "slimad" kommer från "slim", alltså smal eller slank.
Visserligen gillar rättstavningsprogrammet på den här datorn "slimmad" men det är inte jättekonstigt med den felstavningen.
Fast även på engelska stavas det med två M, slimmed.
 
Slimmat = kort vokal, slimat(?) = sliiiiiimat, lång vokal. Ser inget att diskutera, slimat är stavfel.
Jag skrev möjligen av det uppenbara skälet att annonsören valt stavningen "slimat" och det är inte direkt första gången jag ser den och därmed är det diskuterbart.

Det är ett låneord där ursprunget ger stavningen med ett m, många låneord är inte anpassade efter svenska stavningsregler.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den 14 maj för tio år sedan, 1996, lade jag upp mina första web-sidor på internet. Jag tycker att det kunde vara kul att uppmärksamma...
Svar
13
· Visningar
11 947
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp