Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

vad bra, då kanske jag vågar (fortsätta) använda vanlig SJ-pall till min häst :) Min väger väl runt 500 kg.
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Jag täcker SJpallen med en skiva och skruvar fast, har gjort 3 broar på det sättet och tycker att det känns bättre en bara en pall med springor mellan brädorna!
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Man borde väl kunna ta vilken som helst? Eftersom att det ju är brädor under så finns det väl knappast nån risk att den skulle vara för svag, men ta nån som inte är så hal är väl mitt tips.

Det skulle säkert vara mycket mer idealiskt med en pall utan hålen, men jag tog bara en torvpall och har faktiskt aldrig tränat med pall tidigare så jag tänkte prova om hon kunde :) nån gång i framtiden kanske jag orkar göra i ordning en riktig. Men då vill jag ha en lite mindre och lite högre.
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

1. kul att se dig i dena tråden också med din fina häst!

2. hålle rmed dig med pallen, känns tryggare och man förstärker med skiva så vikten fördelas. Ska själv sätta igng och göra bro som blir godkänd i WE (gah de har ju satt krav påatt de ska vara 4m långa... så blir nog flera lastpallar, men undrar om ni har erfarenhet av att gå över flera om det räcker att ställa dem ihop eller omman måste fästa ihop dem också (om man inte fäster ihop dem så bir de ju lättare att flytta (läs: inte omöjlig att flytta).

Tillbaka till trick, har dock ine så mycket trickbilder men när vi ändå är inne på pall så Tränade vi lite vaker tass med ponnyn PÅ liten lastpall (den är dokc inte förstärkt, men byggt på rejäla brädor och utan hål emellan och inte så stor
(här är han dock still, men han gjrode vacker tass, alá spansk skritt utan att gå framåt på den också)
http://joizmeds.mittspejs.se/P2697175#body
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

du kanske kan ha någon "hake" som man kan säta ihop pallarna med? typ som när man lägger i inläggsskiva i matbordet hemma (brukar finnas som någon låsspärr på undersidan av bordet).
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Tack så mycket! Det börjar kännas mer o mer som att vi är rätt bra polare faktiskt :love:
Tack till Constance också! Era snälla kommentarer värmer :)

Jag tycker faktiskt att min pall räcker. Hon väger 450 kg nånstans och jag tycker att den ser ut att klara hennes vikt hur bra som helst. Sen är ju hålen rätt små i min pall i alla fall så jag tror inte hon skulle lyckas fastna. Däremot tänker jag ju inte lämna henne med den ensam för hon är.. hrm väldigt speciell och lyckas alltid fastna i allt om hon utforskar saker själv..

Sen skulle jag aldrig våga göra som vissa, som staplar flera pallar på varandra och låter hästen kliva upp på :crazy: känns livsfarligt!

Det är livsfarligt, lita på mig! Jag gjorde misstaget att stapla två pallar (eller om det till och med var tre) och bad min häst att gå upp på dem. egentligen var min tanke att han bara skulle kliva upp med frambenen och sen kliva ner igen, men han var så snäll och ville vara så till lags så han klev upp med alla fyra benen (trots att det var alldeles för högt) och snubblar, ramlar ner och vrickar kronleden vilket ledde till en inre blödning och över 3 månaders konvalecent..
Så jag rekommenderar skarpt att inte göra det! Nu mera är jag livrädd för pallar!!
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

några nya på mig och Pink :

96830_1271012704.jpg

96751_1271014071.jpg

80089_1271014074.jpg

59550_1271014079.jpg

65245_1271014081.jpg

40524_1271014092.jpg
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Min ponny var bara så häftig idag!

Jag bad henne lyfta på hoven som vanligt och hon var superambitiös! Lyfte väldigt högt.
Hon är ju sådan som sätter under sina bakben extremt mycket när hon ska lyfta på benen,
för att hålla balansen, vilket är bra.

Men idag så bad jag henne hela tiden att lyfta högre och högre.

Tillslut kunde hon inte lyfta högre och då bad jag henne om lite till! Då sätter hon under sig ännu mer
och försöker lyfta den andra frambenet samtidigt. :love: Inte så att hon stegrade sig, utan de som
tittade på sa att det såg ut som om hon försökte göra en levad, för hon satt nästan ner med baken. :rofl:

Såklart fick vi det inte på film eller bild, men hon upprepade samma sak en gång till.
Kanske något man ska lära henne? :idea:
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Helt klart! Som vi nog sett i den här tråden behöver ju inte levad/stegra (vad man nu väljer att lära in) vara nåt dåligt alls att lära hästen. Jag tänker också försöka lära min det :)
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

kl, länge sedan jag besökte denna tråden, men nu så har jag börjat lära min lilla gumma att följa mig^_^ ...he he.. hon tycker att det är tråkigt att lyfta fötterna på kommando om hon inte blir överöst av godis och då man försöker få henne att buga så backar hon. :/ men hon kan kramas, snurra, backa, gå på volt och sånt som är mindre krävande. hur kan jag få gumman att buga? lockar ner huvudet mot marken med godis och ibland så går hon ner mellan frambenen, men oftast så börjar hon backa för att ta godiset.

tränade trick med min gamla gubbe innan men han är pensionerad nu efter att han tappade i vikt under vintern. han lärde sig buga, yoga, stegra vacker hov på bara 2 veckor förra året^^28år gammal.
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

kl

Zalza har fått Yogan helt befäst. Nu stabiliserar hon med frambenen vilket hon inte alltid gjorde förut (ja, hon ramlade typ ihop ibland :p).
Nu är hennes godishysteri helt bortarbetad så nu kan jag återta det som belöning igen. Nu när hysterin är borta kan jag också börja med dominanta trick!

Spansk skritt here we come!
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Hej, hej! Helt ny i den här tråden... Brukar mest bara kika in och kolla på alla fina, inspirerande bilder. Men kan för första gången faktsikt bidra med en egen bild!

Början till spansk skritt på min pålle. Han tycker det är superkul och är väldigt ambitiös! Än så länge är det bara "vinka", men det tar sig :laugh:

30851519.jpg


Vi har väl börjat i lite fel ände antar jag, då det är ett dominant trick, men men.. Vi kämpar på med buga, men det är knixigt tycker både jag och hästen. Men hoppas att jag snart kan lägga in en bild på det också ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
50 51 52
Svar
1 025
· Visningar
67 765
Senast: Tonto
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 529
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 133
Senast: Mabuse
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 442
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp