TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Härligt att höra att det går framåt! :bump:



Haha, tack gulle du! :D Det uppskattas, jag råkar ju tycka att allt sånt där är superspännande! Riktigt coolt att de kan sätta in syntetiska ledband också. Skulle vara skitkul att se hennes röntgenplåtar ;)

Fascinerande med stålställningen, visste knappt man satte såna på djur. Är den 'inpackad' i bandage i vanliga fall? Kan tänka mig att en liten whippetnäsa gärna skulle vara där och pilla och joxa. :crazy:

Ja den är inlindad i ett enormt vadd/bandage paket. Hon har rött bandage och så sticker det ut lite vitt vadd, det är väldigt mycket jul-känsla:D
Tycker själv att ställningen är läskig...dom kan inte garantera att den håller om hon står på bakbenen, så man blir ju lite nojjig så fort hon blir glad:(
Jag ska faktiskt be om kopior på plåtarna för jag är också nyfiken på hur dom ser ut!

Vid bandagebyten är det lite olika hur hon beter sig. När hon har knarkplåstret är hon rent hysterisk vid byten. Vi har behövt vara tre personer som håller i henne och hon har kissat på sig mm. Ju mer "klar" hon blir i huvudet desto lugnare blir hon, då behöver man bara vara en som håller ner henne. Men nej, det är ingen rolig aktivitet och det behövs göras var annan dag. Är så glad och tacksam för att jag har så fina kollektivkamrater som hjälper mig! Hade aldrig klarat det själv.

JosefiineJätte fina bilder!

R_C Hon är så vacker!!! Roligt också att se kapplöpningsbilderna!
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Men åhh vilken härlig familjebild:love: Helt underbart!

Hannapirat- Det är intresant se bilderna, skönt att operationen gick bra, skönt att hon får röra sig några minuter om dagen nu:laugh: Jag håller tummarna för en fin läkning!

R_C- W ser inte alls tjock ut:D Och några helger på kapplöppningsbanan så kommer hon ju bli sååå snygg:love:
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Hejsan :)

Här kommer lite bilder på de nya familje medlemmarna :banana:

Far och Son
far%20o%20son%20snygg.JPG


Bej
bejjan.JPG

liiite mindre
35106_1437910042122_1664155551_987360_2678281_n.jpg


Minstingen Åska
s%C3%B6%C3%B6%C3%B6%C3%B6%C3%B6y.JPG
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Hej

Måste du sprida dessa "hemska" valpbilder överallt ;)
Är inte ett dugg avundsjuk :angel:

Älskar Bej, hans syskon och pappa. :love:

Måste få se hur stora dom blivit snart på riktigt inte bara på bild.
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

R_C- W ser inte alls tjock ut:D Och några helger på kapplöppningsbanan så kommer hon ju bli sååå snygg:love:

Lite muskler bara så! :D
Om några timmar åker vi iväg till kappbanan och imorgon blir det släphareträning. Förhoppningsvis ser alla helger den här månaden ut på det sättet, och har man tur kommer det väl snö kort efter den här månadens slut och då kan Wahidah flamsa runt i snön för att bygga muskler, sedan har jag en kanonvältränad hund till våren! :D
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Hej

Måste du sprida dessa "hemska" valpbilder överallt ;)
Är inte ett dugg avundsjuk :angel:

Älskar Bej, hans syskon och pappa. :love:

Måste få se hur stora dom blivit snart på riktigt inte bara på bild.

Måste passa på så länge de är söta :devil:

Självklart ska vi träffas, ni kommer väl till Linköping då och då :laugh:
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Jag orkar inte skriva om allt som jag skrivit i bloggen, och det känns fånigt att kopiera in precis allt, men ni ska få en liten snabb-uppdatering i alla fall :p

Kappbanan idag som vanligt på helgerna.

Zala fick för första gången starta med boxen stängd där fram. Bak var det öppet så att jag kunde hindra henne från att backa samt ha lite kontakt med henne för att undvika att det blev otäckt att vara inne i den lilla boxen. Allt gick fint, Zala sprang som vanligt långsamt och var jätteglad :D

dsc_1946-copy_110283720.jpg


dsc_1950-copy_110284106.jpg


Wahidah startade som vanligt ur stängd box. Ingen tvekan på någonting och hon var skitduktig. Nu är det bara konditionen som saknas, samt mod nog att ta för sig med andra hundar på banan.

dsc_1963-copy_110284620.jpg


Sedan träffade vi en ursöt tik (som jag sedan släppte när hon skulle springa). Det blev dessutom lite som en släktträff! Hennes far är halvbror med Wahidahs pappa. Hennes morfar är bror till Zalas pappa. (och Zala är ju mor till Wahidah)

Eftersom jag släppte henne blev det inga springbilder där, men porträttbilder hann jag ta!
dsc_1988-copy_110285340.jpg


dsc_1989-copy_110285397.jpg
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

:love::love: Valpar!!!!!! Heeeelt underbara!
Jag såg föressten er på askersunds hundutställning, kan hända det finns nån bild :D

Red_Chili - Men vilken otroligt vacker och feminim tik du har porträttbilder på! Blir lite kär! Fina springbilder också, dem är så duktiga så dina hundar! :laugh: Och vackra!
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Tillbaka för lite uppdatering!

Igår hade jag en underbar dag ute med Idéfix! Först gick vi och mötte en kusin och hennes schäferhane, som min hund är så förtjust i! Vi hade även en återträff med ett halvblodssto som idéfix träffade som valp och som tog idéfix som sin fölunge. Det var fortfarande moderskärlek i stoets ögon:love: Vilket är lite kul då hon tydligen inte gillar hundar.

Efteråt blev jag lite modig:devil: Några kanske minns att en japansk spetshane sprungit ut ur en hus och morrat och 'anfallit' idéfix som enkelt lagt ner ulltussen på marken till dens ägares förtvivlan som börjat tjuta och tycka min hund var aggresiv mot hennes hund som bara ville hälsa. Hrmph! Nåja. Stämningen har varit gnällig från dem angående min hund vilket jag tyckt varit orättvis. Så igår bjöd jag med den lilla morrande spetshanen på promenad!

Och tänka sig...idéfix och den japanska spetsen gick sida vid sida, nosade på samma grästuvor och det var som dem bott tillsammans hela livet. Spetsen var då ändå garderad med strypkoppel eftersom han med all säkerhet skulle morra och försöka trycka ner idéfix eftersom den var så dominant. Nja:D

Så nu är det löst och jag har fått ett till promenadsällskap! :laugh:

Idag har jag badat och fönat idéfix. Vi ska snart ut på en härlig promenad i solen:love: Ska ta med kameran!
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Men vilken otroligt vacker och feminim tik du har porträttbilder på! Blir lite kär! Fina springbilder också, dem är så duktiga så dina hundar! :laugh: Och vackra!

Visst är hon fin! och helt otroligt lik Wahidah till sättet :D Tydligen jobbar matte väldigt mycket och väldigt dumma tider, men jag hoppas verkligen på att få möjlighet att träffa dem lite då och då.

Annars verkar det faktiskt som om fler och fler blir nyfikna på kappsporten, vilket såklart är jättekul! Det behövs verkligen mer aktiva inom kappet och framförallt fler som även vill hjälpa till att hålla allt fungerande. Egentligen förstår jag inte varför inte fler håller på... Banorna ligger ju oftast mycket bättre till än LC-fälten, det går snabbare när man är på plats (man slipper all tid för att dra ut trasan igen osv), säkerheten är bra, folket trevliga och det är träningar varje vecka. Det är ju helt perfekt egentligen.

NU är vi helt slutkörda. Fysjutton vad jobbigt det blev med kapplöpning ena dagen och släphareträning i sandtag andra dagen.. Men jag har foton på hundar som springer för fullt, som river upp enorma sandmoln när de stannar och är allmänt lyckliga. Mina damer är glada och allt är fint :D

Förresten! Jättekul att du har fått promenadsällskap! Det är ju verkligen roligare att gå på promenader när man har någon att prata med osv.
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Haha, Får kanske hänga på nåndag till kappbanan med Idéfix:D:D

En bilduppdatering från idag kommer här:banana:

DSC_0500-1.jpg
[/IMG]

DSC_0264.jpg
[/IMG]

DSC_0265.jpg
[/IMG]

DSC_0249.jpg
[/IMG]
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

kl

Nu är det ju helt livsfarligt att vara inne i den här tråden när alla lägger in så fina Borzoi bilder!!!!!!!!



:love::love:
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Han är verkligen jättefin! :love: Min dåliga erfarenhet av borzoier gör tyvärr att jag har lite svårt för dom, men han får en plats hos mig ändå. :love:

-----

Cerb kom med på MH't den 16:e oktober! :bump: Jag blev fasen nervös nu. Tänk om han får knäppen där och beter sig helt galet, blir skotträdd eller vad som helst! :eek: Han är ju lugnet själv annars men det är ju inte ofta vi möter på spöken i skogen osv. Och skott har vi aldrig kunnat öva. Däremot bryr han sig ju inte om smällare och sånt på nyår, mer än att han kanske tittar åt det hållet innan han traskar vidare. Och en ballong small bredvid honom på tunnelbanan, det gjorde till och med ont i mina öron men Cerb bara tittade och nosade på barnvagnen där ballongen suttit.

Huu. Tänk om dom bryter för att han inte kampar? En kompis berättade att testledaren hade brutit när en RR inte ville kampa, för att hunden ansågs ha byggt upp så mycket stress. Ägaren menade att så inte var fallet. Jag var ju inte med så jag har ingen aning, men jag blir ändå helt nervös. Å andra sidan så är det ju inte hela världen för oss om det skulle vara så. Bortsett från att jag såklart inte tycker det är önskvärt beteende om han bygger på sig stress. Samtidigt gör han ju aldrig det annars, så det vore ju himla konstigt. :crazy:

Håll tummarna för oss nästa lördag helt enkelt. :p
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Jag håller tummarna och tror att allt kommer gå finfint! Kom bara ihåg att andas så är det lugnt ;) Och kom ihåg att det INTE är ett test eller tävling utan helt enkelt bara en beskrivning av hur din fina Ceb reagerar på allt.
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Ja men precis. Det är därför jag gör det. Det kan liksom inte gå fel. :p Vi ska bara åka dit och ha skoj har jag tänkt. Kul lördagsaktivitet liksom. ;):D
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Åh vad roligt att ni kom med! :bump:

Jag var också lite nervös innan och jag tror det påverkade Glimma i de fösta momenten, hon var väldigt låg då. Men sen kom jakten och efter det var allt bara roligt :D. Dessutom tror jag Cerberus är en bra mycket mer miljöstark och trygg hund än Glimpen är så det kommer nog gå kanonbra!

För övrigt tror jag inte Glimma bet i kampleksaken en enda gång men det var inga problem, det enda är ju att hon bara fick ettor på dom momenten. Det viktiga är väl att se att de leker lika mycket i slutet av testet som de gjorde i början, det är ju då man kan se om de lagt på sig under testets gång. Och det enda man skulle missa om dom bryter då är ju skottet.

Ta det lugnt bara så kommer det gå skitbra! :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 439
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 042
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Resultat på HD-röntgen
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp