Sv: Trec?

Hej!
om jag inte är helt ute och cyklar så gäller den "30 kronors" för dig, som licens/försäkring. Löses för varje tillfälle.

Står om detta på www.trecsverige.se under Tävlingar

:D
 
Sv: Trec?

Hej alla TREC-intresserade!
Nu har Sveriges första officiella C-klass och Lätt-klass-tävling i TREC varit i Norrköping.
Det har varit fantastiska dagar, med många bra resultat,

Var med en nordsvensk som nog stal allas våra hjärtan :love: riden av en tjej som brukar skriva i den här tråden!!! Jätteroligt att träffa personer i verkligheten.

Jag vill tipsa om att det är TREC-dagar i Riddarhyttan 30-31 maj, passa på att anmäla dig, kontakta mig så skickar jag inbjudan och anmälningsblankett. fagerangeva@live.se

TREC är roligt! :bump:
 
Sv: Trec?

Hej!
man kan vara med på sådant här för att "socialträna" sig och hästen!

Man måste ju inte vara med på officiella tävlingar utan man kan vara med på -träningar, -dagar osv! :D
Jag hoppas att fler vågar arrangera olika typer av TREC-arrangemang på lite olika platser i Sverige
 
Sv: Trec?

Hej Eva!

Jag har en liten tanke i mitt huvud vill inte försvinna, :D
Min hemma natur är så underbar och perfekt för orienteringsträning så det vore nästan syndigt att inte arrangera nått. Och det vore kul att få igång mer TREC hemma!

Då undrar jag om du möjligtvis har typ ett "reglemente" för att arrangera orienteringen el nått annat med tips/punktlista vad man ska/bör tänka på!

10577_1219178514.jpg
 
Sv: Trec?

Hej
tack för senast, du ska veta att "alla" pratar om dig o din fantastiska häst :D
- ni kanske ska vara en av våra "fotomodeller"!!

Självklart ska ni ha olika TREC-utbildningar nere hos dig! Och orientering i dina trakter vore ju helt underbart.

Kontakta mig gärna per telefon eller mail, mina uppgifter finns på www.trecsverige.se, så ska vi försöka ordna så att du får kontakt med rätt personer
 
Sv: Trec?

Jag blev ju också lite intresserad! Är det nåt på g runt stockholm? Har ett halvblod som jag tror skulle tycka om det :)
Angående det här med gångartsbedömning, vilka hastigheter brukar hästarna ligga på i skritt och galopp? ¨Kollar man bara på tiden eller även swung etc?
Kan man vara med på en debutanttävling utan att ha gått nån kurs månntro? Skull eju iofs gärna vilja gå kurs, men om det inte finns någon tänkte jag..
 
Sv: Trec?

Hej! Jätteroligt om du och ditt halvblod vill prova på TREC!
det närmsta för dig blir nog Uppsala-trakten tror jag. Titta gärna in på hemsidan www.berserkur.se, där kan du hitta information om TREC i deras trakter.
Angående gångartsbedömning, MA, kvaliteten på gångarten bedöms inte, tex om den är fyrtaktig. Domaren ska kunna avgöra om det är galopp resp skritt eller inte. Swung bedöms inte.
Man rider låååångsam galopp i 150 meter och rask skritt tillbaka (finns även andra sträckor men det tar jag inte upp här). Maxpoäng för galopp 30 p och för skritt 30 p.
30 p galopp 33,8 sek eller långsammare
0 p galopp 26,3 sek eller snabbare
30 p skritt 67 sek eller snabbare
0 p skritt 97 sek eller långsammare
- och såklart tider och poäng däremellan.

Du kan helt klart vara med på en debutantävling utan att ha gått kurs först. Ett annat sätt för att lära sig är att vara med som funktionär (till TREC-tävlingar går det åt många funktionärer). Surfa runt på www.trecsverige.se, där kan du hitta mycket information! :laugh:
 
Sv: Trec?

NU är det färdigplanerat!

PTV träning den 18/7 på Österlen (skåne) :D

Gå in på www.trecsverige.se för mer info!!

Kul om nån bukare vill komma :laugh:
 
Sv: Trec?

Hej alla TREC-intresserade!

Passa på att anmäla er till en TREC-tävling i Finspång, 15-16 aug, om du deltar i C-klass och rider orienteringen individuellt har du därigenom kvalat till Sveriges första TREC-SM!

TREC-SM är den 12-13 september på Gäverstad Gård, Söderköping. Det kommer att vara SM C-klass samt en Nationell lätt-klass. Varmt välkommen!

läs mer på www.trecsverige.se

TREC är roligt :bump:
 
Sv: Trec?

NU är det färdigplanerat!

PTV träning den 18/7 på Österlen (skåne) :D

Gå in på www.trecsverige.se för mer info!!

Kul om nån bukare vill komma :laugh:

Åh vilket bra initiativ! Typiskt att jag missade det. :mad: Jag har förvisso ingen trecredo häst just nu, men har stora planer för två-åringen :D och hade gärna kommit och tittat.

Blir det mer trec i Skåne tro?
 
Sv: Trec?

Tackar!!! Tyvärr blev de inget då de va för få anmälda :cry: jag funderar på att ha en träning till i början av september, men vet dock inte hur jag kommer ha det med jobb osv, o sen att inte förglömma ska jag till sm:et den 11-13 sept. annars får det bli efter sm:et, vilket nog e lugnast då!

men om du e intresserad av att pröva rida o jag gör en träning till så har jag häst som kan lånas!! ;)
 
Sv: Trec?

Nej men vad tråkigt att det inte blev något. Om jag ser till min egen bekantskapskrets så är det få som över huvud taget känner till grenen.

Tack så jättemycket för erbjudandet att låna häst vid ev. träningstillfälle! Om tidpunkten passar ska jag absolut fundera på det.

Lycka till i SM! (för du ska vara med va?)
 
Sv: Trec?

Hej!
här kommer en liten uppdatering om TREC

I helgen har det varit en TREC-tävling utanför Finspång, jag måste få berätta att vann gjorde en 63-årig (?) dam med sitt halvblod Herrman!

Vi hade jätteduktiga deltagare, jag tror att alla var nöjda med tävlingen

Ni som är sugna - det går att delta på SM 12-13 sept i Söderköping, i den lätta klassen, det klarar man även om man inte tävlat förut. Kontakta mig om ni vill.

TREC för alla hästraser, och för alla ryttare
:D www.trecsverige.se
 
Sv: Trec?

Hej!
i helgen är det Sveriges första TREC-SM, på Gäverstad utanför Söderköping. Kom gärna förbi och kika - det är på söndagen som det passar för publik (på lördagen är alla ute i skogen på orientering)

Det här blir kul!
:D
 
Sv: Trec?

Nu är TREC-SM avklarat! :D
Sveriges första SM-vinnare blev Britta Munksten med halvblodet Savanna! Bra jobbat!
Ryttarna hade en fantastiskt orientering längs Göta Kanal och i skogarna runt, 24,5 km. Hinderbanan var suverän, kuperat, bra hinder.
Och allt lite extra klurigt eftersom det ju faktiskt var SM.
Resultat kommer snart på trecsverige.se
 
Sv: Trec?

Det här lät ju hur roligt som helst :D Jag har ju visserligen ingen häst och kmr inte ha möjlighet att skaffa egen häst än på ett antal år, men det här vill jag absolut prova på någon gång.
 
Sv: Trec?

Uppdatering om TREC:

Arrangörskurs i Örebro den 6-7 feb 2010
Tävling Norrköpingsområdet 8-9 maj 2010
Tävling Riddarhyttan SM-kval C-klass 15 maj 2010
Tävling Norrköpingsområdet 7-8 aug 2010
Tävling Riddarhyttan TREC-SM 21-22 aug 2010
fler tävlingsdatum kommer senare

Hela året: Ryttarutbildning i TREC = Grönt kort, vill du arrangera en sådan kurs kontakta mig.

www.trecsverige.se
:laugh:
 
Sv: Trec?

Uppdatering om TREC:

Arrangörskurs i Örebro den 6-7 feb 2010
Tävling Norrköpingsområdet 8-9 maj 2010
Tävling Riddarhyttan SM-kval C-klass 15 maj 2010
Tävling Norrköpingsområdet 7-8 aug 2010
Tävling Riddarhyttan TREC-SM 21-22 aug 2010
fler tävlingsdatum kommer senare

Hela året: Ryttarutbildning i TREC = Grönt kort, vill du arrangera en sådan kurs kontakta mig.

www.trecsverige.se
:laugh:

Läser ovan om alla tävlingar i TREC och det låter kul! Vi som ev är intresserade,-finns det träningstillfällen, kurser el dyl för att få en inblick i om det skulle passa mig om min häst?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Anna-Bella
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 125
Senast: Jerseyite
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
1 793
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
723
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp