Tokiga annonseringar

För många år sen så fanns det en radannons i vår lokala tidning:

"Tjänst finns att söka på vårt företag. Sökes genom personligt besök fredag kl. 14.00. Kom inte försent eller för tidigt"

I övrigt stod det inget mer, inget namn på företaget, inget telefonnummer. Internet var inte utbrett som det är nu och folk hade inte datorer hemma. Vilken fredag? Vilket företag? Hur hittar man dit? Vad för typ av arbete, ska man ha någon särskild erfarenhet eller kompetens?

Jag spanade efter annonsen nästkommande dagar och veckor för att se om den egentligen var längre och text hade fallit bort i tryck men den dök inte upp igen. Kan fortfarande fundera på hur detta kom sig.
 
För många år sen så fanns det en radannons i vår lokala tidning:

"Tjänst finns att söka på vårt företag. Sökes genom personligt besök fredag kl. 14.00. Kom inte försent eller för tidigt"

I övrigt stod det inget mer, inget namn på företaget, inget telefonnummer. Internet var inte utbrett som det är nu och folk hade inte datorer hemma. Vilken fredag? Vilket företag? Hur hittar man dit? Vad för typ av arbete, ska man ha någon särskild erfarenhet eller kompetens?

Jag spanade efter annonsen nästkommande dagar och veckor för att se om den egentligen var längre och text hade fallit bort i tryck men den dök inte upp igen. Kan fortfarande fundera på hur detta kom sig.
Äh, är väl inte så noga? Det är väl bara att dyka upp på valfritt företag en fredag kl. 14:00 och hoppas att man har hamnat rätt :up:
 
För många år sen så fanns det en radannons i vår lokala tidning:

"Tjänst finns att söka på vårt företag. Sökes genom personligt besök fredag kl. 14.00. Kom inte försent eller för tidigt"

I övrigt stod det inget mer, inget namn på företaget, inget telefonnummer. Internet var inte utbrett som det är nu och folk hade inte datorer hemma. Vilken fredag? Vilket företag? Hur hittar man dit? Vad för typ av arbete, ska man ha någon särskild erfarenhet eller kompetens?

Jag spanade efter annonsen nästkommande dagar och veckor för att se om den egentligen var längre och text hade fallit bort i tryck men den dök inte upp igen. Kan fortfarande fundera på hur detta kom sig.

och jag som har livlig fantasi tänker att det måste vara något mystiskt! :nailbiting: möte för någon hemlig klubb, kanske något gäng? ett hemligt kodat meddelande? kan det vara illegala aktiviteter inblandat i detta??? gisslandrama? mord? knarkliga? magiska krafter??? :eek:
Enligt min hjärna kan det vara något riktigt spännande ;)
 
och jag som har livlig fantasi tänker att det måste vara något mystiskt! :nailbiting: möte för någon hemlig klubb, kanske något gäng? ett hemligt kodat meddelande? kan det vara illegala aktiviteter inblandat i detta??? gisslandrama? mord? knarkliga? magiska krafter??? :eek:
Enligt min hjärna kan det vara något riktigt spännande ;)
Hehe, jag tänkte likadant :D
 
och jag som har livlig fantasi tänker att det måste vara något mystiskt! :nailbiting: möte för någon hemlig klubb, kanske något gäng? ett hemligt kodat meddelande? kan det vara illegala aktiviteter inblandat i detta??? gisslandrama? mord? knarkliga? magiska krafter??? :eek:
Enligt min hjärna kan det vara något riktigt spännande ;)
Klart det är för magiska krafter. Man måste ju vara synsk för att veta vart man ska :idea:
 
2 chihuahua tjejer utan stamtavla till salu, 6 veckor nu, vid leverans är dom vaccinerade,avmaskade,vet.besiktigade.chippade,pris 7500, handpenning 2000 timmar intresserade kan skicka pm,tar alla frågor där,

Undrar vad man måste göra de där 2000 timmarna?
 
Tokig annonsering, eller inte :confused:???

Var på Jem&Fix idag och såg en skylt som jag tyckte var kul: "Insiktsskydd". I min värld är en "insikt" något helt annat, och inget man vill skydda sig mot...;) Men så började jag googla, och fenomenet verkar förekomma på andra ställen också. Men jag vill att det ska heta "insynsskydd" :D. Så....vilket är rätt :confused:???!!!!! Är - ve och fasa - BÅDA korrekt???
 
Tokig annonsering, eller inte :confused:???

Var på Jem&Fix idag och såg en skylt som jag tyckte var kul: "Insiktsskydd". I min värld är en "insikt" något helt annat, och inget man vill skydda sig mot...;) Men så började jag googla, och fenomenet verkar förekomma på andra ställen också. Men jag vill att det ska heta "insynsskydd" :D. Så....vilket är rätt :confused:???!!!!! Är - ve och fasa - BÅDA korrekt???
Hindra folk att få insikter genom att skydda mot insyn?
 
Tokig annonsering, eller inte :confused:???

Var på Jem&Fix idag och såg en skylt som jag tyckte var kul: "Insiktsskydd". I min värld är en "insikt" något helt annat, och inget man vill skydda sig mot...;) Men så började jag googla, och fenomenet verkar förekomma på andra ställen också. Men jag vill att det ska heta "insynsskydd" :D. Så....vilket är rätt :confused:???!!!!! Är - ve och fasa - BÅDA korrekt???
Det heter insyn om det inkluderar något man gör med ögonen. Insikt inkluderar mer aktivt hjärnarbete.
 
Spinner vidare bara.
Enligt synonymer.se är insikt synonymt med inblick.
Wikipedia om inblick: "(lite inledande) kunskap eller förståelse om hur någon situation eller företeelse ser ut eller fungerar, i synnerhet om det i någon mening är svårt (för subjektet) att erhålla information om situationen eller företeelsen (t.ex. andra människors livssituationer)".
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den 14 maj för tio år sedan, 1996, lade jag upp mina första web-sidor på internet. Jag tycker att det kunde vara kul att uppmärksamma...
Svar
13
· Visningar
11 930
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp