Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår blev det inget tränat hemma, men har fått lite träning på jobbet med alla spännband som ska spännas, sättas fast, lossas och rullas ihop osv.
Ska nog ut och gå en sväng också idag, troligtvis ihop med hästen. :)
 
Jag ska förresten alldeles strax sticka till boxen för en dag med "Girls and Gains". Vet inte riktigt vad som kommer hända men det är kl 10-14 med lunch och det kommer vara girls only och det kommer vara massa träning och tunga lyft tror jag :up: De hade nåt liknande för killar innan jul och det verkar ha varit kul!

Trevlig helg gänget! :bump:
Åh vad kul det lät! Du får berätta mer sen :)
 
Med lite träningsvärk och lite påverkad av förkylning så var målet att röra på mig lite. Höll mig till ngt lättare motstånd men höll i gång 90 min varav 80 var på cykel,(35.2 km)5 min rodd (1037 m) och CT 5 min. (600 m.)
Kändes överraskande bra. I morgon är jag värd vila.
 
Idag är en sån dag när jag bara är allmänt tjurig och anti. Av ingen anledning alls, förutom mensvärk som får allt att kännas mer eller mindre dåligt. Det är liksom bara så. Men med strålande solsken släpade jag mig ändå ut på en löprunda som blev något av en berg- och dalbana. Allt från sträckor där jag kände mig snabb som vinden med bra tryck i benen, till stunder där det kändes som att jag vägde bly och nästan snubblade på mina egna fötter, till att behöva tassa över istäckta och hala grusvägar. Jag blev inte riktigt klok på det :confused: Men, en timme och tjugo minuter ute i solen gjorde mig lite mindre sur än innan. Alltid något.
 
Dagens motion blev en ridtur på en timme med ponny på morgonen. Här är helt fantastiskt väder idag, och jag hade sett framemot en härlig ridtur. Men hästen tyckte att det gömde sig ponnyätande monster överallt i buskarna idag, och vi var på väg åt rakt motsatt håll x antal gånger. :cautious: Jag visste ju att hon skulle bete sig så här efter att ha vilat i en och en halv vecka för snön, men ändå tråkigt. Jag hade precis börjat få ordning på hennes hjärnspöken efter foderbytet i höstas.

Körde sen dagens pass på utmaningen efter att ha värmt upp med att dammsuga. Idag var det riktigt tungt vill jag lova, pass åtta av 30 och det märks att nivån höjs. Helt slut efteråt. Medryttarna är ute med shettisen i detta nu, så han får också motion, dock inte av mig. Skönt, för hockeyn började visst mycket tidigare än jag trodde, så jag hade haft svårt att hinna ta ut honom i eftermiddag.
 
Shiiiiet vad slut jag är nu alltså :p Jättekul dag som inleddes med lite lek och uppvärmning sen delades vi upp i två grupper (8 i varje) och så körde vi ett pass med olympiska lyft, framför allt teknikträning och det andra passet var kettlebell, teknik och utförande. Älskar kettlebells! Sen hade vi lite genomgång i av toes to bar, fick riktigt bra tips och lyckades få till typ 3-4 set med 3 riktigt bra toes to bar :up:
Sen var det lunch, jättegod och matig sallad med rostade rotfrukter, potatis och nån supergod aubergine.
Efter lunchen var det sen en team om 2-wod, pust :D
3 varv av
10 synkade burpees
30 toes to bar (eller den variant man valde)
30 box jump over
40 power clean runda 1, push jerk runda 2 och clean and jerk runda 3
50 kb-svingar

Hade jättekul! Tufft för händerna idag med så mkt kb och rigg så en av mina valkar utvecklades under sista varvet till en rejäl blodblåsa som sen sprack under de sista svingarna :meh: Oh well, det hör till!

Som sagt, riktigt trött nu. Precis druckit en stor proteinsmoothie med banan, chokladproteinpulver, jordnötssmör och havremjölk. Tippar på minst 500 kcal :D Ska ta en tupplur på det nu tänkte jag :angel:
 
Haha :D
Vad roligt att det funkar bra med jobbet! Jag åker ju också oftast tåg till jobbet så jag går alltid till gymet precis innan eller efter jobbet, inget hem emellan! Har blivit proffs på att packa ryggsäcken med rätt saker snabbt och lätt nu ;)
Vad är knäböj med upprätt rodd?
Gud vad härlig din dag lät!
Det är nåt jag hittade på actics hemsida när jag, i mild panik, googlade "kettlebellövningar" i omklädningsrummet första gången jag gav mig på kb :D
IMG_8445.PNG
 
Idag har jag och avkomman varit på någon sorts familjepass på Friskis. Jag tyckte att avkomman mest var blyg och inte alls pepp, men sen sa hon till sin pappa att det hade varit jättekul och att hon ville dit igen. :D Man får ha i åtanke att måttstocken för "jättekul" inte nödvändigtvis är densamma för en nästan treåring som för dennes mamma. :p

Nåväl, jag fick i alla fall lite träning, bland annat i att hoppa, springa runt i ring, knäböja, stå i stjärnan och en massa andra saker med 13 kg avkomma i famnen. :D Efter det har det mest blivit vardagsmotion i form av handling och städning, samt soffidrottande i form av VC-sprint, men stegmätaren slog för en stund sen över 10 000 steg så ändå en rätt bra dag.

Nu är maken och avkomman på ingång med hämtmat från en indisk/nepalesisk restaurang, avkomman har rastats ute hos svärföräldrarna, jag är nyduschad och snart vankas det mer hockey (haft på en match i bakgrunden medan jag städade och rätt lag vann :up: ). En mycket angenäm lördag, må jag säga! :D
 
Jag behöver nya träningsskor men riktigt bra stadga! Jag älskar Nike men verkar bara finnas ”slappa” modeller.
 
Så jäkla kul pass på gymmet idag! :D:D:D Var där nu på kvällen och det var nästan helt tomt, så vi passade på att prova sånt vi inte förstått förut. Det ledde till att första student mest bestod av gapskratt :rofl: Sen blev det lite seriöst, bla nytt rekord i benpress för mig 121,5 kg. Jag som tyckte att jag tog mycket för ett par veckor sedan när jag tog typ sjuttio, jag är starkare i benen än jag tror :D

Resten av tiden spenderades på.. Klätterväggen! Så jäkla kul! Jag har aldrig sett någon använda den så jag har inte vågar prova.. Plus att jag är så jäkla höjdrädd. Men det var bara så kul! Blev så jäkla trött också, körde gång på gång på gång tills jag var helt slut :D Ska helt klart se till att använda den mer!
 
@zassoo
Mensvärk är en anledning så god som någon att vara på ett uselt humör. :wtf: Jag förbannar att jag inte föddes som man en vecka varje månad.

Det går liksom inte riktigt att förklara för någon som inte vet hur det känns, just den här känslan av BLÄÄÄÄÄ :wtf::wtf::wtf::wtf:

Jag sa till min man igår att det är lika bra att vi äter rester till middag istället för att laga ny mat för jag kommer såga alla hans förslag oavsett vad det är :rofl:
 
Aktiv dag idag. Inledde med att rida ut en timme med ponny på morgonen, något lugnare idag förutom när locket på en brevlåda blåste upp och skrämde skiten ur henne. Mellanlandade hemma för lunch, och tömkörde sen shettisen i en halvtimme. Jag har bara gjort det ett fåtal gånger, ~5, med den stora, hon hatade det från första stund och då blev det ju skittråkigt, men han tycker att det är så kul att jag blir förvånad över hur roligt jag också tycker att det är. :D Allting är liksom så mycket enklare med honom, för med den stora har precis allt hela tiden handlat om att hon inte går att lita på i trafiken, och där vi var när hon var liten och oinriden var det verkligen inga lämpliga vägar, så vi har bara gjort det i paddock.

Efter stallet körde jag dagens pass i utmaningen. Börjar definitivt utkristalliseras vissa övningar som jag verkligen inte gillar. :angel:

Idag är det för övrigt ett år sen vi flyttade hästarna till eget stall. Ett år! Helt galet vad fort det har gått, men den dagen för ett år sen är fortfarande, och kommer nog alltid vara, den bästa dagen i mitt liv. Jag var så galet trött på kollektivstallet, folk i kollektivstall, folk med häst överhuvudtaget eftersom det varit jobbigt även på tidigare ställen, och som att knäppa med fingrarna så försvann allt det vid flytten. :banana:
 
Tips från coachen: om du är en bra bit över 30 och kanske inte den smidigaste i stan, haka inte på den gummiaktiga nästan-treåringen i en kullerbyttebonanza på parkettgolvet. Det är liksom bara en tidsfråga innan något går sönder... :meh:
 
Tips från coachen: om du är en bra bit över 30 och kanske inte den smidigaste i stan, haka inte på den gummiaktiga nästan-treåringen i en kullerbyttebonanza på parkettgolvet. Det är liksom bara en tidsfråga innan något går sönder... :meh:

Haha :D

Vad gick sönder? :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 856
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 414
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 710
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
92 319
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp