Bukefalos 28 år!

Trädgården 2016 del 2

Äsch då, min trädgård tvärnitade när jag började ligga borta på jobb. Visst, jag har oftast tre dagar helg men jag behöver vila mig (det är hårt fysiskt) så jag gör det som absolut måste göras bara. Jag är glad att jag fick ner ett gäng lökar iaf, vi får väl se i vår om det var för sent :D

Min filosofi är att trädgården ska vara avkopplande, inte en massa måsten. Den ser lite jävlig ut bitvis nu men det struntar jag i plus att jag har ju planerat den för minsta möjliga ansträngning :up:
Jo men visst, till skillnad från djuren så måste ju inte trädgården skötas om på det viset. Jag far och flänger som en dåre så är också helt slut om kvällarna, och jag har ungefär femtioelva saker som ligger före på att-göra-listan så trädgården är rätt nedprioriterad just nu. :) Kan säga att det underlättar att ha en stoooor trädgård för de vanskötta delarna tenderar att ligga mer utspritt så det ser inte lika kaosartat ut. :D Dessutom har vi en fet byggställning runt hela huset och diverse byggskrot liggande, det är också en sån där motivationsdödare. Tänkte satsa på trädgården igen när nya taket och fasaden är på plats nästa år, då kommer det bli fint tror jag. :)
 
Jo men visst, till skillnad från djuren så måste ju inte trädgården skötas om på det viset. Jag far och flänger som en dåre så är också helt slut om kvällarna, och jag har ungefär femtioelva saker som ligger före på att-göra-listan så trädgården är rätt nedprioriterad just nu. :) Kan säga att det underlättar att ha en stoooor trädgård för de vanskötta delarna tenderar att ligga mer utspritt så det ser inte lika kaosartat ut. :D Dessutom har vi en fet byggställning runt hela huset och diverse byggskrot liggande, det är också en sån där motivationsdödare. Tänkte satsa på trädgården igen när nya taket och fasaden är på plats nästa år, då kommer det bli fint tror jag. :)

Det låter som en bra plan :)
 
Jag har redan börjat köpa lite fröer för nästa år! :laugh: Det finns nog ingen som längtar lika mycket efter sin blivande trädgård som jag gör just nu.

image_zpswj2xf2ah.jpeg


image_zpsot8c88cg.jpeg
 
Åh det är livsfarligt att öppna den här tråden. Vi har legat väldigt lågt i trädgården några år men nästa sommar tänkte vi ta oss an det igen. Men jag ska INTE öppna några frökataloger, ska inte, ska inte, ska inte....
 
Tio grader kiallt och tio cm snö ger inga vårkänslor. Meeeeennn......
Planera kan man :up:

Jag är helt på det klara med att jag måste utöka landet för jag får helt enkelt inte plats med det som behöver stå där. Om jag envisas med att odla både utrymmeskrävande bönor och dito squash måste jag helt enkelt vända upp en halvmeter gräsmatta till. Ingen förlust. Gräsmatta är bara något man har mellan det man planterat och mellan träden.
Och en plats där bellis, gullvivor, krokus, vårstjärnor och porslinshyacint kan växa. :D
 
:laugh:
Äh, skjuta rådjur utan hund får andra hålla på med. Din gubbe är väl jägare?

Ja, men pangarna är ju inte här :cautious: skjuta rådjur med luftgevär känns lite b :D

Seriöst, det är en rejäl flock som går här, kanske upp till 12 djur totalt. Givetvis är det de i villaområdet som matar dem, de är ju så söta :meh: Jag höll på att köra på ett häromdagen på lilla vägen som går förbi mitt hus.
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
65 035
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
35
· Visningar
4 237
  • Låst
Trädgård & Växter Den förra tråden blev full. Jag är så glad över mina äppelträd just nu! Det är massor av knoppar på Astrakanen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
73 427
Senast: ameo
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
16 17 18
Svar
352
· Visningar
22 093
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp