Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu är jag en blandning mellan :eek::banana::bump::D:nailbiting:. Ni kan aldrig gissa hur den här dagen har utvecklat sig, jag är liksom helt i chock. När jag hade hämtat E hos veterinären och kommit hem upptäcker jag att V har kissat ner katternas lekrum totalt och får dra igång en rejäl sanering av rummet/alla rum jag sen fick passera med kissigt papper. Mitt i saneringsarbetet ringer min mobil.

Jag var på en annan anställningsintervju igår. För ett betydligt mer avancerat jobb, på en arbetsplats som jag verkligen, verkligen vill jobba på (tack till @Praeterea förresten som kommit med tipset från början! :bow:) i framtiden. Eftersom jag förvisso har utbildningen men inte direkt någon arbetslivserfarenhet trodde jag aldrig att jag skulle få det, att ens bli kallad på intervju dit var galet smickrande. Han erbjuder mig jobbet (han sa igår att han skulle återkomma i slutet på nästa vecka). Jag säger som det är, att jag efter vår intervju igår fick ett jobb jag sökt tidigare. Han ger sig inte, och erbjuder mig en lön som fick mig att nästan ramla död ner med städmoppen i ena handen i V:s kiss. Jag kunde bara inte tacka nej. Så nu får jag ägna helgen åt att komma på en ursäkt till det andra jobbet, för det här är för utvecklande, för bra betalt och för långvarigt för att missa för ett jobb som egentligen bara är aktuellt över valet. Alltså seriöst, vad hände?
 
Just nu är jag en blandning mellan :eek::banana::bump::D:nailbiting:. Ni kan aldrig gissa hur den här dagen har utvecklat sig, jag är liksom helt i chock. När jag hade hämtat E hos veterinären och kommit hem upptäcker jag att V har kissat ner katternas lekrum totalt och får dra igång en rejäl sanering av rummet/alla rum jag sen fick passera med kissigt papper. Mitt i saneringsarbetet ringer min mobil.

Jag var på en annan anställningsintervju igår. För ett betydligt mer avancerat jobb, på en arbetsplats som jag verkligen, verkligen vill jobba på (tack till @Praeterea förresten som kommit med tipset från början! :bow:) i framtiden. Eftersom jag förvisso har utbildningen men inte direkt någon arbetslivserfarenhet trodde jag aldrig att jag skulle få det, att ens bli kallad på intervju dit var galet smickrande. Han erbjuder mig jobbet (han sa igår att han skulle återkomma i slutet på nästa vecka). Jag säger som det är, att jag efter vår intervju igår fick ett jobb jag sökt tidigare. Han ger sig inte, och erbjuder mig en lön som fick mig att nästan ramla död ner med städmoppen i ena handen i V:s kiss. Jag kunde bara inte tacka nej. Så nu får jag ägna helgen åt att komma på en ursäkt till det andra jobbet, för det här är för utvecklande, för bra betalt och för långvarigt för att missa för ett jobb som egentligen bara är aktuellt över valet. Alltså seriöst, vad hände?
Jag ljuger inte när jag säger att hela jag sitter och ler som en idiot när jag läser det här! Herregud vad underbart, och herregud vad du är värd det här! Ett ännu större GRATTIS den här gången! :banana::banana::banana:

Och vad gäller det första jobbet så försök tänka att du nu har gett en annan lycklig person en chans att få det jobbet istället ;)
 
Jag ljuger inte när jag säger att hela jag sitter och ler som en idiot när jag läser det här! Herregud vad underbart, och herregud vad du är värd det här! Ett ännu större GRATTIS den här gången! :banana::banana::banana:

Och vad gäller det första jobbet så försök tänka att du nu har gett en annan lycklig person en chans att få det jobbet istället ;)

Tack fina du! :heart
 
Bättre födelsedag kan man inte ha! (har inte skrivit in födelsedagsdatum här tydligen..)
Stallet och fodring/utsläpp imorse, mockade och gjorde färdigt när pålle tuggade hö, sen red vi ut en härlig skrittrunda på ~1h, mamma hängde med på cykel! :)
Käkade lunch med mamma och inhandlade ett par nya skor att ha till vardags, sen hem och vilade lite..
Avslutar dagen med match innan ikväll, som vi vinner! Och jag gör andra målet, en snygg bredsida till höger om målvakten! :D Och spelade fram till ett annat mål! Gör i övrigt en jäkla bra match, hela laget gör en jäkla bra match! Så gött och så välförtjänt vinst!

God natt! :p
 
Började ösregna igår så det blev ingen motion av hästar alls :p Jag gick ner i gymmet och körde marklyft, skivstångsrodd och axelpressar innan vi intog soffan för resten v kvällen :)

Idag ska det ridas och ikväll är det 30 årskalas.
 
Skön vilodag idag! Jag har fortfarande inte lämnat sängen, mer än för att gå upp och hämta en skål müsli och en kopp kaffe :D

Var iväg på crossfit igår igen vilket var himla skoj! 600 m löpning + 10 minuter basket som uppvärmning följt av teknikjobb med frontböj, power clean och clean split jerk. Kul men ganska svårt, särskilt clean split jerk! Min koordinationsförmåga får sig verkligen en omgång varje gång jag är där...

Sedan var konditionsdelen en parövning där vi hjälptes åt att göra 50 frontböj, 50 push press och 50 box jumps. Så många varv vi hann på 12 minuter - i vårt fall 1,5 varv. Här önskar jag att jag hade vågat lite mer vad gäller vikten, för det kändes inte så jobbigt som jag hade väntat mig. Men det är ju svårt att avgöra när man inte har en aning om vad man kan tänkas klara av egentligen! Längtar tills jag känner mig lite säkrare och vågar ta ut svängarna mer. :)
 
Just nu är jag en blandning mellan :eek::banana::bump::D:nailbiting:. Ni kan aldrig gissa hur den här dagen har utvecklat sig, jag är liksom helt i chock. När jag hade hämtat E hos veterinären och kommit hem upptäcker jag att V har kissat ner katternas lekrum totalt och får dra igång en rejäl sanering av rummet/alla rum jag sen fick passera med kissigt papper. Mitt i saneringsarbetet ringer min mobil.

Jag var på en annan anställningsintervju igår. För ett betydligt mer avancerat jobb, på en arbetsplats som jag verkligen, verkligen vill jobba på (tack till @Praeterea förresten som kommit med tipset från början! :bow:) i framtiden. Eftersom jag förvisso har utbildningen men inte direkt någon arbetslivserfarenhet trodde jag aldrig att jag skulle få det, att ens bli kallad på intervju dit var galet smickrande. Han erbjuder mig jobbet (han sa igår att han skulle återkomma i slutet på nästa vecka). Jag säger som det är, att jag efter vår intervju igår fick ett jobb jag sökt tidigare. Han ger sig inte, och erbjuder mig en lön som fick mig att nästan ramla död ner med städmoppen i ena handen i V:s kiss. Jag kunde bara inte tacka nej. Så nu får jag ägna helgen åt att komma på en ursäkt till det andra jobbet, för det här är för utvecklande, för bra betalt och för långvarigt för att missa för ett jobb som egentligen bara är aktuellt över valet. Alltså seriöst, vad hände?

Bästa, så glad jag blir. :banana: Nu ska jag bara försöka räkna ut var och vad... :D
 
70 minuter ridning på morgonen med den stora, och 50 minuter tömkörning med lilleman nu i eftermiddag. Jag är så stolt över hur mycket han har utvecklats och hur kul han tycker att det är, det är en sån häst som med all tänkbar tydlighet visar när han inte gillar nått. :p Jag har legat dumt i natt och nacken är stel som en planka, så den nivån var fullt tillräckligt idag.
 
En timmes ridtur ihop maken igår innan vi svidade om och for på 30 årskalas :) Var hemma vid halv 2 i natt så vi sov länge. Efter frukost har jag ridit båda hästarna och nu blir det lunch (ingen fitnesslunch såhär dagen efter :p) och sen åka och köpa virke innan det är dags att hämta hem barn. Ikväll ska jag köra nåt slags intervallpass tänkte jag :)
 
Hörrni jag har en grej att berätta... Det har varit dåligt med inlägg här från mig senaste tiden men jag har haft väldigt dålig ork med träningen och inte velat vara riktigt ärlig med varför. Men jag är gravid! :love:
Känns jättekul verkligen men jag har varit väldigt trött och crossfiten har inte känts bra då det varit alldeles för högintensivt för att jag ska orka. Får puls fort och blir andfådd snabbt och vill mest bara styrketräna i min egen takt med ordentliga pauser och konditionsträna lugnt utan pulstoppar :p Inte så kompatibelt med crossfit :D Kanske går tillbaka nu snart och testar nu när jag kan säga som det är med gravididteten men iom att det varit så tidigt har jag inte velat berätta än och då har det varit svårt att anpassa träningen.

Så jag har skaffat kort på Friskis igen och tränar i min egen takt där några gånger/vecka. Sen har vi dessutom väldigt mycket nu med bröllop om tre veckor (:eek:) och mitt i total köksrenovering där vi inte haft ett kök på över en vecka och inte kommer ha det på några veckor till så... träningen har fått stå tillbaka just nu helt enkelt.

Men idag tänkte jag träna efter jobbet! Förhoppningsvis hemma i trädgården men kanske på gymet en snabbis :) Det beror på om jag kan låna grannens dusch eller inte för tror vi lägger klinker i hallen idag och måste gå där för att komma till vår dusch... :p
 
Hörrni jag har en grej att berätta... Det har varit dåligt med inlägg här från mig senaste tiden men jag har haft väldigt dålig ork med träningen och inte velat vara riktigt ärlig med varför. Men jag är gravid! :love:
Känns jättekul verkligen men jag har varit väldigt trött och crossfiten har inte känts bra då det varit alldeles för högintensivt för att jag ska orka. Får puls fort och blir andfådd snabbt och vill mest bara styrketräna i min egen takt med ordentliga pauser och konditionsträna lugnt utan pulstoppar :p Inte så kompatibelt med crossfit :D Kanske går tillbaka nu snart och testar nu när jag kan säga som det är med gravididteten men iom att det varit så tidigt har jag inte velat berätta än och då har det varit svårt att anpassa träningen.

Så jag har skaffat kort på Friskis igen och tränar i min egen takt där några gånger/vecka. Sen har vi dessutom väldigt mycket nu med bröllop om tre veckor (:eek:) och mitt i total köksrenovering där vi inte haft ett kök på över en vecka och inte kommer ha det på några veckor till så... träningen har fått stå tillbaka just nu helt enkelt.

Men idag tänkte jag träna efter jobbet! Förhoppningsvis hemma i trädgården men kanske på gymet en snabbis :) Det beror på om jag kan låna grannens dusch eller inte för tror vi lägger klinker i hallen idag och måste gå där för att komma till vår dusch... :p
Nämen gud vad roligt! Åh, GRATTIS! Jag antog att din frånvaro berodde mest på bröllopet, men det här var ju ännu mer spännande! :D När blir det bebis? Och hur mår du i övrigt? (du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill) Så glad för din/er skull! :love:
 
Bra träning i helgen. Igår marklyft med hjälp av första passet i Marklyft Mambo (ett marklyftsprogram från Styrkelabbet) som jag tänkte ge ett försök. Lyckas nämligen inte riktigt komma igång med rejält tunga marklyft igen, jag blir så bekväm. Det är egentligen ett program för att öka sitt 1RM, men jag tänker att det borde funka för mitt syfte också. Har matat in ett lägre värde än mitt riktiga PB eftersom jag inte tror att det är realistiskt i nuläget. Anyway, gårdagens pass innehöll då vanliga marklyft, raka marklyft och stångrodd. Bra med träningsvärk idag. Lyckades få till tekniken i stångrodd för första gången så att jag inte fick ont i ländryggen :up: Mer framåtlutad position var knepet.

Idag har jag sprungit 5 km, eller egentligen 3,5 km + 1,5 km. Första 3 km gick svinbra, kände mig snabb, stark, stabil. Som vanligt håller jag dock bara 3 km sen blir det seeeeegt :laugh: Provade att springa lite till för att se om jag kunde köra igenom och komma ut på andra sidan, men nä. 500 m till gick det och sen fick jag ta gångpaus. Sista 1,5 km blev någon form av fartlek där benen bitvis kändes absurt tunga, men jag fick också till en intervall med riktigt bra fart och känsla. Skumt det där!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 031
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 355
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 132
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
91 884
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp