Sv: Trec?

Puffar för tävlingen 24-25 juli, Ekenäs, Linköping, sista anmälningsdag 9 juli. Klasser: Debut-, Lätt- och C-klass, passar alltså från rena nybörjare till lite mer rutinerade TREC-ryttare!
Proposition finns på www.trecsverige.se / kalender


Nu finns också propositionen för TREC SM 20-22 augusti utlagd. Förutom SM C-klass erbjuds också Lättklass för de som inte har kvalat. Sista anmälningsdag 30 juli. Proposition finns på www.trecsverige.se

:laugh:
 
Sv: Trec?

Nu närmar sig TREC SM! :D

Sista anmälningsdag är fredag 30 juli, propp och anmälningsblankett finns på trecsverige.se.

Det går bra att anmäla sig trots att man inte har tävlat tidigare, det finns en Debutklass som passar.
Vi har även lagt till en C-klass där man inte är tvungen att kvala till innan.

Kontakta gärna mig med frågor om TREC SM!, 070 517 02 96, Eva.

För publik - se program som kommer att läggas ut på hemsidan, men i stora drag ser det ut så här:
Lördag - alla ryttare är ute i skogen på orientering (dvs inget att titta på)
Lördag em/kväll - gångartstest för Debutklass och vanliga C-klassen
Söndag morgon - gångartstest SM C-klass
Söndag dag/em - hinderteknikbana (ungefär som en terrängbana)
 
Sv: Trec?

Lite bilder från Riddarhyttan finns att kika på nu!

bilddagboken.se -> maddislarsson :D

Släng gärna in en kommentar eller två, när ni ändå är in där! ;) :D
 
Sv: Trec?

Nu är TREC SM över!

Stort grattis till vinnarna

SM C-klass seniorer: Alice Akkerman, Skåne
SM C-klass YR: Freja Eloff, Östergötland

komplett resultatlista kommer att finnas på www.trecsverige.se

:laugh:
 
Sv: Trec?

och stort grattis till svenska landslaget i TREC som deltog i Österrike på TREC EM!

För bilder mm från TREC EM - gå in på trecsverige, klicka på tävlingar, en liten bit ned på sidan kommer länkar till massor av bilder!

(obs obs, tänk på att nivån på tävlingen var på nååågot högre nivå än vad vi har i Sverige!)
 
Sv: Trec?

Nu har jag också blivit intresserad av TREC och satsar på nästa år ;) men kunde inte hitta någon information alls om vad som planeras... någon som vet? Ni som bor i sthlm och sysslar med detta får gärna höra av er också, behöver all inspiration jag kan få:laugh:
 
Sv: Trec?

Hej! Jätteroligt att du blivit intresserad av TREC! Just nu är det nog lite stiltje på aktiviteter, till våren kommer det säkert ut fler händelser i kalendern på www.trecsverige.se.
På hemsidan hittar du också mycket nyttig information om TREC - tex den filen som heter "Ryttarinformation" - där har du en sammanfattning av TREC. Och så kan du titta på alla bilder som finns (från bl a TREC-EM i Österrike). PS om du brukar vara på FB finns det en grupp som heter "TREC Sverige" om du vill gå med där. :D
Hälsningar!/ Eva
 
Sv: Trec?

Hej!
klart att du vågar åka på tävlingen i Örebro!! Det är ju Debut- och Lättklass, orienteringen rids i par/grupp (arrangören sätter ihop grupper om man inte har någon ridkompis med sig), och hinderteknikbanan är inte alltför svår på dessa nivåer.
och kom ihåg - var med för att ha kul!! :D

ett tips också - om man vill komma igång med TREC är det jättebra att försöka åka iväg på något TREC-arrangemang (eller kurs) så man får se hur det går till "på riktigt"
 
Sv: Trec?

Ja vi får väl se :) Ska du tävla själv? Om inte annat ska jag försöka ta mig dit och kolla iaf. Fast roligast är nog ändå att va me. Men blire inte nästa år så blir det garanterat nån annan gång. Tycker trec verkar vara riktigt kul och att det kommer att utvecklas framöver och bli mer poppis :). Hoppas det iaf.
 
Sv: Trec?

Tack för tipsen ;)
Örebro lät ju intressant, det var heller inte alltför långt... Men vad skiljer debut- och lättklass? Ska absolut hålla ögonen öppna efter fler arrangemang och träningar som kanske förhoppningsvis ligger tidigare under året... :laugh:
 
Sv: Trec?

Om man läser i Ryttarinformation eller Sv tillägg hittar man reglerna för TREC. Jag rekommenderar verkligen att läsa Ryttarinformation, allt står förklarat.

men skillnad mellan Debut- o Lättklass -

orientering POR, Debut: 5-8 km, Lättklass: 8-15 km, båda 6-7 km/h. Orienteringen rids i par eller grupp.

gångartstest MA, båda 100 meter

hinderteknikbana PTV, Debut: 5-6 uppgifter max 50 cm högt, ej maxtid, Lättklass: 6-8 uppgifter max 60 cm högt, max 8 km/h
 
Sv: Trec?

KL
Det här verkar ju superkul! Finns det inga amatörtävlingar här nere runt Göteborg? Skulle vara riktigt kul att testa..
 
Sv: Trec?

Hur mkt brukar ni träna på de uppgifter där hästen ska stå still? Ringövningen är det ju fler som har problem med, verkade vara lite hejvilt även vid de högre klasserna.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Anna-Bella
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 125
Senast: Jerseyite
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
31
· Visningar
1 697
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
722
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp