Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

559096_10151106562760912_2073975851_n.jpg


jobba Blondi i lina i dag med sadel hansköter sig fint lill killen :)
kunde faktiskt inte mot stå att sitta upp på honom heller.....
Men jag ska fortfarande jobba mer mark och rida in honom i vinter ;)

Nöjd me lill killen är ja
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Här har vi inte gjort så mycket. Alice drog av sig skon så där var vi inne och slog på den utan sedring. Hon var så duktig.

I övrigt så har vi visat upp oss på Hästens Dag som hölls i stallet. Vi visade Trail at Hand - lightversion och rasparad där en herrans massa andra hästar inne på banan. Hon var så duktig även om hon blev lite väl taggad när de andra galopperade runt henne (jag ledde henne) men hon lyssnade när jag sa till och vi kunde trava lite lugnt med de andra.

Synd bara att det tokregnade nästan hela tiden, så både jag och Alice blev dyrblöta. Sen som grädden på moset så skulle jag och Lucas ut och visa körning när åskan kom, vilket varken han eller jag tyckte var så himla kul. Vi överlevde som tur var och jag är så himla nöjd med båda mina hästar!

pic_083_503a35d3e087c31931006754.jpg

Slalom

pic_086_503a3606e087c319490069f5.jpg

Bron

pic_087_503a3634ddf2b320c7006b53.jpg

Grind

pic_089_503a367e9606ee3259006c2e.jpg


Bonusbild på Lucas och mig i ösregnet - bara för att jag är så stolt över honom :love: Det enda jag kan klaga på är att jag blev rädd för blixten, vilket gjorde att han spände sig och tappade sin fina lägre form. Men eftersom det var mitt fel så får jag försöka jobba på det.

pic_097_503a36cdddf2b320cc0067b8.jpg
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

puttar upp tråden då jag är nyfiken på vad alla gör med sina 2010 or =) rider ni dem och vad gör ni för övningar? själv har jag en paint valack med inriktning pleasure trail (iaf om jag får bestämma) som ridits in för ca 3 mån sen och nu är under grundutbuldning. Vi tar det ganska lugnt, mkt skrittövningar med uppmjukning och börjat lite sidvärtsförflyttningar, och att han ska bli stabil i bogar och "form" mm, traven är mest rakt fram o på volt ännu utan så mkt sidvärts eller så. Galoppen jobbar vi med i lina/tömkörning före eller fter ridningen då den är lite otränad o han har fullt upp att orka utan mig på (har inget bra underlag här än, så det försvårar också galopparbete, men ridbana på g =D
hur lägger man in bild? måste den finnas på en webbplats, kan man inte infoga från datorn?
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Vi övergav Buke i denna tråd till förmån för en FB sida ist då det kändes mera privat. Du kan pm mig eller någon annan i tråden om du vill bli tillagd där.

mvh Eva
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp