Bukefalos 28 år!

Tornerspel - inspirationstråd 2009

Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

första gången Borkman provar schabraket
25420924.jpg
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Elanor, vad sägs om att träna ihop lite då och då? :idea::angel:

Im in!
Vart bor du föresten? :)

Jag åker till det stora landet i väst 1a Februari och blir borta 2 månader så det blir nog inget tornerspelsträning innan sommaren tyvärr!
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Va kul! :banana:

Jag bor i Hemsjö/Tollered.
Vart bor du?

Vi ska göra ridbana till våren! :banana:
Har ni något att rida på?
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

första gången Borkman provar schabraket
25420924.jpg

Söt ju! :p

Hur vet du måttet till schabraket?
Jag har ett par stycken som vi importerat, men de är lite för små och slitna. (används flitigt av smalare hästar:angel:)
Vill sy eget med mina färger (vilka det nu blir) men det kanske bara är att mäta längden på hästen och ungefär hur långt ner de ska hänga.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

började med att sy ihop 2 lakan och sen ritade av ett täcke
sen läggade det på hästen och klippte tills du är nöjd med det.

Jag fick låna ett schabrak som jag ritade av
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Jag har skrivit en artikel om hur man syr ett måttsytt riddarschabrak på ett annat forum om du är inresserad. Med den "tekniken" får man alltid ett schabrak som passar ens egen häst och sadel.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Jag bor i alingsås, i stan men hästen står i Bälinge! Vi har en liten paddock, rätt kass faktiskt :p ett ridhus som alltid är upptaget på ca 10min avstånd (går att rida på FM om man har tur :D)

Jag hade gärna kommit igång med tornerspelet, men det kostar ju så mycket och jag har inte kunskap och tid för att sy ett shabrak :crazy:
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Det finns andra som kan sy mot betalning... :angel: :D
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Tror jag kommer och tittar på rikstorneringen i år också (var där förra året)
Vilka ska dit?
Vilket lag rider ni för?
Vad heter ni?

Måste ju hålla koll på vem som är vem här:D

Lillebror är bara 15 än så länge men vänta några år så lär ni se honom på SM till häst också.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Om jag kommer dit så heter jag Pilgrimernas Beskyddare och rider för Nordic Knights.
SM4.jpg
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Eldens Härskare - rider för Nordic Knights

Jag kommer troligen och om det blir lika varmt i år kommer jag se ut så här:
riddar6.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Jag kanske är där och "statistar", fick erbjudande om det förra året men jag tror jag tävlade då...
Så jag fjantar väl runt på området med hästen och bidrar till atmosfären :rofl:

I alla fall har jag inget schabrak än, men jag heter Adell Stormlilja och mitt heraldik ser ut såhär:
25575756.jpg


I övrigt ser hästen ut såhär: Dock inte med sin vanliga börda på ryggen, utan en mer riktigt riddare :D :bow:
23019457.jpg
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Man behöver inte vara rik för att anställa mig, jag är rätt billig om man jämför. Det beror helt och håller på hur du vill ha saker sydda, hur mycket "pill" och sådär. Är det bara enkla, basic plagg så blir det inte så dyrt.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Jag kanske är där och "statistar", fick erbjudande om det förra året men jag tror jag tävlade då...
Så jag fjantar väl runt på området med hästen och bidrar till atmosfären :rofl:

I alla fall har jag inget schabrak än, men jag heter Adell Stormlilja och mitt heraldik ser ut såhär:
25575756.jpg


I övrigt ser hästen ut såhär: Dock inte med sin vanliga börda på ryggen, utan en mer riktigt riddare :D :bow:
23019457.jpg

haha :rofl: Herman.. jaja Sveriges minsta hellikopter... *asg* :cool:

Men han är bra... :banana:
 

Liknande trådar

Fritid Jag tänkte att vi kunde ha en inspirationstråd för friluftsliv/ vandring/ utomhusaktiviteter etc. Har du varit på något speciellt ställe...
Svar
2
· Visningar
289
Senast: Araminta
·
Fordon Jag ska in till Usö i morgon och för att slippa krångla med parkering så tänkte jag ta bussen. Men nu är frågan, går länsbussen hela...
Svar
4
· Visningar
271
Senast: Halcyon
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
21
· Visningar
957
Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
Svar
18
· Visningar
930
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp