Bukefalos 28 år!

Tokiga annonseringar

Lokal annons för en midsommartillställning:

"en härlig stämning med korv, kaffe och mygg"

Det stämmer säkert, men först trodde jag att de faktiskt menade "mys" i stället för "mygg"... Det är för övrigt inte kaffe som är den vanligaste drycken där...alls.... :D
 
Min man ringde för många år sen på en annons om ett akvarium
Framgick inte så himla mycket om storleken mer än ett uppskattat literantal.
Så han börjar ju med att fråga efter måtten

Säljaren: Måtten?
Sambon: Ja längd, bredd och höjd
Säljaren: Ja det är långt
Sambon: Hur långt?
Säljaren: Det är längre än det är brett

Ungefär så höll hela samtalet på, jag som satt bredvid höll på bryta ihop av skratt

Efter mycket om och men fick sambon fram att det rörde sig om en plastad plyfalåda med glasframsida
Nä det blev ingen affär. Funderar fortfarande på om killen fick det sålt någon gång :rofl:
 
Det finns ju en "annonsera mera"-tråd på häst, men ibland dyker icke hästrelaterade annonser upp där. Så jag tänkte starta en där ni fritt kan dela med er av tokiga annonser som dyker upp. Det kan vara privata, eller kanske från företag.
Det kan gälla allt möjligt, olika saker och tjänster.

Jag börjar, annons från ett företag:

"Uppmärksamma detta, kvinnor mellan 45 och 44 år gamla."
Nu blev det lite svårt här. Kvinnor mellan 45 - döden- pånyttfödelse- 44 år?

Privat:
Sultan Ikea säng! 90x200
Funkar bra att ligga i.



Läste en annons
Stallplats uthyres i mindre trevligt stall :)
Blev nog lite tokigt skulle nog stått stallplats uthyres i trevligt mindre stall.
 
Husvagn säljes.
Helt ok skick men inte ny!
Årsmodell 1979

(Jag förstår och vet att endel köpare vill ha nyskick när de köper begagnat men när det är 38 år gammalt? :D)

Fast på detta vis garderar man ju sig lite mot de som faktiskt tror att det går att få nyskick oavsett ålder och pris :D

Som det jag såg i en loppisgrupp på fejjan för en tid sedan. Någon sålde en några år gammal trek mtb förr 100 €, första kommentaren var "köper om den är felfri" :cautious:

Säljaren hade svarat att för det priset är den nog inte felfri.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den 14 maj för tio år sedan, 1996, lade jag upp mina första web-sidor på internet. Jag tycker att det kunde vara kul att uppmärksamma...
Svar
13
· Visningar
11 949
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp