Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Näpp, inte en chans att jag gav mig iväg till träningen idag. Eftermiddagen förde med sig ett möte som resulterade i att jag återigen är spyfärdig av jobbstress, så jag gick hem och bröt ihop lite istället. Jag försöker verkligen att hålla kvar i den inställning jag bestämde mig för häromveckan, men den nuvarande situationen är så mycket värre än jag någonsin kunnat föreställa mig. Har nu, på sambons order, bett om ett möte med högsta chefen eftersom jag inte vet hur länge till jag orkar ha det såhär. Och jag vet att jag inte är ensam.

I härlig kombination med det här är jag just nu mer allergisk än jag någonsin varit förut, så träning kommer som sagt inte på tal. Men jag har i alla fall lyckats fortsätta hålla mig ifrån godis, kakor och grejer - alltid något!

Slut på gnäll!
 
Näpp, inte en chans att jag gav mig iväg till träningen idag. Eftermiddagen förde med sig ett möte som resulterade i att jag återigen är spyfärdig av jobbstress, så jag gick hem och bröt ihop lite istället. Jag försöker verkligen att hålla kvar i den inställning jag bestämde mig för häromveckan, men den nuvarande situationen är så mycket värre än jag någonsin kunnat föreställa mig. Har nu, på sambons order, bett om ett möte med högsta chefen eftersom jag inte vet hur länge till jag orkar ha det såhär. Och jag vet att jag inte är ensam.

I härlig kombination med det här är jag just nu mer allergisk än jag någonsin varit förut, så träning kommer som sagt inte på tal. Men jag har i alla fall lyckats fortsätta hålla mig ifrån godis, kakor och grejer - alltid något!

Slut på gnäll!

Så jobbigt med jobbstressen :( Hoppas mötet med chefen gör att det lättar för er!
 
Kram @Mineur, det där låter allt annat än roligt. :heart

Är det jobbet i sig som är stressigt, eller är det bråket mellan kollegorna som du skrev om i en annan tråd? Båda grejerna är hemska. Hoppas mötet med chefen faller väl ut.
 
Ledig dag igår och nu är man dagvilsen delux :p

Hade hovslagaren hemma igår, sen blev det promenad med hunden, lite städning och matlagning innan jag följde med bästis när hon skulle hoppträna. Var hemma vid strax efter 20.30 och jag hade ju planerat gym innan läggdags. Började kännas sent och jag var trött. Det var så nära att jag sket i det men jag vandrade förbi soffan, upp och bytte om till träningskläder och sen ner i gymmet i 50 min :up: Blev en senare kväll än vanligt men det gjorde inget eftersom vi sov så länge igår :p Väldigt nöjd över att jag tränade som planerat ändå!

Idag är planen att markarbeta båda hästarna på lunchen och ikväll springa milen ihop med maken och hunden :)
 
Usch det där låter inget kul @Mineur :down: Håller tummarna att du får det bättre snart!

Jag var på gymet en sväng igår och körde i nån timme, väldigt lugnt tempo :)

10 min crosstrainer
Superset:
12 ring row
12 raka mark med gummiband
x3
Superset:
12 raka mark med skivstång
12 sittande kabelrodd
x3
Frivändningar :love: Lite olika variationer och komplex, så kul!!

Idag är det sol ute och jag jobbar kväll så tänker mig en lång promenad innan jobbet :)
 
Så jobbigt med jobbstressen :( Hoppas mötet med chefen gör att det lättar för er!
Kram @Mineur, det där låter allt annat än roligt. :heart

Är det jobbet i sig som är stressigt, eller är det bråket mellan kollegorna som du skrev om i en annan tråd? Båda grejerna är hemska. Hoppas mötet med chefen faller väl ut.
Usch det där låter inget kul @Mineur :down: Håller tummarna att du får det bättre snart!
Tack alla!

Det är mest jobbet i sig som är stressigt @Kiwifrukt - vi skulle egentligen behöva en hel heltidsanställning till för att fixa det projekt vi jobbar med nu - men även konflikten mellan min kollega & en av cheferna har kulminerat tyvärr.
 
Tack alla!

Det är mest jobbet i sig som är stressigt @Kiwifrukt - vi skulle egentligen behöva en hel heltidsanställning till för att fixa det projekt vi jobbar med nu - men även konflikten mellan min kollega & en av cheferna har kulminerat tyvärr.

Blä, jag vet hur det är. Gillade verkligen min kollega som utsattes för samma sak. Även om man inte är direkt inblandad i bråket själv så påverkar det hela gruppen. :down:
 
Näpp, inte en chans att jag gav mig iväg till träningen idag. Eftermiddagen förde med sig ett möte som resulterade i att jag återigen är spyfärdig av jobbstress, så jag gick hem och bröt ihop lite istället. Jag försöker verkligen att hålla kvar i den inställning jag bestämde mig för häromveckan, men den nuvarande situationen är så mycket värre än jag någonsin kunnat föreställa mig. Har nu, på sambons order, bett om ett möte med högsta chefen eftersom jag inte vet hur länge till jag orkar ha det såhär. Och jag vet att jag inte är ensam.

I härlig kombination med det här är jag just nu mer allergisk än jag någonsin varit förut, så träning kommer som sagt inte på tal. Men jag har i alla fall lyckats fortsätta hålla mig ifrån godis, kakor och grejer - alltid något!

Slut på gnäll!

Klokt beslut.

Kram!
 
Jag mår bättre idag och är i skrivande stund på jobbet. Är så sjuuuukt sugen på att träna men tänker ge det till imorgon, behöver få en natt med hygglig sömn innan jag ger mig på gymmet igen. Hoppas på att den natten blir inatt så jag kan köra ett riktigt gött överkroppspass imorgon innan jobbet. :)
 
Sammanfattar april med åtta promenader med ponny (mellan en och två timmar på alla), elva ridturer på samma tidsintervall, fyra tömkörningar med shettisen, fyra promenader med honom, medryttaren har ridit tre gånger, två träningspass och en promenad utanför stallet. De sista två grejerna är långt ifrån okej, men bättre än inget.
 
Idag blev det en timme promenad med ponny på morgonen och tränade core efter stallet. Galet vad mycket jag tappat sen jag körde sist, och ändå var jag inte vältränad då. :eek:
 
8,5 km löpning där hälften var i skogen ungefär. Väldigt blött i skogen kan jag meddela :p Fin runda ihop med maken och hunden! Nu, kvällsfodra, duscha och äta :)
 
Jag mår bättre idag och är i skrivande stund på jobbet. Är så sjuuuukt sugen på att träna men tänker ge det till imorgon, behöver få en natt med hygglig sömn innan jag ger mig på gymmet igen. Hoppas på att den natten blir inatt så jag kan köra ett riktigt gött överkroppspass imorgon innan jobbet. :)

Nope, den natten var inte inatt... :(

Jag mår rätt okej så länge jag sitter eller står, men så fort jag ens närmar mig en liggande ställning sätter näsa och bihålor igen. Mellan 22 och 02 vaknade jag flera gånger och snöt mig, men det gjorde ingen större skillnad utan till slut vaknade jag och det kändes som att jag inte kunde andas. Var vaken i kanske en och en halv timme, varav första halvtimmen gick åt till att gräva bland makens grejer för att hitta ett vettigt nässpray. Sen tog det gott en timme innan jag hade lyckats få loss så pass mycket slem att jag kunde somna.

Och just ja, sa jag att jag hostar när jag ligger också? :meh:

GÅ OCH DÖ, JEFLA FÖRKYLNING!
 
Nope, den natten var inte inatt... :(

Jag mår rätt okej så länge jag sitter eller står, men så fort jag ens närmar mig en liggande ställning sätter näsa och bihålor igen. Mellan 22 och 02 vaknade jag flera gånger och snöt mig, men det gjorde ingen större skillnad utan till slut vaknade jag och det kändes som att jag inte kunde andas. Var vaken i kanske en och en halv timme, varav första halvtimmen gick åt till att gräva bland makens grejer för att hitta ett vettigt nässpray. Sen tog det gott en timme innan jag hade lyckats få loss så pass mycket slem att jag kunde somna.

Och just ja, sa jag att jag hostar när jag ligger också? :meh:

GÅ OCH DÖ, JEFLA FÖRKYLNING!

Usch va jobbigt :( Hoppas förkylningen dör snabbt.

Krya på dig!
 
Idag har ponny planerad vilodag, har nog aldrig känts så lägligt som när jag vaknade och det ösregnade. Däremot slutade det regna medan jag åt frukost, så jag och Lilleman gick ut och promenerade 40 minuter efter att stora fått gå ut i hagen. Den rundan brukar ta 40 minuter med stora, och då kan vi ändå trava en bit av vägen, så att han gick den på samma tid säger lite om hur fort de små korta benen gick idag :p.
 
Cirka 30-40 min styrketräning efter jobbet i solen i trädgården :up:

Isärdragningar med gummiband x 12
Knäböjsrörlighet x 12 (sitt på huk o sträck upp en arm i taget i luften)
"Musslan" med gummiband över knäna x 12
3 varv!

Marklyft med kb 16 kg x 12
Utfall bakåt med kb 10 kg x 12
Höftlyft med gummiband runt knäna x 12
3 varv!

Avslutade sen med 2 x 1 minut kb-svingar med ett par min vila mellan. Hann typ 40 svingar på en minut så drygt 80 st totalt :)

Sen kom en vän förbi o passet fick vara slut!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 120
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 441
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
103 022
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
92 533
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp