Trädgården 2017 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom jag egentligen borde jobba så prokrastinerade jag lite genom att fundera lite över den lilla lilla trädgården.
Skaumlrmavbild%202017-05-07%20kl.%2017.44.35_zps2ywa9mnn.png
 
Räddat mina tomater från den kommande kylan.

Nu ska jag bara fundera ut fler växter man kan ha på balkongen. Vinbärsbuskarna har tagit sig oerhört bra i sina tvättkorgar.

Hallonbusken verkar dock ha gått över till andra sidan.... Måste införskaffa mig en ny.
 
Mitt växthus är för övrigt numera åtta kubikmeter makadam - som ligger alldeles invid ett grävt hål, som inom en överskådlig framtid ska förvandlas till en bottenplatta där grundmuren ska byggas. Inte så att jag känner att det gör sig så väl på bild ännu.

MEN eftersom jag har världens bästa grannar, så har det också utlovats hjälp med en lastare som ska baxa ner makadamen i ett enda swoosch. Efter att jag på frågan hur jag skulle fylla i allt det, förklarat att "nej men jag får väl ta det med en skottkärra lite pö om pö". Och anlagt cockerspanielblicken, i en ensamstående kvinnas tolkning. "NEJ NEJ NEJ det kan du inte göra, vi kommer med lastaren om några dagar!" :love:

(jag HADE fixat det med skottkärran, men det sparar ju både tid och kraft till annat så här)
 
Ni har förstört mig :mad::nailbiting::nailbiting:
Eller gett mig en ny hobby :love:
Har shoppat igen :o:o:o

Igår kom jag hem med 3 till norsk spireor, 1 stor himmelsöga att ge till svärmor och svärfar på deras bröllopsdag, 2 st vindruvorplantor, 1 planta björnbörshallon å sen 6 säckar med jord.

Idag skulle jag bara tillbaka snabbt för att se om dom hade kvar några spireor och kom ut med 5 norsk spireor, 1 Deutzia Yuki Cherry, 1 körsbärsträd, 1 äppelträd och ett plommonträd å 5 säckar med jord :o

Tur vi har plats att plantera fler träd :D
Men i den här takten hade det känts bättre med en liten trädgård, pengarna flyger iväg.
Just det ja! Köpte ett inomhusväxthus/drivhus häromdagen med :p
Nu jäklar ska det sås och trädgården ska bli finfin :love::heartheart:heartlove:
 
Jaha, var skriver man då, under sitt foto?? Det här är alltså Trädliljan Pretty Woman, säkert 2 m hög!! Och doftar så gott så man dånar! I bakgrunden syns en bit av den andra, lika hög och lika väldoftande. Den har dessutom spridit sig så nu får jag minst 5 av den - om inte liljebaggarna hinner äta upp knopparna..... Snart har jag en SKOG av Trädliljor!!
 
Jaha, var skriver man då, under sitt foto?? Det här är alltså Trädliljan Pretty Woman, säkert 2 m hög!! Och doftar så gott så man dånar! I bakgrunden syns en bit av den andra, lika hög och lika väldoftande. Den har dessutom spridit sig så nu får jag minst 5 av den - om inte liljebaggarna hinner äta upp knopparna..... Snart har jag en SKOG av Trädliljor!!
Min dator har av misstag beställt 3 Pretty woman, 3 Friso och 3 Late morning för det facila priset av 74 kr per trepack. :angel:
 
Liljor!! :love: Planerat ett tag för en liljerabatt i en slänt. Insåg dock att man inte ska ha för många på samma ställe för att slippa allt för svåra angrepp, men liljor ska definitivt vara släntens primadonnor.

Idag har jag grävt lite, flyttat gödsel, krattat ut gödseln och trampat gångar i blivande blomhavet. Hann inte mer men kanske lika bra att jag inte hann så. Risk för minusgrader nattetid i veckan. :meh: Inne har en malva grott och röd solros är på gång. Tidigast torsdag åker fröerna i backen ute.

Och och och - vi har flyttat in! :D Helt andra förutsättningar nu för fortsatt renovering och framförallt trädgårdsarbete. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 061
Senast: Magiana
·
Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 440
Senast: Vallmo
·
Körning Jag börjar faktiskt vara orolig då jag hör så mycket konstiga historier. Jag har en 2-åring som jag tömkört en hel del och han har gått...
Svar
11
· Visningar
1 147
Senast: a_c72
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp