Träns till liten B-ponny?

Emma-pemma

Trådstartare
Hej alla prylgalna som har koll på läget,
Vi har en liten B-ponny som ligger lite mellan storlekarna Shetland/ponny när det gäller träns och grimmor. Vi har idag ett omsytt ponnyträns till honom, men skulle vilja ha ett nytt. Ni som har koll, vet ni något märke som ligger lite litet i storlekarna, så att ponny skulle kunna passa? Många snygga träns finns ju inte ner i storlekarna Shetland.

Vi är ute efter ett brunt, gärna pullarnosgrimma, och med lädertyglar med stroppar. Pris under 2000. Jag är inte intresserad av 299 kr-träns, utan vill ha ett med vettigt läder.

Ni som har små ponnyer, hur har ni gjort med träns?
 
Hej alla prylgalna som har koll på läget,
Vi har en liten B-ponny som ligger lite mellan storlekarna Shetland/ponny när det gäller träns och grimmor. Vi har idag ett omsytt ponnyträns till honom, men skulle vilja ha ett nytt. Ni som har koll, vet ni något märke som ligger lite litet i storlekarna, så att ponny skulle kunna passa? Många snygga träns finns ju inte ner i storlekarna Shetland.

Vi är ute efter ett brunt, gärna pullarnosgrimma, och med lädertyglar med stroppar. Pris under 2000. Jag är inte intresserad av 299 kr-träns, utan vill ha ett med vettigt läder.

Ni som har små ponnyer, hur har ni gjort med träns?

Treadstone är väldigt små i storlekarna. Rambo Micklem Bridle likaså. Så dessa lär han garanterat kunna ha ponny i.
 
Vi har samma här. Dottern köpte ett ponnymicklem och det satt genast perfekt så det kan du köpa iallafall. Letar också annat. Undrar om PSof Swedens ponnymodell är tillräckligt liten?
 
Hej alla prylgalna som har koll på läget,
Vi har en liten B-ponny som ligger lite mellan storlekarna Shetland/ponny när det gäller träns och grimmor. Vi har idag ett omsytt ponnyträns till honom, men skulle vilja ha ett nytt. Ni som har koll, vet ni något märke som ligger lite litet i storlekarna, så att ponny skulle kunna passa? Många snygga träns finns ju inte ner i storlekarna Shetland.

Vi är ute efter ett brunt, gärna pullarnosgrimma, och med lädertyglar med stroppar. Pris under 2000. Jag är inte intresserad av 299 kr-träns, utan vill ha ett med vettigt läder.

Ni som har små ponnyer, hur har ni gjort med träns?

Kolla på Sabre (googla Sabre bridle) som gör hästutrustning i superfint läder och där du kan plocka ihop de delar du behöver! Det är verkligen gammal hederlig engelsk kvalitet i deras grejer, min pålle är 20 år i år och har fortfarande tränset jag köpte när han reds in!
 
Min ponny (Gotlandsruss på 115 cm) har grimmor i storlek shettis. Micklem strl ponny på innersta hålet i sidostyckena fungerar på henne.
 

Liknande trådar

Utrustning Det visade sig att tränset jag köpte från börjes hade ingen bra passform på min häst, så det måste åka tillbaka :( Nu letar jag efter...
Svar
4
· Visningar
1 054
Utrustning Jag har jättesvårt att hitta ett snyggt träns till vår lilla welsh, som är 118 cm hög och har ett litet elegant huvud. De träns jag har...
Svar
6
· Visningar
1 250
Senast: misan
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att...
2
Svar
31
· Visningar
4 110
Senast: sthu
·
Dressyr Vår nye kille har x-full. Han kan ha vanlig full men nosgrimmorna går inte ens runt, han är en kallblodstravare så en grov rejäl kille...
Svar
7
· Visningar
2 213
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp