Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan ni hjälpa mig med tips på fler övningar att köra i gymmet. Vi kör våra två pass med 3 övningar i veckan och skulle nu vilja utöka med nånting mer men jag vet inte vad vi ska hitta på.
Just nu kör vi knäböj, bänkpress, skivstångsrodd ena passet och marklyft, militärpress och latsdrag andra passet.
Förutom det går vi på friskis och svettisjympa också så där blir det mycket armhävningar, magövningar, rygglyft och liknande.
 
Kan ni hjälpa mig med tips på fler övningar att köra i gymmet. Vi kör våra två pass med 3 övningar i veckan och skulle nu vilja utöka med nånting mer men jag vet inte vad vi ska hitta på.
Just nu kör vi knäböj, bänkpress, skivstångsrodd ena passet och marklyft, militärpress och latsdrag andra passet.
Förutom det går vi på friskis och svettisjympa också så där blir det mycket armhävningar, magövningar, rygglyft och liknande.

Förutom det du redan nämnt brukar jag köra enarmsrodd med kb eller hantel, goblet squats med vikt, upprätt rodd, axellyft framåt och åt sidorna med hantlar, ryggresningar med viktplatta, chins (kan jag inte än men det är ett mål) och enbensmarklyft med hantel eller kb.
 
Måste bara få gnälla av mig lite. Jag är SÅ LESS på att bli sjuk hela tiden. Träningen är mitt största intresse och jag var i toppform i somras. Sedan åkte jag på dundersjuka, om och om igen under tidig höst. Var hos läkaren vid flera tillfällen men de kunde inte göra någonting, då det var flera virussmittor som kommit i rad. Sedan kom jag igång igen under senhöst och tidig vinter, för att blir sjuk över jul och nyår. Kom igång igen i början av januari, sedan blev jag sjuk förra veckan igen. JAG VILL INTE MER :arghh:

Jag tappar både styrka och form, och med det motivation. Känner mig helt knäckt just nu. Ska åka till gymmet nu efter jobbet och ta första lugna passet efter sjukan. Men jag känner mig bara ledsen och knäckt. Känner mig både svag och ur form och ingenting känns roligt. Någon som har några goda råd att ge, eller pepp?
 
Måste bara få gnälla av mig lite. Jag är SÅ LESS på att bli sjuk hela tiden. Träningen är mitt största intresse och jag var i toppform i somras. Sedan åkte jag på dundersjuka, om och om igen under tidig höst. Var hos läkaren vid flera tillfällen men de kunde inte göra någonting, då det var flera virussmittor som kommit i rad. Sedan kom jag igång igen under senhöst och tidig vinter, för att blir sjuk över jul och nyår. Kom igång igen i början av januari, sedan blev jag sjuk förra veckan igen. JAG VILL INTE MER :arghh:

Jag tappar både styrka och form, och med det motivation. Känner mig helt knäckt just nu. Ska åka till gymmet nu efter jobbet och ta första lugna passet efter sjukan. Men jag känner mig bara ledsen och knäckt. Känner mig både svag och ur form och ingenting känns roligt. Någon som har några goda råd att ge, eller pepp?
Träna precis vad du känner för utan tankar om att du måste "komma ikapp". Det är även ok att ta det lugnt och bara köra genom kroppen för att komma igång igen utan att behöva ta hämnd för alla missade träningspass. Det går snabbt att komma tillbaka igen när man väl är igång så det är bara slappna av och ta in atmosfären av att du är tillbaka igen.
 
Kan ni hjälpa mig med tips på fler övningar att köra i gymmet. Vi kör våra två pass med 3 övningar i veckan och skulle nu vilja utöka med nånting mer men jag vet inte vad vi ska hitta på.
Just nu kör vi knäböj, bänkpress, skivstångsrodd ena passet och marklyft, militärpress och latsdrag andra passet.
Förutom det går vi på friskis och svettisjympa också så där blir det mycket armhävningar, magövningar, rygglyft och liknande.

Kettlebellsvingar är ju himla goa. Farmers walk kanske. Tunga utfall. Sälrodd om en sådan anordning finns. Hip thrusters är också bra.
 
Alltså det här med att pallra sig iväg till gymmet när man är supertrött och har en sovande kattunge på magen... Ute står regnet som spön i backen och jag vill helst av allt bara kura i min nybäddade säng med en kopp choklad. Men nä, det är banne mig tredje gången jag försöker gå på det här passet som låter så spännande, så jag ska iväg! TJOFF!
 
Måste bara få gnälla av mig lite. Jag är SÅ LESS på att bli sjuk hela tiden. Träningen är mitt största intresse och jag var i toppform i somras. Sedan åkte jag på dundersjuka, om och om igen under tidig höst. Var hos läkaren vid flera tillfällen men de kunde inte göra någonting, då det var flera virussmittor som kommit i rad. Sedan kom jag igång igen under senhöst och tidig vinter, för att blir sjuk över jul och nyår. Kom igång igen i början av januari, sedan blev jag sjuk förra veckan igen. JAG VILL INTE MER :arghh:

Jag tappar både styrka och form, och med det motivation. Känner mig helt knäckt just nu. Ska åka till gymmet nu efter jobbet och ta första lugna passet efter sjukan. Men jag känner mig bara ledsen och knäckt. Känner mig både svag och ur form och ingenting känns roligt. Någon som har några goda råd att ge, eller pepp?

Nä men fy vad du varit sjuk! Förstår verkligen att du är trött på det. Är du van att vara sjuk ofta eller det är just i år som det varit så?
Jag har inte så jättemycket tips egentligen.. Men även om man tappar en del under sjukdom brukar man kunna komma ganska snabbt tillbaka igen. Försök njuta av de där snabba framstegen man gör i början men ta det lugnt bara för att minska risken att bli sjuk igen.

Håller tummarna att du får vara frisk nu!
 
Kettlebellsvingar är ju himla goa. Farmers walk kanske. Tunga utfall. Sälrodd om en sådan anordning finns. Hip thrusters är också bra.
'

Oooh, dina tre första tips där :up: Riktigt goa övningar! Tunga utfall med skivstång :love:

Hur föredrar ni förresten att göra utfall? Steg framåt eller steg bakåt? Eller gör ni helst gående en längre sträcka?
Pratade med min syster om detta härom dagen då hon sa att hon helst undviker viktade utfall då hon får ont i knäna, men hon hade aldrig testat att göra utfallsstegen bakåt. Jag personligen tycker det känns mycket bättre att gå bakåt när man har en hyfsad vikt. Bättre kontakt i rätt muskler, bättre balans och mindre onödig belastning på knän :)
 
Alltså det här med att pallra sig iväg till gymmet när man är supertrött och har en sovande kattunge på magen... Ute står regnet som spön i backen och jag vill helst av allt bara kura i min nybäddade säng med en kopp choklad. Men nä, det är banne mig tredje gången jag försöker gå på det här passet som låter så spännande, så jag ska iväg! TJOFF!

Åh vad är detta för spännande pass? :bump:
 
'
Hur föredrar ni förresten att göra utfall? Steg framåt eller steg bakåt? Eller gör ni helst gående en längre sträcka?
Pratade med min syster om detta härom dagen då hon sa att hon helst undviker viktade utfall då hon får ont i knäna, men hon hade aldrig testat att göra utfallsstegen bakåt. Jag personligen tycker det känns mycket bättre att gå bakåt när man har en hyfsad vikt. Bättre kontakt i rätt muskler, bättre balans och mindre onödig belastning på knän :)

Bakåt, enligt min kiropraktor är det mest skonsamt för kroppen ^^
 
Imorgon ska jag prova en av Styrkelabbets utmaningar, nämligen att köra så många reps militärpress som möjligt på 30% av kroppsvikten. För mig som är i en tyngre viktklass kommer det att bli... intressant. :D Rapport följer imorgon! :bump:
 
Imorgon ska jag prova en av Styrkelabbets utmaningar, nämligen att köra så många reps militärpress som möjligt på 30% av kroppsvikten. För mig som är i en tyngre viktklass kommer det att bli... intressant. :D Rapport följer imorgon! :bump:

Läste första halvan av första meningen och tänkte direkt att du skulle köra marklyftsutmaningen :D
Lycka till med militärpressen :up: Jag tror inte jag klarar många reps på 20 kg men man kanske skulle testa faktiskt!
 
Läste första halvan av första meningen och tänkte direkt att du skulle köra marklyftsutmaningen :D
Lycka till med militärpressen :up: Jag tror inte jag klarar många reps på 20 kg men man kanske skulle testa faktiskt!

Jag ska köra marklyftsutmaningen också, men inte andra passet efter två veckor på resande fot och högst sporadisk träning. :D

Testa! Om inte annat för att ta fram något sorts utgångsläge och sen prova igen senare i år. :)
 
Nä men fy vad du varit sjuk! Förstår verkligen att du är trött på det. Är du van att vara sjuk ofta eller det är just i år som det varit så?
Jag har inte så jättemycket tips egentligen.. Men även om man tappar en del under sjukdom brukar man kunna komma ganska snabbt tillbaka igen. Försök njuta av de där snabba framstegen man gör i början men ta det lugnt bara för att minska risken att bli sjuk igen.

Håller tummarna att du får vara frisk nu!

Jag brukar inte vara såhär sjuk, det är sedan jag började på nytt jobb för ett år sedan. Vi har problem med sjukskrivningar på jobbet och misstänker att vi har dålig arbetsmiljö i form av dålig ventilation, torr luft och dålig städning. Det i kombination med kollegor med småbarn i förskola. Vi försöker göra något åt det, men svårt i denna gamla lokal med ventilationen :(

Nu misstänker jag att jag har fått svinkoppor också.. :yuck:

Tack för bra råd, både du och @durachiny Tränade igår och det kändes bra!
 
Jag ska köra marklyftsutmaningen också, men inte andra passet efter två veckor på resande fot och högst sporadisk träning. :D

Testa! Om inte annat för att ta fram något sorts utgångsläge och sen prova igen senare i år. :)

Ja men tack för peppen! Ska testa så har jag något att slå sen :up:
 
Pepp @Mineur, hoppas du tog dig ut (även om säng, katt och choklad låter rätt lockande).
Tack! Det gjorde jag, och SEN blev det säng, katt och choklad! :D

Åh vad är detta för spännande pass? :bump:
Äh, det var rätt värdelöst faktiskt :down: Tanken var god, utförandet not so much... Det heter Pure Build och beskrivs typ som "här fokuserar vi på de traditionella styrkeövningarna och du kan förvänta dig att få jobba främst med skivstänger och hantlar". Jag såg framför mig ett pass deltagarantalet hållits nere och där man fick en chans att riktigt diskutera och jobba med sin teknik - i själva verket var vi typ 20 pers som blev tillsagda att dela upp oss i par och köra 10x10 bänkpress i superset med 10x10 skivstångsrodd. Och det var det. Instruktören gick mest runt och kom med glada tillrop, och så korrigerade han lite här och där när folk gjorde fel.

För den som är nyfiken på styrketräning med fria vikter och vill lära sig från grunden var det kanske bra, så jag förstår vad de vill uppnå och tycker att det är ett jättebra intiativ som sådant, men för oss som redan styrketränar lite mer seriöst kändes det rätt värdelöst. Trött i musklerna blev jag förvisso, men det blir man ju lätt av att göra 200 reps av något :p

Imorgon ska jag prova en av Styrkelabbets utmaningar, nämligen att köra så många reps militärpress som möjligt på 30% av kroppsvikten. För mig som är i en tyngre viktklass kommer det att bli... intressant. :D Rapport följer imorgon! :bump:
Åh, en ny utmaning! I'm on it! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 960
· Visningar
62 376
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 082
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 865
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
90 817
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp