Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kör inte varje dag. :angel: Men tänkte nog testa den där 30 dagarsutmaningen.

Kan ge dig exempel på dagens program

16 armhävningar
25 krysshopp
40 knäböj
12 burpees
46 kissande hunden
44 step Up på stol
23 enböjsknä höger
23 enböjsknä vänster
30 sekunder sidoplankan åt höger och 30 sekunder åt vänster
40 situps med utsträckta armar bakåt

Träningsprogramet var dock lättare i början av perioden är på dag 11nu.
 
Alltså hörrni jag är så glad! :banana: Körde passet med fokus på olympiska lyft idag i boxen, jag har inte kört det sen jag fick ont i höften för ett halvår sen men idag vågade jag prova igen och det gick hur bra som helst! Inte ont någonstans trots fulldjupa frivändningar och frontböj etc. Fokus idag var på clean and jerk, eller stöt på svenska. Först frivänder man vikten upp till axelhöjd och sedan skjutsar man upp vikten ovanför huvudet och fångar på raka armar. Det är SÅ KUL!!


Inser dessutom nu att jag tog ett PR idag! Trodde jag tangerade mitt gamla på 50 kg men tydligen hade jag bara 47,5 sist :) Gött! :D
 
Så, slutat jobba, börjat plugga och köpt gymkort :banana: Hade inte en chans att hinna gymma när jag jobbade med så lång restid, men nu jäklar har jag en hel värld av frivillighet och plugg att lägga upp själv, så nu jäklar ska här tränas! Som det ser ut nu kommer jag kunna träna alla dagar förut två, och dem dagarna rider jag ändå :) Ska försöka hitta något träningsprogram att följa, för att få lite struktur, men mest vill jag ha kul.. :D
 
Alltså hörrni jag är så glad! :banana: Körde passet med fokus på olympiska lyft idag i boxen, jag har inte kört det sen jag fick ont i höften för ett halvår sen men idag vågade jag prova igen och det gick hur bra som helst! Inte ont någonstans trots fulldjupa frivändningar och frontböj etc. Fokus idag var på clean and jerk, eller stöt på svenska. Först frivänder man vikten upp till axelhöjd och sedan skjutsar man upp vikten ovanför huvudet och fångar på raka armar. Det är SÅ KUL!!


Inser dessutom nu att jag tog ett PR idag! Trodde jag tangerade mitt gamla på 50 kg men tydligen hade jag bara 47,5 sist :) Gött! :D

Men stark!!
 
Idag tänkte jag tränat. Pt-pass-ish på Friskis.
Men så kom jag på att jag bokat in blodgivning, och då skulle jag visst inte träna :p

Nåja, blodgivandet gick fint i alla fall. Andra gången och idag gick det inte möjligt ännu bättre än förra gången. Hade inte en puls på över 100 idag iaf :p :D
 

Tack! Man känner sig stark i clean and jerk med tycker jag när man får till det :banana:

Duktig du är med blodgivningen! :bow:

Jag ligger på plats 3 i kölistan inför spinningen ikväll så det ser ut som det kan bli av! Blir i så fall för första gången jag spinnar på säkert ett år eller nåt :up:
 
Så, slutat jobba, börjat plugga och köpt gymkort :banana: Hade inte en chans att hinna gymma när jag jobbade med så lång restid, men nu jäklar har jag en hel värld av frivillighet och plugg att lägga upp själv, så nu jäklar ska här tränas! Som det ser ut nu kommer jag kunna träna alla dagar förut två, och dem dagarna rider jag ändå :) Ska försöka hitta något träningsprogram att följa, för att få lite struktur, men mest vill jag ha kul.. :D

Jag är lite inne på samma spår. Minns hur arg jag var på mig själv när jag började jobba på kontoret i våras (och fick ihop en heltid) för att jag hade slarvat bort all tid när jag pluggade och jobbade enbart deltid i butiken. För med två hästar hinner jag knappt nått annat om jag jobbar heltid. Trots att hästarna var på bete stort sett hela den tiden, medryttarna red lilleman tre-fyra gånger i veckan, det var ljusa kvällar och jag hade förmiddagarna när jag skulle vara i butiken och hann rida innan jobbet.

Typ enda fördelen med att jag inte har något jobb just nu är att försöka få rutin på träningen. För får jag det inte nu får jag det aldrig.
 
Shit vad det snöat här i natt! Det va dryga halvmetern utanför källardörren så jag kunde knappt öppna den när jag skulle ut och fodra. Det har drivit igen så det är inte en halvmeter överallt som tur är :p Är väldigt glad att jag hade den stora fyrhjulsdrivna puckupen hemma idag för annars hade jag fått skotta som en idiot för att kunna få upp bilen och köra till dagis....
Tanken var ridning på lunchen idag men skippar nog det för vädret är inte så trevligt när det blåser så mycket samtidigt som det snöar. Vi hade även tänkt gym ikväll men vi kommer få ploga och skotta snö efter middagen istället :meh:
 
Här är också kaos. Jag hade tänkt hinna promenera ponny innan jobbet men har varken broddar eller snösulor så det får helt enkelt vara. Börjar känna panik inför att köra in till stan, HATAR verkligen att köra bil i snö, och börjar på allvar oroa mig för vad som händer om kollegan inte tar sig till jobbet. Jag klarar inte av butiken ensam, no way, och har dessutom inga nycklar. Hatar det här.
 
Blev som sagt ingen hästpromenad idag på grund av väglaget, men körde corepasset innan jobbet, så jag har åtminstone rört på mig. Katterna gjorde sitt bästa för att sabotera mina planer, dock.

På ett sätt är det faktiskt kul att vara tillbaka på jobbet och träffa alla igen, men fasar ändå lite för de kommande dagarna. Det är exakt samma tider (antal timmar) som på kontorsjobbet, men av någon anledning känns de här timmarna så oändligt mycket längre. Jaja, det är betalt i alla fall.
 
Massa att göra på jobbet då jag gör ena kollegans jobb också denna veckan. Men jag ska ta lunchrast ändå för det behöver jag när det blir så intensivt. Ska slänga i mig mat nu och sen ut och rida i snövädret :love: Jag fyller år idag så vi ska äta tårta efter middagen sen :d Ska se om jag eventuellt kommer ut på en promenad ikväll också.
 
Massa att göra på jobbet då jag gör ena kollegans jobb också denna veckan. Men jag ska ta lunchrast ändå för det behöver jag när det blir så intensivt. Ska slänga i mig mat nu och sen ut och rida i snövädret :love: Jag fyller år idag så vi ska äta tårta efter middagen sen :d Ska se om jag eventuellt kommer ut på en promenad ikväll också.

Grattis på födelsedagen!!!
 
Sitter på jobbet, funderar seriöst på hur jag ska överleva i mer än fyra timmar till. Jag har typ inget att göra (kassan, och kommer det inga kunder så...) och dessutom är här dödligt kallt. Men, på positiva listan står att jag hann mocka och packa hö innan frukost, jag har dåligt med belysning runt stallet (som vi inte orkat göra nått åt eftersom jag alltid gör stallpysslet på morgonen) och fasade lite för att behöva ut och göra det typ vid nio ikväll. Nu är det bara hästarnas vattenhinkar kvar, och där är lyse på huset, så det är ingen fara. :up:

Annars är jag mest tacksam över att snön försvann och att det ändå kom nu de här dagarna när jag ändå inte kunde rida.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 894
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 167
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
91 023
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp