Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet, funderar seriöst på hur jag ska överleva i mer än fyra timmar till. Jag har typ inget att göra (kassan, och kommer det inga kunder så...) och dessutom är här dödligt kallt. Men, på positiva listan står att jag hann mocka och packa hö innan frukost, jag har dåligt med belysning runt stallet (som vi inte orkat göra nått åt eftersom jag alltid gör stallpysslet på morgonen) och fasade lite för att behöva ut och göra det typ vid nio ikväll. Nu är det bara hästarnas vattenhinkar kvar, och där är lyse på huset, så det är ingen fara. :up:

Annars är jag mest tacksam över att snön försvann och att det ändå kom nu de här dagarna när jag ändå inte kunde rida.
Älskar min superbraiga pannlampa :up: Det sved i plånboken, men den är skitbra :up:
 
26942299-10211075696508293-2041548346-o.jpg

@Mineur så här ser skärmen ut där man väljer pass! Sedan är det en projektor inne i salen som visar passet.
 
Hej och hå vilken kaosvecka det har varit hittills! Jag hann precis bara komma hem i måndags eftermiddag, alldeles lycklig och lugn i själen efter en underbar liten resa, och sedan brakade helvetet lös på jobbet. Massor av övertid och inte ett dyft träning har det blivit, fick skippa det nya passet igår vilket kändes jättetråkigt :down:

Nåja, det kommer nya veckor! Just ikväll har jag bokat en efterlängtad restaurang + bio-date med en vän, men imorgon ska jag få till någon slags träning hade jag tänkt! Det blir antingen spinning eller ett benpass i egen regi, lite beroende på om jag får plats samt om jag kan komma ifrån jobbet i tid. :)
 
Åt orimligt mycket tårta igår men tog även en promenad med hunden och maken och en ridtur på lunchen så har rört lite på mig också :p

Ikväll ska vi iväg en sväng men efter att ungarna lagt sig funderar jag på att köra ett träningspass här hemma. På lunchen ska jag rida och ta med unghästen som handhäst :)
 
Alltså, känslan när man kommer ut och ska släppa ut hästarna och hästen ligger och sover (!)... :eek: Det var tydligen fler än jag som tyckte klockslaget var på tok för tidigt. :rofl:
 
Körde lite eget pass idag efter jobbet, uppvärmning på assault bike och sen frontböj - uppvärmning och sedan 4x4 på 50 kg. Sen körde jag alternerande utfall bakåt med skivstång, 40 kg 8 reps x 4 set.
Avslutade med explosiva höftlyft med gummiband runt knäna.
Lagom pass för idag :)

Siktar på morgonpasset 8:30 imorgon, ledig fredag :love:
 
Inte mycket träning för mig denna veckan. Bakfylla & grejer har förstört :p

Idag blev det i alla fall innebandy på jobbet, och jag tar med träningskläder imorn med ifall jag hinner innan dejt med maken :)

I helgen är tanken ett par träningspass iaf. :)
 
Jag fick prioritera jobb igår kväll istället för träning så vi gör ett försök och åker till gymmet idag istället :) Ridning på lunchen.
 
Det blev ingen träning här heller under de här dagarna, men det var å andra sidan rätt väntat med de arbetstiderna jag har haft. Snöade ännu mer igår, så vill nog se vägen i dagsljus innan jag vågar mig ut med ponny, innan dess var asfalten helt bar igen och det är egentligen den jag är orolig för. Blir lite besvärligt när hästen har lätt för att slåss och behovet av broddar i hagen är rätt liten.
 
Vi har fått rätt mycket snö, drygt 20 cm i alla fall och på en del ställen mer då det drivit igen pga blåsten i förrgår. Jag passar på att styrketräna hästarna i snön nu så igår tog jag med båda hästarna och hunden rätt ut på åkern, genom skogen och fortsatte på åkrarna tills vi kom ut på grusvägen och kunde tölta lite. Sen in på en skogsbilväg som var oplogad och sen åkern tillbaka och grusvägen sista kilometern. Superbra träning och både hunden och hästarna tycker om att gå och springa i djup snö :love: Det får gärna vara såhär en månad nu så kan det börja bli vår sen :D
 
Angående snö så är det lite roligt här uppe på Hallandsåsen. Ingen snö alls nedanför på varken Halmstad eller Ängelholm-sidan, men när man kommer upp till oss ligger det cirka en decimeter och snö på träden och det är så himla fint :love:

Angående träning så var jag på morgonpasset idag som planerat. Enligt schemat på nätet skulle det vara strikta pressar först och sen en amrap*. Men tränaren hade gjort om lite och första delen var en styrkedel med enarmspressar, enarmsrodd och enbens raka marklyft. Hade redan träninsgvärk i rumpan efter gårdagens utfall så de där enbens-marklyften var tuffa, de tog riktigt bra!
Amrap:en sen var 12 min av
3 handstand pushup (låda till hjälp)
6 dips (på låda)
9 pull-ups (strikta idag, så körde med gummiband)
30 dubbelhopp med hopprep

Hann väl 4 varv eller nåt sånt, men idag var det inte flåset som tog emot utan det var styrkemässigt väldigt jobbigt :p Dubbelhoppen var ju nästan vila idag :D

Stolt faktiskt för jag klarade alla dubbelhopp obrutna utan några svårigheter alls :up:

*amrap: as many rounds/reps as possible
 
Min chef är lite lustig... Han frågade i slutet på förra veckan om jag kunde jobba en dag extra den här veckan, utöver de tre vi redan hade planerat. Jag fick tacka nej på grund av mötet med arbetsförmedlingen, och talade också om för honom att det var därför. Idag skickar han min kollega att fråga om jag kunde jobba idag, inom en ännu snävare tidsram sett till mötet. :confused:

Jag har förvisso varit rätt dålig på att tacka ja till extrajobb innan, i och med att jag jobbade på kontoret de dagar jag inte var i butiken, men allvarligt, ett nej är väl ändå ett nej?
 
Veckans träning har bestått av stalljobb tre dagar. Drygt 20 000 steg/dag, en av dagarna med 5-7 cm oplogad snö. Blir stalljobb även imorgon.
 
Det blev ett riktigt flummigt pass på gymmet idag, men jag är glad att jag kan hålla det så! Att vissa dagar blir det bara lätt för att det är kul den dagen, och nästa dag blir det tuffare för att det är det som är kul då :D Vi har provat i princip allt den här veckan, så kul! Listat ut det mesta också tror jag, så nu finns det många maskiner vi kan prova. Vi har inte vågat oss på bänkpress eller något sånt än, men det kommer väl någon gång när det är lagom tomt på gymmet ;)
 
Ett krasst konstaterande, det första jag började jobba igen föll träningen som ett korthus. :meh: Jag tycker dock det är så sabla drygt att jobba 9-18.15, även jämfört med när jag jobbade 8-17 (alltså samma antal timmar) på kontoret, för slutar jag inte förrän kvart över sex i butiken är jag inte hemma före kvart i sju, och sen ska man äta middag och ta hand om hästar på det. Timmen som skiljer på morgonen gör ju rent krasst varken till eller från (mer än att jag hann mocka och packa hönäten, men hästarna ska ju fortfarande tas om hand även på kvällen, och egentligen helst också motioneras om man ser det ur ett längre perspektiv).

Dessutom kom vintern med besked, och det står och väger mellan milt och slask (så att jag egentligen förmodligen skulle kunna skritta på asfalt i alla fall), och sen pang bom från ingenstans fryser det på och blir glashalt. Vintern är inte min grej.

Idag tog jag åtminstone något form av beslut, och tänkte testa den där 30-dagarsutmaningen i appen som jag har laddat hem. Körde första passet idag efter att ha gjort stallpysslet, valde medelsvår nivå och det första passet kändes rätt basic (nöjd att jag inte valde det allra lättaste alltså, men jag tror den här nivån kan bli bra någon vecka in i utmaningen). Men som komplement körde jag det rena benpasset från samma app också. Jag har ett par dagar jag har jobb inplanerat den närmaste framtiden, men än så länge vettigare tider, så jag tänkte ge det en chans och se om det går lättare om det blir rutin på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
96 97 98
Svar
1 959
· Visningar
62 318
Senast: Linta
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 082
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 861
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
90 817
Senast: Mineur
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp