Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

Min reagerade inte alls när man petade på henne med ett spö.
Jag drog lite i hovskägget istället = lyfta på foten för att kratsa.

När hon kunde lyfta benet genom att man bara pekade med handen mot benet så började vi med spöet igen.

Jag håller upp spöet framför benen på henne och ger kommando för att lyfta på benent.
När hon nuddar med sitt ben vid spöet som jag håller upp så får hon godis.

Vilket leder till, ju högre jag lyfter spöet desto högre lyfter hon på sitt ben för att nudda vid spöet. :)
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

En liten film på Stella, vi tragglar på med att lära henne lyfta på frambenen. Börjar fungera ganska bra nu. :)
Använder i vanliga fall ett spö att peka med, men det orkade jag inte hämta. En i stallet sa, ja nu har du lärt henne High Five också. :rofl:

Men jag själv är lite impad på hur uppmärksam hon var de sista 30 sekunderna av filmen. :)

High Five!
 
Senast ändrad:
Sv: Trickträning *bildtråd*

Jag måste motivera min tant med godis.
Vad har du för belöning? Nu börjar hon tycka att det är roligt, men i början såg hon ingen som helst anledning till att vifta med benen om hon inte fick någonting för det.

Motivera honom mer! :)
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

:rofl:

Hon har inte riktigt fattat att man inte behöver gräva varje gång man lyfter på foten.
Sedan så älskar hon att gräva i spångång. :d
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Film

Vi övade lite idag med, lite tassar, lite "smile" och så en påbörjan till en buga igen. Hon har glömt bort hur man gör. :rofl:
Eller, hon vet att hon ska lyfta på framfoten, men sedan så förstår hon inte.
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Jag killade henne på mulen och då flemade hon, när jag insåg att det fungerade nästan
hela tiden så gav jag henne en godis varje gång hon flemade när jag killade henne på mulen.
Nu kan hon stå och flema i boxen när jag kommer - för att hon vill ha godis. :rofl:
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Bilder från idag. Tagna av Malin "lillmalin" Källgren!

Början till buga (bilden är lite manipulerad... :angel:)
30714748.jpg


Inkallning
30714744.jpg


Början till spanks skritt
30714737.jpg


Halsring
30714727.jpg


30714746.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Trickträning *bildtråd*

yoga

25216_433152913571_689728571_5432981_5650237_n.jpg


Den enda bilden jag har för tillfället.

Förutom det har min tjej lärt sig pussas och "vara arg" helt fläckfritt. Inkallning, stå och backa sitter okej. Sedan jobbar vi på att buga och den spanska skritten började vi med i helgen :)
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Knapplån :)

Vi tränade lite trickträning häromdagen! Hon var inte helt hundra och hade nog träningsvärk eller nåt för hon var rätt avslagen på nåt vis.

Lyfta hov på pall


Byta varv lös


Buga, dålig bild, jag vet


Skaka på huvudet :D


Stå på pall


Vill jättegärna ha lite kommentarer om nån orkar =)
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Ni ser ut att ha en trevlig relation :)

Tycker du att det "räcker" med en vanlig SJ-pall? jag är lite nojig så jag har velat haft en förstärkt SJ-pall (typ sätta bra skiva på ovansidan som fördelar vikten). Jag har precis börjat med sån träning (med SJ-pall alltså), och har då haft vanlig SJ-pall. Lite skraj för att hon ska lyckas fastna med skon på något orimligt sätt också :angel:
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Duktiga ni är! Det märks att ni tränat en del för hästen ser väldigt uppmärksam ut på dig :)
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Tack så mycket! Det börjar kännas mer o mer som att vi är rätt bra polare faktiskt :love:
Tack till Constance också! Era snälla kommentarer värmer :)

Jag tycker faktiskt att min pall räcker. Hon väger 450 kg nånstans och jag tycker att den ser ut att klara hennes vikt hur bra som helst. Sen är ju hålen rätt små i min pall i alla fall så jag tror inte hon skulle lyckas fastna. Däremot tänker jag ju inte lämna henne med den ensam för hon är.. hrm väldigt speciell och lyckas alltid fastna i allt om hon utforskar saker själv..

Sen skulle jag aldrig våga göra som vissa, som staplar flera pallar på varandra och låter hästen kliva upp på :crazy: känns livsfarligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
133
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
50 51 52
Svar
1 026
· Visningar
67 905
Senast: Sel
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 529
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 245
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp