Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi jobbar på att lägga upp någon form av program.. Svårt! Som det är nu är vi på gymmet typ 3 timmar varje dag och kör igenom i princip varenda maskin som finns, istället för att fokusera på tex ben. Men när vi ändå är där känns det som att vi lika gärna kan köra allt.. typ :p Får se om vi hittar något som funkar för oss, så vi får lite variation haha
 
Valde att köra morgondagens pass på utmaningen idag, och tar vilan som egentligen skulle varit idag imorgon istället. Har ju redan modifierat den lite efter hur jag är (jag kan till exempel inte göra armhävningar på knä, så jag gör alla på tå även om utmaningen säger på knä), och idag kommer jag omöjligt hinna något annat, så känns bra att ha det gjort.
 
Jag tränade lite hårt idag. Brände 1200 kalorier på crossaminaleder maskinen, Roddbåten som inte kommer någonstans och diverse andra medeltida tortyrredskap.
 
Är det ngn här som tränar två ggr om dagen ibland?

Det beror lite på vad du menar med träna. ;) Jag rider ju oftast en gång om dagen, och vissa dagar gör jag ju då mer regelrätt träning vid ett annat tillfälle samma dag. Eller tränar något och sen går en promenad. Men jag tränar ju inte som i styrketränar två gånger/dag.
 
Det beror lite på vad du menar med träna. ;) Jag rider ju oftast en gång om dagen, och vissa dagar gör jag ju då mer regelrätt träning vid ett annat tillfälle samma dag. Eller tränar något och sen går en promenad. Men jag tränar ju inte som i styrketränar två gånger/dag.
Tänkte mest om ngn kör två konditionspass men även oavsett vilken träning.
 
Jag blir såå hungrig efter att jag varit på gymmet, tror ni att jag ätit för dåligt innan jag går och tränar? Känns som att jag kan äta hur mkt som helst efter och att det inte finns någon botten..
 
Fördelen med att ha skivstången hemma: möjlighet till supersnabba träningspass :D

Jag var ute och fixade några grejer på gården och spontant dök jag in i mitt "gym" och tränade typ 5-10 minuter. Militärpress och knäböj i något slags superset med allt i en följd utan vila: 8 pressar, 8 böj, 6 pressar, 12 böj, 4 pressar, 12 böj. Flåsigt och ganska jobbigt, klart! :up: Hade ju aldrig åkt till riktiga gymmet för ett sånt här pass men hemma så funkar det kanon.
 
Jag blir såå hungrig efter att jag varit på gymmet, tror ni att jag ätit för dåligt innan jag går och tränar? Känns som att jag kan äta hur mkt som helst efter och att det inte finns någon botten..

Det är naturligt för kroppen att skrika efter energi när man varit och tränat. Det dumma är att många kroppar fattar inte skillnaden mellan ett tvåtimmars löppass, som man faktiskt kan behöva sätta i sig lite extra energi för att det inte ska göra att man hamnar på ett (för stort) energiunderskott, och ett styrketräningspass som kanske inte bränner mer än 90-100 kcal extra trots att det var sviiinjobbigt.

Med det sagt så får man prova sig fram till vad som gör att man kan hålla kontroll på intaget. För en del hjälper det att äta precis innan, för en del - och däribland jag - fungerar det bättre att faktiskt låta den där värsta hungern klinga av innan man äter något. Jag kan t.ex. träna ett par timmar på förmiddagen (utan frukost) och sedan inte äta lunch förrän framåt tolv. Äter jag direkt efter träningen, eller om jag äter frukost, är jag fullkomligt bottenlös hela dagen. Tränar jag på kvällen påverkas inte hungern alls på samma sätt. Varför det är så vet jag inte, jag tror inte någon vet exakt hur sådana här saker funkar (åtminstone inte på individnivå) utan man får som sagt prova sig fram.
 
Igår hoppade jag över ridningen pga snö och blåst på tvären. La mig i soffan framför tvn på lunchrasten istället och fortsatte sen jobba. På kvällen blev det markarbete för båda hästarna så vi fick röra lite på oss alla tre.

Idag har jag jobbat i stan och inte kunnat utnyttja lunchen till ridning eller promenad. Men jag ska ställa mig på löpbandet nu och springa några kilometer. Ska leta upp en intressant podd först bara.
 
Är det ngn här som tränar två ggr om dagen ibland?

För ett par år sen gjorde jag det mer än vad jag gör nu, då körde jag styrketräning på gym 6dagar/v oftast på morgonen, sen löpning/simning/cykel/hinderbana 3-4dagar/v på eftermiddagarna..
Som det är nu har jag häst med ridning 6-7dagar/v, gym ca 5dagar/v, fotboll, löpning och lite cykel.. Såattehh.. vissa dagar är jag både på gymmet, rider och tränar 90min fotboll som jag cyklar till/från.. :angel: :D
 
Liiite jobbigt att gå ner för trappor idag.. :D Jäklar så bra träningen i måndags var!
Och en sån fin pålle jag har! Idag är han värd 10miljoner! :love: Så härliga, mjuka, fina grusvägar vi har att rida på nu! Vi var ute en 1h idag med massa trav och galopp! Blåsigt som satan men ändå så härligt.. :p
Vaccinering imorn så blir lugnt för pålle ett par dagar nu..
 
För ett par år sen gjorde jag det mer än vad jag gör nu, då körde jag styrketräning på gym 6dagar/v oftast på morgonen, sen löpning/simning/cykel/hinderbana 3-4dagar/v på eftermiddagarna..
Som det är nu har jag häst med ridning 6-7dagar/v, gym ca 5dagar/v, fotboll, löpning och lite cykel.. Såattehh.. vissa dagar är jag både på gymmet, rider och tränar 90min fotboll som jag cyklar till/från.. :angel: :D
Jag tänkte köra dubbelt i morgon. Jag ska spinna på kvällen men tänkte cykla lite lättare på morgonen.(Mina morgonpass är viktiga för skallen)
 
Idag fick jag en snilleblixt, varför inte köra en 7-minuter cykel av appen 7 MWC under rasten. :up:
Sagt och gjort, det enda var väl att jag precis hade lossat 13 ton, trådrullar, varav en väger ca 200kg á la 55 stycken. Kändes lite i armarna efter det, sen efter att jag hade kört mina 7 minuters träning skulle jag lossa två tunga pallar med bakgavelliften, dvs dra pallar. Den första pallen gick bra, men den andra som vägde över tonnet, jo tjena.
Väääääldigt smart att ta ett träningspass på jobbet, var helt slut i armarna och benen. Snilleblixt jo jo. :rofl::p

Men å andra sidan, fick tränat idag - rejält. :D
 
Liiite jobbigt att gå ner för trappor idag.. :D Jäklar så bra träningen i måndags var!
Och en sån fin pålle jag har! Idag är han värd 10miljoner! :love: Så härliga, mjuka, fina grusvägar vi har att rida på nu! Vi var ute en 1h idag med massa trav och galopp! Blåsigt som satan men ändå så härligt.. :p
Vaccinering imorn så blir lugnt för pålle ett par dagar nu..

Ge mig samma grusvägar. Jag har abstinens och är SÅ trött på isen nu.
 
Ikväll påmindes jag om varför jag sa att jag hatade spinning en gång i tiden. Fy farao vad tufft det var idag, både fysiskt och mentalt! :yuck:

Jag var trött och skakig redan innan vi började (antingen håller jag på att bli sjuk eller så fick jag något märkligt blodsockerfall av promenaden dit, trots att jag precis ätit ett mellanmål) och inte alls på humör, men jag plockade fram lite jävlar anamma och svettade mig igenom hela passet ändå. Dock inte i det tempot/med det motståndet som instruktören tjatade om, då hade det inte funnits något kvar av mig!

Nä det var ingen kul upplevelse, men jag hoppas på bättre lycka nästa gång! Nu sitter jag bänkad framför Uppdrag Granskning med en stor skål havregrynsgröt, och ämnar inte lyfta så mycket som ett finger resten av kvällen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 973
· Visningar
63 454
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 106
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 561
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
91 514
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp