Tornerspel - inspirationstråd 2009

Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Nu är jag här igen efter att inte ha visat mig här på länge. Jag vill iaf vara med på SM i år, vet inte än hur resten av laget vill. Hoppas ju självklart på att vi kan få ihop ett lag men vi ligger ju som vanligt på gränsen vad gäller antalet riddare.

Och vad gäller träning så finns det ännu inte mycket motivation. Rider lite bara för ridandets skull ibland men någon tornerspelsträning blir det nog inte förrän det blir lite mildare. Men hade jag haft ett ridhus så.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Messer: Jag funderar på att träna i ridhuset i stjärnhov framöver, visserligen några mil för er att åka men ni får gärna hänga på =)

Gisburne: Hehehe joo det gäller ju att vara seriös i sina oseriösa saker också!
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Aha. Ja, det är ju en bit för oss tyvärr. Ekonomin är ju inte den bästa heller, annars hade det varit trevligt. Tack för erbjudandet.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Hur det med träningarna hos er?
vi tränar varannan söndag och kommer att ha en tränings helg i mars
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Vi tränar individuellt mest nu, men ska ha en gemensam träning i mars och därefter blir det gemensamma träningar lite oftare. Vi bor så utspritt så det är svårt att träna mycket tillsammans.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Vågar ni släppa in en "utomjording" på er gemensamma träning? Isf är jag rätt så intresserad att kunna få träna på ite närmre avstånd än vad våra träningar är på.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

kl

Nu har mitt heraldik ÄNTLIGEN kommit upp på SRS's hemsida! :banana:
Är galet sugen på att sy ett riktigt flashigt schabrak till hästen nu,.. men hur 17 ska jag ha råd med det!? :crazy: Och sen är ju mina kunskaper inom textilhantverk ganska så minimala :rofl: Jag har lyckats sy en medeltida klänning, räcker det som intagningsprov? :idea::rofl:

Vilket tyg är bäst för tornerspelschabrak? Som går att tvätta, gärna andas och.... ja allmänt stryktåligt antar jag.
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

jag har ett tjockt bomulls tyg (används till båtdyner) vi har träning på söndag och tränings helg sista helgen i mars
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

kirre provar en huva som jag ska ha som mall till huvan till mitt riddarschabrak
26301517.jpg
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

Okidokie! Jag dyker kanske upp på träningshelgen om jag kan. Det är inte lätt att hitta nån som kör dock.... :(
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

*kl*

jag ska oxå på tornespelsträning till helgen med Skånska Björnen :banana::banana:
Dock får jag börja som markpersonal då Wille bara är riden på 2 gånger, lite taskigt att ta med honom innan han är redo för det :angel:
men tycker det ska bli jätte skoj att få vara med och börja lära mig allt nytt :banana::banana::banana:


Förresten kostar det något att registrera sitt heraldik hos SRS??
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

*kl*

jag ska oxå på tornespelsträning till helgen med Skånska Björnen :banana::banana:
Dock får jag börja som markpersonal då Wille bara är riden på 2 gånger, lite taskigt att ta med honom innan han är redo för det :angel:
men tycker det ska bli jätte skoj att få vara med och börja lära mig allt nytt :banana::banana::banana:


Förresten kostar det något att registrera sitt heraldik hos SRS??


Nej det kostar ingenting
Hoppas att du får det roligt på träningen
 
Senast ändrad:
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

vi ska nog ta hand om dig:)hoppas du kommer trivas med oss,vi ses på träningen:)
 
Sv: Tornerspel - inspirationstråd 2009

infenus hade träning i går och jag red Borkis han gick jätte bra :love::love:vi galopperade längs tilten och provade qvintanen och låga ringar
han kommer bli ett jätte bra tonerspels häst


ishmanda hur gick det på din första tonerspelträning???
 

Liknande trådar

Fritid Jag tänkte att vi kunde ha en inspirationstråd för friluftsliv/ vandring/ utomhusaktiviteter etc. Har du varit på något speciellt ställe...
Svar
2
· Visningar
271
Senast: Araminta
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 751
Senast: bobbbo
·
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 177
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 128
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp