Bra träns till liten ponny

Cornelia

Trådstartare
Jag har jättesvårt att hitta ett snyggt träns till vår lilla welsh, som är 118 cm hög och har ett litet elegant huvud. De träns jag har köpt i stl ponny har varit för stora till henne.
Ni som har B- ponnyer, vad köper ni för träns till dem? Är det stl shetland som gäller?
 
Sist jag var i kontakt med en Welsh Mountain i mitt fall, så var det storlek shetland på träns som gällde. Samt att "knoppa" fast nackstycket för att tränset skulle sitta kvar på huvudet. Minsta lilla han ens tänkte på att ta ner huvudet åkte tränset av. Visserligen var hans pyttesmå öron gudomligt söta, men hålla kvar tränset på huvudet det gjorde de öronen inte.
 
Nja, inte helt säkert, även shetlandstränsen kan ha för långa sidstycken, det är ofta det som är problemet för min lilla donna. Har provat olika varianter, tänkte om någon kunde rekommendera men det får man kanske inte ....
 
Jag har jättesvårt att hitta ett snyggt träns till vår lilla welsh, som är 118 cm hög och har ett litet elegant huvud. De träns jag har köpt i stl ponny har varit för stora till henne.
Ni som har B- ponnyer, vad köper ni för träns till dem? Är det stl shetland som gäller?
jag rekomenderar att du tittar på globus utbud, dom är mycket små i storlekarna, min shettis har ponny, men han är bred i huvudet så shettis borde passa din. Jag gillar deras design också, snygga, bra kvalitet till bra priser
 
Vår welshmountain har shetlandstorlek i både träns, körträns och körsele. De är ju ofta väldigt nätta, shetland kan tom vara på gränsen till för stort.
 
Eller ta med ett fint träns till en sadelmakare (mig tex ;-)) så går det korta av remmarna. Mycket bättre att ändra om det är för stort än för litet :-)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
865
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 331
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 318
Senast: WBanna
·
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
825
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp