Bukefalos 28 år!

Tokiga annonseringar

Eller den märkliga annonsen i en till salu-grupp på fb, där saker och ting är just till salu... Bilder på två symaskiner, av två olika modeller. Utan text. Och så började folk fråga om pris på maskinerna, och fick svar att de kostar si och så mycket per meter.... :confused: Så, ja, annonsören sålde alltså inte symaskinerna utan han sydde åt folk. Hade kanske varit liiiiiiite vettigt att skriva det i en annonstext... :D!
 
Eller den märkliga annonsen i en till salu-grupp på fb, där saker och ting är just till salu... Bilder på två symaskiner, av två olika modeller. Utan text. Och så började folk fråga om pris på maskinerna, och fick svar att de kostar si och så mycket per meter.... :confused: Så, ja, annonsören sålde alltså inte symaskinerna utan han sydde åt folk. Hade kanske varit liiiiiiite vettigt att skriva det i en annonstext... :D!
Det som är självklart är klart bara för en själv!
 
Annons på Facebook; namnen utbytta
• • • • • • • • • • • • • •
Mustascha;
Tillfället i bra skicka fungerar som ska vid sommar kommer.
• • • • • • • • • • • • • •
* Här börjar min hjärna arbeta. Nåt är till salu. Som är i bra skicka! Verkar kul!
• • • • • • • • • • • • • •
Mustascha;
Jag glömde priss 100
• • • • • • • • • • • • • •
* Och om det är 100 kr, så kan det vara ett överkomligt priss! Funderar och funderar över vad det kan vara för nåt. Följer annonsen utan att kommentera. Men då dyker äntligen en lika nyfiken människa som jag upp!
• • • • • • • • • • • • • •
Tina;
Och vad säljer du?
• • • • • • • • • • • • • •
*Det vill jag oxå veta! Mitt huvud börjar bli varmt av att inte få veta! Måste få veta!
• • • • • • • • • • • • • •
Mustascha;
Förlåt bilden inte skicka.det är en tolkfläkt.
• • • • • • • • • • • • • •
* Nu är jag präktigt förvirrad. Finns fläktar för tolkar? Hur används dessa? Vid tolkning med microfon på föreläsningar, debatter, information för invandrare? Fattar absolut ingenting. Väntar verkligen på nästa kommentar! Hjärnan börjar bli varm! Går på tomgång, nåt slirar därinne!
• • • • • • • • • • • • • •
Nu kommer en bild! Hela jag är riktigt snurrig! Varmt varmt, överhettad hjärna!
• • • • • • • • • • • • • •
Bilden; Ser ut som hopvikta hängslen i en hög, och en sil till en diskho som ligger brevid.
• • • • • • • • • • • • • •
*Förstår fortfarande ingenting. Googlar tolkfläkt. Ånga pyser ur öronen på.mig. Inga resultat. Sen kommer nästa inlägg
• • • • • • • • • • • • • •
Britta;
Köper!
• • • • • • • • • • • • • •
Vd köper människan?! Återgår till att söka på Internet, tolkfläkt. Inga förslag.
Mitt huvud håller på att bli överhettat. Alternativa bilder dyker upp på takfläktar. Takfläkt? En sån skulle jag ha just nu! Inte för att de är snygga, men för att Skallen håller på att självantända av spänningen! Men Britta var ju snabb som en vessla! Tolkfläkten är ju redan såld!


Ha ha, du förgyllde min tråkiga förmiddag i soffan!!:laugh:

Det värsta är väl att jag är så förbannat nyfiken på vad sjutton det var som såldes. :rage:
 
Lång, men rolig. Gäller alltså en gammal motorbåt.

Nu är måttet rågat!
I fyra års tid har, min sämre hälft fyllt båten med mer o mer bråte.
Nu har hon införskaffat blomlådor!
Blomlådor..
Det började med en vas och en enkel bukett..
Varje iläggning och upptagning av båt har gått, från ett femton minuters projekt till att ta ett par dygn pga alla attiraljer som ska med.

Båten i fråga är en Utter 510, förmodat tillverknings år är 1976, då motorn är från detta år.
Motorn är en Evinrude 55 hästar.
Man säger ibland: Där är inte alla hästar hemma, och det stämmer in på denna motor.
Femtio av samtliga hästar har rymt, en är död, två har fullt upp med o para sig och resterande två är som sagt från 76, så ganska gamla o trötta.
Med andra ord, motorn går som en påse skridskor.
Egentligen är det nog inget jättefel på motorn, men mitt högra klåfinger har gått bananas och skruvat på allt som går att skruva på.
Den startar, men dör vid gaspådrag, vid körning. Ska man bara vrölköra motorn och sprida rökridå, så funkar det fint.
Vi skickar med två paddlar, så båten kan användas som kanot.
Priset är vad tanten vill ha ut, jag vill inte ha en krona, jag vill bara bli av med denna utgift..
Vid affär kan båtplats, eventuellt följa året ut.
Det ingår en trettikärra (ny 2011), men siffror är bara siffror, så vill man köra i åttio så funkar det, jag har själv provat.
Styrning är inte smörjd dom senaste fyra åren, då vi ägt den så det krävs ganska starka armar.
Eller så smörjer man vajrarna, om man är lite klen..
I priset ingår ett x antal kilo kuddar, gardiner, sjömanssäck, snören (tampar), ankare, fendrar, tv-bänk med förvaringsutrymmen, båtflagga o lite annat lulllull.
Det som är modernt på båten, är solcells driven fläkt i taket, bästa investeringen då frun lider av stressmage..
Båten är liten, men stor.
Gumman har lyckats med att fixa sovrum, gästsäng, uterum, cocktailrum, bar, kök, takterrass med pool.
Poolen finns dock inte kvar, den använde vi som livräddningsflotte i fjol.

Gardiner är fint, men värdelöst när man ska köra båten.
Det krävs att man står upp, annars ser man inte ett jota, funkar så länge solen skiner, regnar det känns det sådär.
Vindrutetorkarna är dock bortplockade sedan länge, till förmån för just gardiner.
 
Annons på Facebook; namnen utbytta
• • • • • • • • • • • • • •
Mustascha;
Tillfället i bra skicka fungerar som ska vid sommar kommer.
• • • • • • • • • • • • • •
* Här börjar min hjärna arbeta. Nåt är till salu. Som är i bra skicka! Verkar kul!
• • • • • • • • • • • • • •
Mustascha;
Jag glömde priss 100
• • • • • • • • • • • • • •
* Och om det är 100 kr, så kan det vara ett överkomligt priss! Funderar och funderar över vad det kan vara för nåt. Följer annonsen utan att kommentera. Men då dyker äntligen en lika nyfiken människa som jag upp!
• • • • • • • • • • • • • •
Tina;
Och vad säljer du?
• • • • • • • • • • • • • •
*Det vill jag oxå veta! Mitt huvud börjar bli varmt av att inte få veta! Måste få veta!
• • • • • • • • • • • • • •
Mustascha;
Förlåt bilden inte skicka.det är en tolkfläkt.
• • • • • • • • • • • • • •
* Nu är jag präktigt förvirrad. Finns fläktar för tolkar? Hur används dessa? Vid tolkning med microfon på föreläsningar, debatter, information för invandrare? Fattar absolut ingenting. Väntar verkligen på nästa kommentar! Hjärnan börjar bli varm! Går på tomgång, nåt slirar därinne!
• • • • • • • • • • • • • •
Nu kommer en bild! Hela jag är riktigt snurrig! Varmt varmt, överhettad hjärna!
• • • • • • • • • • • • • •
Bilden; Ser ut som hopvikta hängslen i en hög, och en sil till en diskho som ligger brevid.
• • • • • • • • • • • • • •
*Förstår fortfarande ingenting. Googlar tolkfläkt. Ånga pyser ur öronen på.mig. Inga resultat. Sen kommer nästa inlägg
• • • • • • • • • • • • • •
Britta;
Köper!
• • • • • • • • • • • • • •
Vd köper människan?! Återgår till att söka på Internet, tolkfläkt. Inga förslag.
Mitt huvud håller på att bli överhettat. Alternativa bilder dyker upp på takfläktar. Takfläkt? En sån skulle jag ha just nu! Inte för att de är snygga, men för att Skallen håller på att självantända av spänningen! Men Britta var ju snabb som en vessla! Tolkfläkten är ju redan såld!
Takfläkt?
 
I en loppisgrupp dök det nyss upp en "varning" ang en oseriös säljare, som inte varit hemma när varan skulle hämtas, lovade den gratis som kompensation.. Och sen meddelar att Hen fått högre bud och sålt till annan..

I denna tråden, efter en radda skärmdumpar med säljarens och köparens konversation dyker en ivrig köpare upp.. Hen undrar först om varan finns kvar och meddelar sen att Hen är intresserad :confused::laugh:

Är det kanske den nya hajpen det? Att försöka köpa redan sålda varor från krångliga säljare:laugh:
 
Annons på Facebook; namnen utbytta
• • • • • • • • • • • • • •
Mustascha;
Tillfället i bra skicka fungerar som ska vid sommar kommer.
• • • • • • • • • • • • • •
* Här börjar min hjärna arbeta. Nåt är till salu. Som är i bra skicka! Verkar kul!
• • • • • • • • • • • • • •
Mustascha;
Jag glömde priss 100
• • • • • • • • • • • • • •
* Och om det är 100 kr, så kan det vara ett överkomligt priss! Funderar och funderar över vad det kan vara för nåt. Följer annonsen utan att kommentera. Men då dyker äntligen en lika nyfiken människa som jag upp!
• • • • • • • • • • • • • •
Tina;
Och vad säljer du?
• • • • • • • • • • • • • •
*Det vill jag oxå veta! Mitt huvud börjar bli varmt av att inte få veta! Måste få veta!
• • • • • • • • • • • • • •
Mustascha;
Förlåt bilden inte skicka.det är en tolkfläkt.
• • • • • • • • • • • • • •
* Nu är jag präktigt förvirrad. Finns fläktar för tolkar? Hur används dessa? Vid tolkning med microfon på föreläsningar, debatter, information för invandrare? Fattar absolut ingenting. Väntar verkligen på nästa kommentar! Hjärnan börjar bli varm! Går på tomgång, nåt slirar därinne!
• • • • • • • • • • • • • •
Nu kommer en bild! Hela jag är riktigt snurrig! Varmt varmt, överhettad hjärna!
• • • • • • • • • • • • • •
Bilden; Ser ut som hopvikta hängslen i en hög, och en sil till en diskho som ligger brevid.
• • • • • • • • • • • • • •
*Förstår fortfarande ingenting. Googlar tolkfläkt. Ånga pyser ur öronen på.mig. Inga resultat. Sen kommer nästa inlägg
• • • • • • • • • • • • • •
Britta;
Köper!
• • • • • • • • • • • • • •
Vd köper människan?! Återgår till att söka på Internet, tolkfläkt. Inga förslag.
Mitt huvud håller på att bli överhettat. Alternativa bilder dyker upp på takfläktar. Takfläkt? En sån skulle jag ha just nu! Inte för att de är snygga, men för att Skallen håller på att självantända av spänningen! Men Britta var ju snabb som en vessla! Tolkfläkten är ju redan såld!

Nu är jag också nyfiken!
 
Jag stör mig (lite orimligt mycket) på annonser på kläder och skor med bara bild och texten "fråga efter storlek och pris".

1) hur ska jag veta om jag är intresserad utan den infon?
2) borde rimligtvis ta betydligt längre tid att sitta och svara på alla frågor om just storlek och pris som dyker upp.
3) extra konstigt på dessa annonser när priset inte verkar vara diskuterbart.
 
Jag stör mig (lite orimligt mycket) på annonser på kläder och skor med bara bild och texten "fråga efter storlek och pris".

1) hur ska jag veta om jag är intresserad utan den infon?
2) borde rimligtvis ta betydligt längre tid att sitta och svara på alla frågor om just storlek och pris som dyker upp.
3) extra konstigt på dessa annonser när priset inte verkar vara diskuterbart.
Likadant som alla idioter som sätter ut en bil eller liknande för 100:- på Blocket "bara för att kolla läget", vet man inte hur mycket man vill ha eller inte kan bedöma så sätter man ut varan på Tradera, idiot! :banghead:
 
"Hejsan, jag söker en kattunge som är röd. Alltså så som den ser ut på bilden. Den behöver inte vara någon speciell ras så länge den är röd. Har katt och hund men vi skulle vilja ha en yttligare till i familjen. Känner du någon som säljer så skulle det uppskattas att du taggar personen i inlägget."

:(

Det är alltså färgen som är det viktigaste för ens livskamrat 15-20 år framåt? :crazy:
 
5768-1498454651-921765a03f4e1a6c38d6623b9b616ccf.png

Någon som är sugen? Den är ju exklusiv!
 
Jag stör mig (lite orimligt mycket) på annonser på kläder och skor med bara bild och texten "fråga efter storlek och pris".

1) hur ska jag veta om jag är intresserad utan den infon?
2) borde rimligtvis ta betydligt längre tid att sitta och svara på alla frågor om just storlek och pris som dyker upp.
3) extra konstigt på dessa annonser när priset inte verkar vara diskuterbart.
Eller de som sätter ut en annons där det väcks frågor, men frågor bara besvaras i PM. :banghead:
 
Ifall jag varit i den situationen så hade jag hyrt ett rum under tiden. Det är svindyrt det med, men kostar sällan 15000. Aldrig att jag hade lagt så mycket pengar på en lägenhetshyra.
Sen hade jag ställt mig i någon privat bostadskö, där går det ofta betydligt fortare (2-4 år istället för 12).
Och bott med make och 2 barn i rummet?

Och att få en lägenhet i en privat bostadskö kräver nästan att du är en attraktiv hyresgäst ( fast jobb få/Inga djur icke rökare etc). Det är inte så lätt för alla.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den 14 maj för tio år sedan, 1996, lade jag upp mina första web-sidor på internet. Jag tycker att det kunde vara kul att uppmärksamma...
Svar
13
· Visningar
11 956
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp