Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobba hemifrån = träning på lunchen! Jag är fortsatt rätt sänkt p.g.a pollen, men upplever faktiskt att medicinerna börjat hjälpa lite idag. Men i toppform är jag definitivt inte, och dagens pass blev därefter.

Vi började med teknikjobb knäböj igen, precis som förra veckan. Idag jobbade jag mig upp till starka femmor på 55 kg = 15 kg mer än förra veckan! :laugh: Där ser man vad rätt sällskap kan göra - förra veckan parades jag ihop med två tjejer som var ganska nya för allt vad träning heter, medan jag idag körde med ett par som var mer vana. Nu ska jag fortsätta jobba såhär i ett par veckor och så blir det nog att jag testar mitt 1 RM framåt början av maj.

Efter uppvärmning & knäböj blev det en parövning där man skulle göra 40 power snatches och 40 wall balls så många gånger som möjligt under 12 minuter. Jag tycker att power snatch är jättesvårt, så det blev ganska upphackat och inte särskilt intensivt för min del. Inte så kul, men desto mer nyttigt!
 
Tog mig iväg till gymmet, men kände mig rätt slak. Var inte alls pigg på tung träning, så jag komponerade ihop följande pass:

20 svingar - 10 armhävningar x 3

16 utfallssteg - 10 band pull aparts x 3

20 knäböj med pinne på raka armar - 10 (per arm) enhandspressar x 3

20 skivstångsrodd x 3

Kändes lagom jobbigt och kommer säkert gör ont som fan imorgon. :p
 
Jag har fått blåmärken på låren utan att ha slagit mig. Har googlat och läst att man kan få det av träning på crosstrainer tex. Någon som har erfarenhet?
 
Stackars oss! Men jag är uppenbarligen lite dum i huvudet för jag ska ut och springa idag (typ nu)... :banghead:

Jag är inte så smart heller för jag sprang min första mil utomhus för i år i söndags, i måndags styrketränade jag med knäböj som huvudövning (väldigt smart...). Fick f*ucking träningsvärk i låren av knäböjen men sprang ändå den där milen igen igår :p

Det som är bra är att jag inte har så mycket träningsvärk kvar idag :p
 
I morse blev det en kort promenad med hunden innan jobb. Ikväll blir det nog inte mycket alls förutom att vi ska dra ihop ris och elda. Känns som en bra idé med en vilodag helt och hållet :)
 
Dagen idag bjöd också den på en promenad tillsammans med ponny, på kanske 70 minuter. Hade egentligen tänkt ta första uppsuttna passet, men det blåser apa här så valde att stanna på marken. Förhoppningsvis slutar det blåsa till helgen om inte annat, känns lite som att utmana ödet att kravla sig upp på hästryggen första gången i storm när hon inte ridits sen i slutet av januari.
 
Jag är inte så smart heller för jag sprang min första mil utomhus för i år i söndags, i måndags styrketränade jag med knäböj som huvudövning (väldigt smart...). Fick f*ucking träningsvärk i låren av knäböjen men sprang ändå den där milen igen igår :p

Det som är bra är att jag inte har så mycket träningsvärk kvar idag :p

Tur att ingen av oss lever på träningen för det här med träningsplanering verkar inte vara vår starka sida :rofl:
 
Jag har fått blåmärken på låren utan att ha slagit mig. Har googlat och läst att man kan få det av träning på crosstrainer tex. Någon som har erfarenhet?
Försöker se framför mig hur låren på något vis snuddar vid någonting när man står på en crosstrainer, men lyckas inte... Alltså: Hur i hela fridens namn kan man blåmärken på benen av crosstrainer?! :confused:

Det gick trots allt rätt bra att springa, träningsvärken påverkade inte sådär jättemycket :) Nu ska jag vila fram till lördag morgon när det är dags för militärträningen :nailbiting:
Åh, du måste berätta hur du hade det med militärerna sen! Jag har alltid velat prova något sådant :D
 
Alltså min aptit är verkligen apjobbig just nu! Jag kan inte lita på den alls känner jag. Jag kan inte få i mig mer än en halv portion vanlig mat innan magen säger att den är mätt, men sedan blir jag naturligtvis hungrig igen typ 2 timmar senare. Och jag känner mig nästan aldrig hungrig när jag "ska" (läs: brukar), utan det är helt huller om buller jämfört med vad jag är van vid. Vaffö då då? Vaffö gör di på dette viset?
 
Försöker se framför mig hur låren på något vis snuddar vid någonting när man står på en crosstrainer, men lyckas inte... Alltså: Hur i hela fridens namn kan man blåmärken på benen av crosstrainer?! :confused:


Åh, du måste berätta hur du hade det med militärerna sen! Jag har alltid velat prova något sådant :D
Inte att man slår sig alltså.
 
känns som att jag kommer va den sämsta entrande i denna tråden men..

Jag bestämde mig för att jag va trött på att gå upp mer i vikt. Jag hade ingen våg när jag bestämde mig för det men gissar på att jag låg runt 84-85 kg. Jag är 158 lång så en del övervikt, men min känsla va egentligen inte att jag ville gå NER en massa utan att jag absolut inte vill gå UPP mer.

Jag är dessutom kroniskt sjuk, äter medicin som gör att man samlar på sig vätska och kan inte börja träna även om jag försöker motionera. Jag tog iaf följande steg: Skippade coca colan (drack för mycket, smidigt är att förutom cola så är det vanligt vatten jag föredrar) skippade godiset (men har tillåtit mig själv att äta kakor ibland) och kör fasta mellan 19-11, det gjorde att jag i princip slutat snacksa vilket jag gjort MYCKET samt att jag numer nästan aldrig äter bröd eftersom jag mest gjort det till frukost vilket jag nu inte äter mer.

Resultat hitils ca 4 kg ner och det har faktiskt inte känts jobbigt alls. Målvikt just nu är 75 kg
 
Skulle så gärna vilja bege mig ut på en promenad, men ögonen har precis slutat idiotklia och svida sen jag var ute i en kvart för över en timme sen. Vettefan om det är värt det... #älskavåren #hatapollen
 
Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen men jag börjar på nåt vänster få så bra kondition att det inte känns tillfredställande att konditionsträna. På något sätt är det mer :heart att vara död efter 1h löpning än att tiden passerat medans man disträlyssnar på spotify.
 
känns som att jag kommer va den sämsta entrande i denna tråden men..

Jag bestämde mig för att jag va trött på att gå upp mer i vikt. Jag hade ingen våg när jag bestämde mig för det men gissar på att jag låg runt 84-85 kg. Jag är 158 lång så en del övervikt, men min känsla va egentligen inte att jag ville gå NER en massa utan att jag absolut inte vill gå UPP mer.

Jag är dessutom kroniskt sjuk, äter medicin som gör att man samlar på sig vätska och kan inte börja träna även om jag försöker motionera. Jag tog iaf följande steg: Skippade coca colan (drack för mycket, smidigt är att förutom cola så är det vanligt vatten jag föredrar) skippade godiset (men har tillåtit mig själv att äta kakor ibland) och kör fasta mellan 19-11, det gjorde att jag i princip slutat snacksa vilket jag gjort MYCKET samt att jag numer nästan aldrig äter bröd eftersom jag mest gjort det till frukost vilket jag nu inte äter mer.

Resultat hitils ca 4 kg ner och det har faktiskt inte känts jobbigt alls. Målvikt just nu är 75 kg
Härligt jobbat!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 973
· Visningar
63 454
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 106
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 561
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
91 514
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp