Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä det var ingen kul upplevelse, men jag hoppas på bättre lycka nästa gång! Nu sitter jag bänkad framför Uppdrag Granskning med en stor skål havregrynsgröt, och ämnar inte lyfta så mycket som ett finger resten av kvällen.

Jag funderade på att se UG, men jag tror jag avvaktar lite. Jag blir så ARG när jag ser sånt där, och jag har inte energi över att bli arg idag.

Träligt med spinningen för övrigt, men bra kämpat!
 
Jag funderade på att se UG, men jag tror jag avvaktar lite. Jag blir så ARG när jag ser sånt där, och jag har inte energi över att bli arg idag.

Träligt med spinningen för övrigt, men bra kämpat!
Ja, jag förstår hur du menar. Jag delar upp det i omgångar - har sett de första 15 minuterna och tar nu lite paus för att andas och lugna ner mig lite innan jag ser vidare.
 
Verkar *pepparpeppar* som att det bara var en liten miniförkylning jag fick, halsont en halv dag och sen snorig en halv dag. Känner mig bra idag så har packat med träningskläder, blir ett pass efter jobbet om jag fortsätter känna mig frisk :up:
 
Jag tror jag skippar träning idag jag. Har känt mig helt stendöd både fysiskt och psykiskt ungefär 20 timmar om dygnet sedan i fredags trots bra kost, frisk luft och 8-9 timmars sömn per natt. Det är inte alls likt mig att vara såhär flera dagar i rad, så jag antar att kroppen kämpar med något som den inte talar om för mig.

Nä, det blir en enkel middag, en maskin tvätt och slappande i soffan ikväll istället. Möjligen att jag drar till med ett par minuter plankan eller så ifall andan faller på, mest för sakens skull, men annars satsar jag på söndagens ridning + stalljobb som nästa träningspass! Imorgon ska jag till Edinburgh och på lördag ska jag bara vara, så då blir det inget. Önskar att jag slutar känna mig så trött snart!

För övrigt har jag så ont i rumpan efter spinningen att jag knappt kan sitta ner :angel:
 
Känns idag att jag sprang långt igår :p

Ikväll ska jag rida. Hunden får springa med så det blir ingen promenad för mig utan ridningen får bli dagens motion :) I morgon hoppas jag på gym!

Har gjort mina rörlighetsövningar både i förrgår och igår. Ska göra dom sen också :up:
 
Alltså ödet :heart Jag gick ut på en promenad för att kicka igång hjärnan lite såhär på eftermiddagen när den värsta tröttheten slagit till. Och längs just den vägen just jag valde just idag står det ett gäng trevliga typer och delar ut 100g choklad till alla som går förbi. Ibland vet de högre makterna hur de ska göra mig glad alltså! :D
 
Efter att ha vilat i två dagar var jag riktigt sugen på att lyfta lite skrot idag :D KB-svingar och wallballs som uppvärmning och sen körde jag Styrkelabbets utmaning!
Klarade 15 reps militärpress på 30% av kroppsvikt! 18,5 kg totalt :)
Sen var jag slut i axlarna :angel: Nä men körde lite mer strikta pressar, sen körde jag lite pushpressar.
Efter press-delen var slut körde jag vanliga knäböj, 5 set av 10 reps med 40 kg. SÅ KUL för det känns helt bra även med fulldjup i knäböjen nu :love: :bump:
Sen övade jag lite teknik och dragövningar för frivändningarna och sen avslutade jag med ett litet komplex med en frivändning + en frontböj. 40 kg x 5 och sen avslutade jag med att prova 45 kg och 50 kg. Gick bra förutom att det blev en styrkevänding i sista för blev lite feg att sätta mig under den mtp min nyligen läkta "höft"-skada. Lika bra det :p

Härligt pass! :love:
 
Blev ett ridpass igår kväll :) Idag ska jag rida unghästen på lunchen. Vi brukar ju gymma på fredagar men idag får vi troligen vår nya bil som vi beställt så vi ska till makens jobb allihop efter kl 16 och skriva papper och hämta den :banana:Kan tydligen ta lite tid så vi stressar inte med träning. ska på 2 årskalas i morgon för min systerdotter och jag är för en gångskull inte ute i god tid med present så vi måste fixa det ikväll också :meh:
 
Fotboll igår kväll!
Snarlik träning som i måndags, körde den "jogga framlänges, när tränaren blåser jogga baklänges" men igår låg alla bollarna mitt där vi joggade och jag frågade om dem skulle ligga där för tänk om vi snubbla över dem? svaret blev att ni får väl se er för.. mhmm.. vem vurpade över en boll baklänges? :meh: Landade på vänster sida av häcken, men det gör inte ont där jag landade, det gör ont typ på vänstersida av framsida lår om någon fattar? Gör ont när jag ska sätta mig eller gå upp för trappor.. så jag fick vara målvakt resten av träningen igår.. var inte heller så skönt att cykla hem efteråt, även om smärtan avtar ju mer jag rör mig och ju varmare i musklerna jag blir.. surt!

Pålle vaccinerades igår, så skrittade ut en halvtimme bara.. idag ska vi skritta en längre runda i det gråa men ganska härliga vädret! :) Sen ska jag ut och käka med en vän ikväll!
 
Äntligen är det barmark här igen! :banana: Jag har promenerat en timme med stora ponnyn och en halvtimme med shettisen idag, och vi kan lugnt konstatera att de behövde komma ut. Även om det yttrar sig på två helt olika sätt. :angel:
 
"Jag är en kettlebellpersooon!" tjöt hon och gick därefter inte i närheten av gymmet på två veckor :laugh: men jag har analyserat och kommit underfund med varför, så förhoppningsvis har jag en bättre strategi för framtiden nu. Har även gått upp på 75% på jobbet och det känns skitbra! Var hem en sväng på rasten i morse och kände hur det stramade och drog i ländrygg och nacke och bara nä, nu är det fan bra, två veckor i soffan får räcka. Insåg att om jag gick hem igen efter jobbet skulle jag aldrig komma hemifrån igen. Drog därmed på mig (rena) träningskläder under uniformen och tryckte ner dojorna i jobbväskan :D och gick direkt från tåget till gymmet. Så det funkade ju finfint! Ska skaffa en ordentlig gymväska och göra lika samma fler gånger :up:
8 kg axelpress 3x5 per hand
16 kg knäböj med upprätt rodd
16 kg 25 svingar
Tror jag ska hålla mig till dom ett tag och inte krångla för mycket. :)
 
Usch och fy vad dagens pass var tungt. Böjen gick okej, bänken var förskräcklig och stångrodden ville jag bara få gjord och gå hem.
 
Orkar inte riktigt fram idag
Screenshot_20180126-142454.png
 
Fotboll igår kväll!
Snarlik träning som i måndags, körde den "jogga framlänges, när tränaren blåser jogga baklänges" men igår låg alla bollarna mitt där vi joggade och jag frågade om dem skulle ligga där för tänk om vi snubbla över dem? svaret blev att ni får väl se er för.. mhmm.. vem vurpade över en boll baklänges? :meh: Landade på vänster sida av häcken, men det gör inte ont där jag landade, det gör ont typ på vänstersida av framsida lår om någon fattar? Gör ont när jag ska sätta mig eller gå upp för trappor.. så jag fick vara målvakt resten av träningen igår.. var inte heller så skönt att cykla hem efteråt, även om smärtan avtar ju mer jag rör mig och ju varmare i musklerna jag blir.. surt!

Pålle vaccinerades igår, så skrittade ut en halvtimme bara.. idag ska vi skritta en längre runda i det gråa men ganska härliga vädret! :) Sen ska jag ut och käka med en vän ikväll!

Men fy vad tråkigt med skadan :down: Hoppas det går över snart!

"Jag är en kettlebellpersooon!" tjöt hon och gick därefter inte i närheten av gymmet på två veckor :laugh: men jag har analyserat och kommit underfund med varför, så förhoppningsvis har jag en bättre strategi för framtiden nu. Har även gått upp på 75% på jobbet och det känns skitbra! Var hem en sväng på rasten i morse och kände hur det stramade och drog i ländrygg och nacke och bara nä, nu är det fan bra, två veckor i soffan får räcka. Insåg att om jag gick hem igen efter jobbet skulle jag aldrig komma hemifrån igen. Drog därmed på mig (rena) träningskläder under uniformen och tryckte ner dojorna i jobbväskan :D och gick direkt från tåget till gymmet. Så det funkade ju finfint! Ska skaffa en ordentlig gymväska och göra lika samma fler gånger :up:
8 kg axelpress 3x5 per hand
16 kg knäböj med upprätt rodd
16 kg 25 svingar
Tror jag ska hålla mig till dom ett tag och inte krångla för mycket. :)

Haha :D
Vad roligt att det funkar bra med jobbet! Jag åker ju också oftast tåg till jobbet så jag går alltid till gymet precis innan eller efter jobbet, inget hem emellan! Har blivit proffs på att packa ryggsäcken med rätt saker snabbt och lätt nu ;)
Vad är knäböj med upprätt rodd?
 
Jag ska förresten alldeles strax sticka till boxen för en dag med "Girls and Gains". Vet inte riktigt vad som kommer hända men det är kl 10-14 med lunch och det kommer vara girls only och det kommer vara massa träning och tunga lyft tror jag :up: De hade nåt liknande för killar innan jul och det verkar ha varit kul!

Trevlig helg gänget! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 524
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 385
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 375
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
92 057
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp