TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

kl

Åh sickna fina bilder på massa zoier :love: Jag fyller år på fredag och om ni inte har några andra förslag så kan jag ta en av nämnda :idea: :D

Galathea: underbart att Cerberus kom med på MH:n. Vi håller tummar och tassar för att det går galant - för det kommer det att göra - han är ju både cool och duktig!



Vi tre har varit i Värmland hos mina föräldrar och busat med deras saluki och min systers RR som också var där. En av dagarna åkte kameran med som ni kan se i "senast tagna bilden"-tråden som är helt trackasserad med mina bilder nu :o

Underbar helg och hundarna är helt slutkörda i soffa och säng. Matten också så vi ska sova allihop nu.

Godnatt alla vinthundsvänner!
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

En av dagarna åkte kameran med som ni kan se i "senast tagna bilden"-tråden som är helt trackasserad med mina bilder nu :o

In med lite bilder här med då! ;)

Idag har jag och Wahidah varit iväg med en vän till mig (hon som hjälpt mig massor på kappbanan) och våra hundar fick springa massor - på de stora hundöarna :D
Efter ett tag kom det dessutom tre greyhounds och två whippar, så det blev som en liten vinthundsträff där ändå. Tyvärr fick jag inte bild på alla, men på salukisarna blev det bilder i alla fall. Det var Wahidah och två tikar, den ena 6 år och den andra 9½. Wahidah och 6åringen hade otroligt kul, busade och sprang som tokar!

Nu ligger det alltså en väldigt trött liten saluki i min fåtölj här hemma, för efter hundöarna gick jag dessutom en halvlång promenad, för att Zala skulle få komma ut och göra något kul hon med.
Bilder kommer ikväll!
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Nuså, nu är bilderna från dagens hundöbesök klara för publicering här!

Först min tokWahidah.
dsc_2178-copy_110885560.jpg


Wahidah busar med kompisen Amina (som ägs av en vän)
dsc_2203-copy_110885796.jpg


Fina Jamila (som ägs av samma person som har Amina)
dsc_2247-copy_110885928.jpg


Efter att ha busat som dårar ett bra tag så blev det rätt lugnt.
dsc_2282-copy_110886137.jpg


Och så kom det ett gäng andra vinthundar!
Dels kom tre greyhounds (men jag fick bara bild på en av dem)
dsc_2256-copy_110886027.jpg


Och så kom två whippar!
dsc_2270-copy_110886057.jpg


dsc_2273-copy_110886098.jpg


Tyvärr var det för mörkt för att jag skulle kunna fotografera springbilder ordentligt, menmen, porträttbilder är fint som omväxling!
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

KL
Såna fina bilder, och så mycket nya underbara vinthundar i tråden! Man orkar nästan inte läsa igenom allt när man varit borta några veckor och framförallt inte lägga alla nya namn på minnet. Men, söta är de allihop.
Så glad att lilla Miiko är på bättringsvägen! Vi håller tummarna för att det ska bli bra.
Kul allt Cebbe ska göra ett MH, det är ju inte så vanligt i våra raser. Har bara sett ett afghan MH, finns hos en av medlemmarna i sveriges afghaner och länkat i deras hemsida.
Så söta små borzoi valpar, vi har en jättetrevlig borzoi här som vi leker med på lördagarna och vi har aldrig haft några problem med honom.
Den där lilla Kaki får fortfarande komma hem och bo hos mig vilken dag som helst, jättesöt är han.
Waha och Zala är jättefina och vi gillar att se på de kort som du tar R_C!
De jag nu inte skrivit något om eller nämnt hoppas jag inte tar illa upp, de kommer med nästa gång!
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Jag ser inte dina bilder av någon anledning.

Vi busade runt lite idag också i en gigantisk hästhage. Hästarna var i andra änden och knappt synbara, men jag höll mig på ena sidan en bred bäck för att inte störa/bli störd av en galopperande flock hovdjur. Såhär såg det ut:

DSC01602.jpg

DSC01588.jpg

Det här gjorde han om och om igen, hopptok!
DSC01558.jpg

DSC01509.jpg

Glad skit!
DSC01502.jpg

Khaki hoppade inte...
DSC01555.jpg


Och en bild från i helgen. Ser farligt ut men RRen lekte rätt fint och var "långsam" ;)
DSC_0520.jpg
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Härliga bilder :D
Men helknasigt att du inte kan se mina bilder! De är direktlänkade från bloggen så det ska fungera.
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Åh! Massa hundbusbilder! Vad härligt dem verkar ha haft i hästhagen! Underbar miljö!

R_C's bilder som allltid lika fina, hundöarna verkar vara ett hundparadis...
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Du bor på fel ställe människa! Flytta hit! Vi kan köpa någon liten minigård utanför Sthlm där vinthundarna kan springa fritt och så får vi se till att bo så att det är nära till kappbanan och finns möjlighet att ta sig till hundöarna :D
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

äsch inte då:D Vi har ju en gård på 150hektar, jag har gott om plats att släppa vinthundar på så ni kan ju flytta hit istället. Vi kan skrapa upp en vinterkappbana med traktorn i vinter:D

men för vinthundssällskap kanske det är stockholm som gäller, behövs säkert hovslagare där med;)
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Nu ser jag dem :D Märkligt.. Jättefin den första whippen - frågade du var de kom ifrån? Den brunmelerade (eftersöker korrekt färg där) salukin var jättefin också. Vill bo på er vinthundsgård och skaffa minst en av varje vint :D
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Nu ser jag dem :D Märkligt.. Jättefin den första whippen - frågade du var de kom ifrån? Den brunmelerade (eftersöker korrekt färg där) salukin var jättefin också. Vill bo på er vinthundsgård och skaffa minst en av varje vint :D

Jag vet faktiskt ingenting om whipparna, för de (ägarna) tittade knappt på oss :(
Deergrizzle skulle jag kalla den "bruna" salukin i alla fall. Hon är otroligt fin. 9½ år gammal dam som gillar att leka polis bland andra hundar :p
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Vilka underbara bilder ni alla visar!

kl

Hemma hos oss går det minst sagt segt...Det känns som att vi är hos veterinären var och varannan dag.
Igår var vi inne igen då Miiko i princip vägrat stödja på det opererade benet.
Efter lugnande och triljoner röntgenbilder kom ortopeden och skruvade bort delar av ställningen. Det visade sig att stiftet som går genom benet i själva hasen var löst och gick att vicka på! Stackars lilla skit unge vad ont det måste gjort, inte konstigt att hon inte ville stödja på benet:cry:
Det var ett tag då ortopeden såg minst sagt panikslagen ut eftersom han trodde att stiftet hade brutit av benet. Som tur var var det inte så!
Ja det var det bara att lämna in henne på operation och för oss vänta och se...
Allt gick bra och redan när vi hämtade henne så stödde hon på benet utan protest:)
Men nu till det riktigt fina; När jag skulle betala så fick jag 100% rabatt på hela besöket!!!!!:love:Det hade gått på minst 6000:- och det är pengar jag verkligen inte har kvar just nu. Jag började nästan gråta! Dom har verkligen varit helt underbara på Södra, så skönt att man känner att man kan lita på dom som tar hand om sitt djur!

Slutet gott, allting gott!

Nu blev det långt...:o
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Isch vad läskigt, men vilken tur att det gick bra och vad otroligt snälla veterinärer du verkar ha! :bump:
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Åh... vackra, vackra, fantastiska Harry... :love: :cry:

Jag tycker allt att du ska skaffa dig en ny långnäsa! Vänta du bara, jag ska allt lyckas lura till dig en ny :angel:
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

n528978029_373045_5289.jpg

n528978029_373047_5793.jpg

n528978029_373046_5513.jpg

n528978029_373058_8867.jpg


Vad många fina dagar man haft tillsammans med sin grålle. Dom var ett sånt härligt jävla radarpar. :rofl:
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Jag var visst känslig idag - började lipa när jag såg bilderna på din grå. Otroligt fin :)
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Så underbart fina bilder på din stora grå, förstår det måste vara tomt utan honom:(

Hannapirat- Men oh vilka toppenbra veterinärer som stod för den kostnaden!!!:love: Vad skönt det gick att fixa till, fy vilken smärta!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 439
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 042
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp