Bukefalos 28 år!

Tornerspel - inspirationstråd 2009

Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Götene ligger ju lååångt bort :(

Har ju eget släp men blir väldigt långt att åka regelbundet!

Finns det ingenting i/närheten av göteborg/alingsås?
Göteborg som är så stort. Inga fler intresserade i området?
Kan ju starta egen förening :D
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

då är du inte med i någon föreningen ??
har du någon bild på utrustningen
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Nej jag är inte med i någon förening.

Nej har inga bilder, hurså?
Det blir väl till att ta bilder när allt är färdigt med svetsande och läder.
Har nog några gamla bilder från filmer vi gjort men det är nog på någon av de andra datorerna (har köpt ny:D) så det blir att ta fram när huset är klart och allt uppställt. :banana:
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Jo, men då får man ju vara några stycken :/
Vi har ju (snart) egen ridbana att träna på men alla ska ju vilja träna på samma ställe också.
Och är bättre att gå med i befintlig förening kanske.
Vill ju tävla och vara med på uppvisningar också!

Nånting såhär ser ena rustningen ut (stulen bild från world of warcraft :D),
fast svart och med litet horn i pannan.
http://wow.stratics.com/content/gallery/warhorse.jpg
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Jag vet.

Jag har ett par sköldar och så, men vet inte riktigt vilken jag ska ha än.
Har haft lite olika till film och fotomontage.

Vad är det för grupp som tränar i Götene?
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Infensus
vi har en fast tonerspels arena på medeltidens Värld som vi har uppvisningar varje helg hela sommaren
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Vad har NK att säga till om? ;) Vi får ju ändå stå vid sidan av så då kan vi väl lika gärna åka på SM känns det som ;) Nä skämt åsido så har vi inget som krockar vad jag vet. Så det är klart vi ska åka.

Jag ska! Oavsett vad som än händer. Har jag ont tänker jag binda fast mig i sadeln och köra ändå, har jag trasig häst ska jag smöra till mig att få låna nån och jag bara SKA rida SM 2009 - så det så! Nu har jag missat det alldeles för många år pga omständigheter :mad:
Mja, nåt kan de säkert säga om saken... Får se om man får vara med! :)
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Infensus
vi har en fast tonerspels arena på medeltidens Värld som vi har uppvisningar varje helg hela sommaren

ooh!

Vad kostar det att vara med o träna o så?
Och kan man gå med i föreningen?

Hade vart kul o få vara med på uppvisningar och sånt.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Den Svarte Riddaren finns väl redan i Infensus...?
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Den Svarte Riddaren finns väl redan i Infensus...?

Jag har inte skrivit någonstans att jag heter den svarte riddaren eller något i stil med det, eller vill heta det. ;)

Däremot har jag föreställt en "svart riddare" (mörk och ondskefull) i film och fotomontage.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

ooh!

Vad kostar det att vara med o träna o så?
Och kan man gå med i föreningen?

Hade vart kul o få vara med på uppvisningar och sånt.

Du är välkommen att vara medlem gå in på http://www.infensus.nu där hittar du all info

Förening betalar hyran för ridhuset som vi är i .när det går att rida ute så är vi MV eller hemma hos lejongap på hans ridbana
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Vad skall det vara för utrustning på träning? :o

Hur många är det som tränar?
Finns det plats för alla på uppvisningar osv?
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Vad skall det vara för utrustning på träning?
på träningen har vi svärd ,lans.spjut och gissel . hjälm ,sköld inga schabrak

Hur många är det som tränar?
det är olika mellan 5-15


Finns det plats för alla på uppvisningar osv?
Vi brukar dela på uppvisningar i sommras fick vi låna in riddare från andra föreningar för vi räckte inte till.

Sen släpper inte vi ut riddare på uppvisningar före dom är redo att vara med
.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Okey! :D

Några regler gällande vapen?
Ska det vara som på lajv att de ska vara "låtsas"?
Jag har ju bara riktiga svärd och sånt (dock inte sylvassa mordvapen), har dock ingen lans, men det går nog att fixa!
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Förvisso har de flesta tornerlag egna inbördesregler, men det är nog ingen som rider med lajvvapen i alla fall. ;) Svärden och spjutspetsarna måste vara smidda för att hålla, så "wall hangers" går bort. (Prydnadssvärd och liknande som är till för att se balla ut på väggen hemma.) Dessa kan gå i 1000 bitar som sprätter åt olika om det vill sig illa, därför använder man inte sånt när man rider och slåss.

Tror säkert att den förening du går med i kan hjälpa dig med bygget av vapen och rustning m.m. :)

Kirrekorv, varför inga schabrak på träning? Inte för att jag alltid har det heller, men det är i alla fall alltid valfritt i mitt lag. Samma med vapnen, man tränar på det man behöver, typ. (Fast jag efterlyser lite mer samlade träningar för oss, där vi fokuserar mer på en gren eller två i taget, lite mer militärisk stil så att säga. Allt sånt funkade bra för några år sen men på senare tid har det blivit mer att man gör det man vill och sen åker man hem, ungefär. Jag gillar mer uppstyrda träningar. :) )
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Har både rustningar , svärd, bågar , dolkat och sköldar, så sådant finns det gott om. (pappa som importerar från hela världen)
Ska kontakta infensus iaf :D
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Kirrekorv, varför inga schabrak på träning? Inte för att jag alltid har det heller, men det är i alla fall alltid valfritt i mitt lag. Samma med vapnen, man tränar på det man behöver, typ. (Fast jag efterlyser lite mer samlade träningar för oss, där vi fokuserar mer på en gren eller två i taget, lite mer militärisk stil så att säga. Allt sånt funkade bra för några år sen men på senare tid har det blivit mer att man gör det man vill och sen åker man hem, ungefär. Jag gillar mer uppstyrda träningar. )

Vi brukar ha träningar det vi har bestämt att vi rider med schabraken .
Vi brukar träna på två grenar i taget en på varje sida tilten och vi har ganska uppsyrda träningar
 

Liknande trådar

Fritid Jag tänkte att vi kunde ha en inspirationstråd för friluftsliv/ vandring/ utomhusaktiviteter etc. Har du varit på något speciellt ställe...
Svar
2
· Visningar
279
Senast: Araminta
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
35
· Visningar
3 461
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 189
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 472
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp