Trädgården 2017 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och seriöst, hur blir jag av med svamp? Svampjävlarna (nejlikbroskskivling) tar upp säkert 10 procent av gräsmattan.
ÄT!!

de är jättegoda. smörstekta på en macka....:d

Plus att det är den absolut effektivaste metoden att få bort dem. Du transporterar bort sporerna - ner i din mage.
Jag har aldrig fått nejlikbroskskivling att överleva i någon trädgård, varken egen eller kompisars. Jag har ätit upp dem och då återkommer de inte :cry::cry::cry:
 
ÄT!!

de är jättegoda. smörstekta på en macka....:d

Plus att det är den absolut effektivaste metoden att få bort dem. Du transporterar bort sporerna - ner i din mage.
Jag har aldrig fått nejlikbroskskivling att överleva i någon trädgård, varken egen eller kompisars. Jag har ätit upp dem och då återkommer de inte :cry::cry::cry:
Jag har samma problem som @Philosophia men jag kan tyvärr inte ta ditt tips då jag inte kan äta svamp, min mage kan tydligen inte smälta det.
Jag antar att det även borde fungera att plocka dem och slänga i soptunnan då? Eller slänga utanför tomten kanske .
 
Jag har samma problem som @Philosophia men jag kan tyvärr inte ta ditt tips då jag inte kan äta svamp, min mage kan tydligen inte smälta det.
Jag antar att det även borde fungera att plocka dem och slänga i soptunnan då? Eller slänga utanför tomten kanske .
Känns helt galet att slänga trestjärning svamp. Som att kasta oxfilé liksom.... Men tål du dem inte så är det ju så.

Men antar att det borde gå lika bra att slänga. Elle ge bort.
 
Känns helt galet att slänga trestjärning svamp. Som att kasta oxfilé liksom.... Men tål du dem inte så är det ju så.

Men antar att det borde gå lika bra att slänga. Elle ge bort.
Ja det känns helt galet, och jag gillar ju svamp :(
Med lite tur kanske jag kan hitta någon att mata :D
 
ÄT!!

de är jättegoda. smörstekta på en macka....:d

Plus att det är den absolut effektivaste metoden att få bort dem. Du transporterar bort sporerna - ner i din mage.
Jag har aldrig fått nejlikbroskskivling att överleva i någon trädgård, varken egen eller kompisars. Jag har ätit upp dem och då återkommer de inte :cry::cry::cry:

Jodå, de är goda. Men svamp vill jag plocka i skogen, inte trädgården. Möjligen om det hade varit en avskild del av trädgården, men inte över hela. Och inte en årsförbrukning svamp. Jag har så få kvadratmeter att jag vill kunna ha annat än svamp i trädgården. :p

Men du är välkommen när som helst att plocka. Hoppas att du har en stor frys. :D
 
Mina sådder har fortfarande inte kommit i jorden, men jag hoppas på att jag hinner det i helgen.

Till min stora glädje verkar en hel del plantor bära frukt trots att de ser förjävliga ut av misshandel och näringsbrist. Massor av vackra lilasvarta chilifrukter och det har bildats tomater trots att de fortfarande står i enliterskrukor. Jag har massor av blommor på squashen och kålplantorna som jag sådde rätt sent ser jättefin ut (men de är fortfarande små).
 
Någon ovan nämnde nåt om att dela hosta? När och hur?

Satte några exemplar för ett par år sedan och de breddar sig nu över alla gränser. Vill dessutom ha på fler ställen, andra rabatter, och det verkar ju billigare att dela än att köpa fler :o
 
Någon ovan nämnde nåt om att dela hosta? När och hur?

Satte några exemplar för ett par år sedan och de breddar sig nu över alla gränser. Vill dessutom ha på fler ställen, andra rabatter, och det verkar ju billigare att dela än att köpa fler :o
Hur är i alla fall enkelt, bara att gräva upp och plocka isär. När kan jag tänka mig mot hösten? Men vågar inte säga!

Alltså, jag jobbar ju på en plantskola. Livsfarligt för det första, det blir dyrt!:D:p

Men jag gillar inte att slänga lite ledsna plantor, så chefen skickar med mig dom hem... Så min trädgård kommer bli en fristad för ledsna plantor, som förhoppningsvis tar sig nästa år.. :p

Bland annat tre olika pioner, två som var tjuriga med att vakna till liv och en som ser väldigt vissen ut.

Idag, tre magnolia! Måste läsa på om vilken sort och måste hitta plats i trädgården.. min sambo kommer bli galen! :D

Sen så råkade jag bryta av en klematis, ovar ta stickling på den, har dock förträngt vilken sort.. spännande!:bump:
 
Okej, jag behöver tips! Sticklingar på klematis... Enklaste sättet, går det att få ett okej resultat i vatten? Jag har klippt ner dom på jobbet, dom började löpa amok.. :p så jag tog med alla hem.. någonstans mellan 20-40st kan jag tänka mig :laugh: och misslyckas jag kan jag leva med det också..:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 072
Senast: Magiana
·
Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 452
Senast: Vallmo
·
Körning Jag börjar faktiskt vara orolig då jag hör så mycket konstiga historier. Jag har en 2-åring som jag tömkört en hel del och han har gått...
Svar
11
· Visningar
1 148
Senast: a_c72
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp