Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blää jag har fått typ magkatarr eller nåt skräp :down: Igår kände jag mig rätt trött, fick sura uppstötningar, magknip, lätt illamående och var hungrig och mätt på samma gång :confused: Tog en omeprazol imorse, känner mig hyfsad än så länge men har å andra sidan inte riktigt ätit något än.

Känner mig mest blöööörk så orkar inte med så mycket, inte direkt träningssugen pga detta. Men lite lugn yoga imorse i alla fall.
 
Blev promenad med hunden igår efter ungarna lagt sig :)

Idag har jag vilodag men i alla fall en häst ska ridas. Tanken var båda men behöver duscha den ena då det är dags för eksemtäcke så det blir nog ingen ridning av honom.
 
Solen skiner, det är lugnt på jobbet och jag sov helt okej i natt men ändå är jag helt färdig. Varför? SATANS JEFLA POLLENELÄNDE! :arghh::arghh::arghh:
 
Illa var ordet! Jag kom dessutom igång med medicinen lite för sent, men den brukar i alla fall hjälpa bra så förhoppningsvis har det ordnat upp sig lite om nån vecka eller så!

Jag var i hyfsat god tid med medicineringen, men egentligen borde man börja typ runt tjugondag knut. :meh:
 
Hej alla!

Gör ett litet inhopp här med en fråga... jag ska springa Vårruset och Rosa Bandet-loppet, men har inga träningstights... jag har provat några tights, men jag tycker det känns som om man springer omkring med rumpan bar? :crazy: Vad springer ni i, ni som springer? Finns det några tjockare byxor jag kan kika på eller kanske tights med shorts över...?

:bump:
 
Jag kände mig inspirerad av @Trollunge och @Mineur s crossfitpass :angel: så jag satte ihop ett eget, typ, nåt åt det hållet i alla fall :D

Lite seg och blää efter jobbet men tog mig ut ändå. Här är passet för intresseklubbens räkning:

Uppvärmning:
15 min jogg (”korta rundan” i skogen, extra lugnt pga en del is)

Omgång 1:
21 marklyft
10 upphöjda armhävningar
15 marklyft
10 upphöjda armhävningar
9 marklyft
10 upphöjda armhävningar

Omgång 2:
21 frontböj
10 ”chins” (vid skivstången med fötter i marken)
15 frontböj
10 ”chins”
9 frontböj
10 ”chins”

Omgång 3:
15 push press
10 steg utfallsgång
9 push press
10 steg utfallsgång
4 push press
10 steg utfallsgång

Eh, det var jobbigt :p Inte mycket vikt alls i övningarna och jag fick vila lite extra mitt i seten ibland. Men rätt kul ändå :)
 
Hej alla!

Gör ett litet inhopp här med en fråga... jag ska springa Vårruset och Rosa Bandet-loppet, men har inga träningstights... jag har provat några tights, men jag tycker det känns som om man springer omkring med rumpan bar? :crazy: Vad springer ni i, ni som springer? Finns det några tjockare byxor jag kan kika på eller kanske tights med shorts över...?

:bump:
Jag tycker det är vana! Vill dock gärna ha en tröja som räcker ner ordentligt, typ över halva rumpan. Men shorts över funkar ju också, och det är ju inget som säger att du ens måste ha tights, egentligen :)
 
Hej alla!

Gör ett litet inhopp här med en fråga... jag ska springa Vårruset och Rosa Bandet-loppet, men har inga träningstights... jag har provat några tights, men jag tycker det känns som om man springer omkring med rumpan bar? :crazy: Vad springer ni i, ni som springer? Finns det några tjockare byxor jag kan kika på eller kanske tights med shorts över...?

:bump:

Håller med @Linta om att det är en vanesak :) När jag började använda träningstights så kändes det naket men nu trivs jag väldigt bra i det.

Jag använder alltså tights när jag springer, sånna med bred midja som sitter uppe hela tiden så man slipper springa och dra upp dom :p
 
Vi gick ut efter middagen igår och medan maken och barnen cykeltränade tog jag unghästen på en halvtimmes träningspass, han var så duktig :love: Sen var tanken att jag skulle lägga barnen medan maken grejade med sitt och att jag sen skulle rida andra hästen innan kvällsfodring. Så blev det fast ridturen blev typ en timme senare än tänkt då både jag och maken fick samtal om ett påkört rådjur precis nedanför oss och vi var dom närmaste med jägarexamen och vapenlicens. Maken stack iväg och hjälpte det stackars rådjuret. Den som körde på det hade bara stuckit. Blir så arg på idioter :rage:

Idag är tanken ridning på lunchen och löpning med maken ikväll :)
 
Jag vill klösa ur mig ögonen! :arghh::cry: Ska försöka träna efter lunch idag, men det vettefan om det går.

Snälla al och hassel, var klara snart!
 
Jag var i hyfsat god tid med medicineringen, men egentligen borde man börja typ runt tjugondag knut. :meh:
Mm, det där säger jag varje år... Och varje år börjar jag först när jag redan är döende, typ.

Hej alla!

Gör ett litet inhopp här med en fråga... jag ska springa Vårruset och Rosa Bandet-loppet, men har inga träningstights... jag har provat några tights, men jag tycker det känns som om man springer omkring med rumpan bar? :crazy: Vad springer ni i, ni som springer? Finns det några tjockare byxor jag kan kika på eller kanske tights med shorts över...?

:bump:
Även jag stämmer in i "det är en vanesak"-kören! Men satsa på ett par bra leggings från ett ordentligt märke skulle jag säga. Jag märker stor skillnad i hur pass naken jag känner mig när jag jämför leggings från t.ex. H&M med de från Nike. Det är en helt annan slags tyg, känsla och kvalitet. Men ja, annars funkar det finfint att slänga på ett par shorts utanpå tightsen! Det ser man lite då och då tycker jag, särskilt under den kallare delen av året!

Jag vill klösa ur mig ögonen! :arghh::cry: Ska försöka träna efter lunch idag, men det vettefan om det går.

Snälla al och hassel, var klara snart!
Usch usch usch! Jag antar att du har ögondroppar, nässpray och hela faderuttan? Ögondroppar är typ det bästa jag vet såhär års!

En annan jobbar hemma idag för att minimera utomhusvistelsen. Sorgligt men sant.
 
Tittade på Biggest loser igår och blev arg på mig själv för att jag har tappat all träning efter att jag var förkyld i mars. Kan personer med sån extrem övervikt göra 20 burpees borde inte jag dö av samma mängd. Allt blev dessutom helt fucked up i samband med den förkylningen/ofrivilliga vilan/snökaoset som aldrig försvann. Motionen med hästarna gick åt pipan och kosten brakade iväg åt helt fel håll.

Nåja, morgonen bjöd i alla fall på en timmes promenad med stora ponnyn. Shettisens vecka har blivit uppfuckad den också, vi har ont om bilar i familjen just för tillfället så både idag och i måndags har jag haft tidspress på mig för att hinna iväg och köra mamma till jobbet. Dessutom skulle medryttarna egentligen ridit igår = då hade han ändå kunnat vila de dagarna jag hade problem, men de hade inte hunnit ut. Och imorgon är det möte på eftermiddagen i stan = hinner bara med en häst, att duscha och äta lunch innan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 125
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 366
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 172
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
91 929
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp