Trött på tävlingsmänniskor

Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Det finns elplatser framför hagarna.

Det går alldeles utmärkt att få in en stor buss mellan stallet och gödselbandet. Där finns ingen ström men alla har inte uppstallning.

Märkligt att folk tror att de kan gå in i stallet och låna grepar och skottkärror utan att fråga.

Det finns grep, skottkärra och kvast vid spolspiltorna.

Jag accepterar att klubben arrangerar tävlingar men jag accepterar inte de tävlande och deras föräldrars tråkiga attityd. Hade de bara varit vänliga och minsta lilla ödmjuka så hade det inte varit några problem.

Inget kommer mig till godo av inkomsterna från tävlingarna.


Jag står på Kungsbacka Ridklubb och vi har ju elittävlingar varenda år dvs samma ryttare som kommer till Helsingborg och jag upplever absolut inte det du säger :confused:

Var glad att ni överhuvudtaget kan använda era hagar under tävlingshelgen för våra tas bort i förmån till uppstallning och parkering och det är ju något man får leva med ett par helger under året.

Jag upplever absolut inte att ryttarna är dryga och nonchalanta , däremot kan vissa hästskötare lida av mindervärdskomplex och vilja hävda sig på ett eller annat vis :smirk: Vad du glömmer är att det där är faktiskt ryttarnas jobb och dom skall koncentrera sig till fullo under dessa dagar, det är alltid mycket som står på spel om dom gör bra eller dåliga rundor. Tävlar man inte själv kanske man inte kan ha någon större förståelse att man som ryttare går in i sig själv lite under tävlingsdagarna. När jag har varit ute och tävlat internationellt så är jag väldigt svår att prata med då min fokus och koncentration tar över.

Kan ju bara säga att då våra tävlingar drabbades av strömavbrott och blev kraftigt försenade erbjöd sig ryttarna att ställa upp och hjälpa till att bygga om banan sådär vid 22 tiden på fredagskvällen vilket dom oxå gjorde med Peter Eriksson i spetsen.

Som sagt det är ett val man gör när man stallar upp på en anläggning
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Var glad att ni överhuvudtaget kan använda era hagar under tävlingshelgen för våra tas bort i förmån till uppstallning och parkering och det är ju något man får leva med ett par helger under året.

Aj då. Jag då ska jag inte klaga på det om det finns andra som har det värre.

Kan ju bara säga att då våra tävlingar drabbades av strömavbrott och blev kraftigt försenade erbjöd sig ryttarna att ställa upp och hjälpa till att bygga om banan sådär vid 22 tiden på fredagskvällen vilket dom oxå gjorde med Peter Eriksson i spetsen.

Som sagt det är ett val man gör när man stallar upp på en anläggning

Som kommentar till det kan jag säga att den erfarenheten jag har är att ju högre nivå på ryttarna desto ödmjukare och trevligare sätt, generellt sett.
 
Senast ändrad:
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Som kommentar till det kan jag säga att den erfarenheten jag har är att ju högre nivå på ryttarna desto ödmjukare och trevligare sätt, generellt sett.

Men det är ju två elittävlingar du gnäller över. En ponny grand prix och en häst grand prix. Vilken nivå ska det vara för att de där trevliga ryttarna du nämner ska vara med?
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

kanske misslyckades med att få autograf när ryttaren försökte kissa??

:rofl::rofl::rofl:


Låter mycket mer surt sa räven,än egentligen något att klaga på...
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Inget kommer mig till godo av inkomsterna från tävlingarna.

Är det du som anordnar och hjälper till vid tävlingarna kanske?
Pengarna går ju dessutom till att hålla anläggningen i trim. Anläggningen som jag antar att du använder då din häst är uppstallad där. Eller vill du ha ett par hundringar i handen varje gång dom har tävlingar där som plåster på såren för att du för stå ut?

Ang. ryttarnas dåliga attityd.. Hur är din egen?
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Har ni inget bättre för er än att gnälla på elitryttare?

Det verkar så "avundssjukt" tycker jag..

Ut och rid med er i stället!! :D
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Låter som att det är själva anläggningen som behöver bättras.
Bättre parkeringsvakter, skyltar osv.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Jag sa inget om att mocka efter sig men sopor och gödsel på marken!! Läs själv innan ni svarar!
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Nu har vi återigen stora hopptävlingar på vår anläggning och man blir bara så trött på alla dessa tävlingsmänniskor som bara tänker på sig själva...

De parkerar sina jättebussar framför grindarna till hagarna så vi inte kommer ut/in med våra hästar.

De parkerar så tokigt att vi inte kommer in i stallet med hästarna, inte kommer åt rampen till gödselbandet. Tömmer sina gödselkärror i vår gödselcontainer.

En strid ström springer igenom vårat stall :eek: för att spara några meter till framhoppningen.

Stjäler allt som sitter löst, skottkärror, grepar och säckakärror.

Kommer in i stallet och ber att få ställa in en häst i en box så att den ska få kissa.

Vi brukar upplåta två spolspiltor och är det någonsin någon som tar upp skiten efter sin häst? Näe.

Och nästan det värsta är att när man påtalar något så är de allra flesta oerhört snorkiga och hävdar att "vi är faktiskt här för att tävla". Jaha, och...

Detta är faktiskt vårt stall, våra hästars hem.

Nu har det iofs funkat rätt hyfsat denna helgen, än så länge, men har folk inget hyfs?

Så, nu känns det bättre.....

Då var det tid i helgen igen MonteRose :D
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Jag tror att hon ändrat uppfattning. Så här skrev hon i en annan tråd:
När vi har elit/nationella tävlingar så träffar man väldigt många elitryttare som är genuint trevliga och hänsynstagande och jag har svårt för att tänka mig att dessa har varit skitstövlar på "vägen upp".

Spännande hur det är på måndag efter SM gått på anläggningen.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Dekvis KL
Till MonteRose

Tänk på att - som du behandlar andra så blir du behandlad själv.

Och då är det Du som är på hemmaplan och behöver tänka till:p

Var trevlig så blir du bemött likadant :idea:

Sen om det finns enstaka rötägg så strunta i dem. De finns överallt.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

En strid ström springer igenom vårat stall för att spara några meter till framhoppningen.
Är det skyltat med tillträde förbjudet eller liknande, så man inte kan missta sig för att det är tävlingsuppstallning?

Hör det inte till vanligt hyffs att inte springa i stallet i onödan? Oavsett om det är ditt eller mitt... Det är ju för hästarnas skull.
Jag förstår mycket väl att TS blir irriterad över det, skulle jag också blivit.

Till TS:
Jag hade satt upp en skylt om tillträde förbjudet.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Nu var det ju så att det som tävlade hade tillgång till stallets spolspiltor..
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Spolspiltorna finns i en avskild del av stallet, för det mesta avskild med branddörr och kedja samt har man ärende dit har man häst med sig.
 
Senast ändrad:
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Vad är det jag ska bestämma mig för?
Att jag bara har blivit lite upprörd denna helgen om man jämför med förrförra helgen när vi hade ponnytävlingarna och det var rent kaos.
Du är välkommen på nästa Trettonspelen att gå runt och se hur folk beter sig.

Inget av de pengarna finansierar anläggningen.

Sen att vår träning blir inställd när det är tävlingar och jag inte kan rida alls dessa tre dagar det oftast är kan man ju bli lite purken över men det har jag accepterat.

Återigen, det är inte tävlingarna som sådana som jag invänder emot, det är tävlingsfolket som i det stora saknar hyfs och respekt.



Men flytta hästen då om du inte är nöjd!!
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Har ni inget bättre för er än att gnälla på elitryttare?

Det verkar så "avundssjukt" tycker jag..

Ut och rid med er i stället!! :D


Eller hur! ut och rid så kanske du kommer upp på denna nivån någon gång så du inte behöver gnälla på alla andra!!
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

knapplån

Jag står med min häst på en stor anläggning som anordnar många och stora tävlingar. Sedan kravet på flödesschema (??... en anläggningsskiss) så har det blivit riktigt bra! Det var stora hopptävlingar med många starter och uppstallade men man märkte knappt att det var tävling på anläggningen när man höll på i stallet. Det var tydlig information till tävlande om uppstallning, parkering, gödsel, framridning osv. Det kändes så mycket lugnare på tävlingsplatsen än tidigare och bättre än på vissa mindre arrangemang med sämre planering. Kanske det som behöver förbättras på er anläggning? Då blir det inga tveksamheter om vem som får vara i stallet eller vem som ska plocka upp skiten efter hästen. Sen får man ju bara leva med att anläggningen är "blockerad" den helgen.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Det var ju riktigt listigt!
Jag ska tala med tävlingsledarna.
Tack för tipset!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 426
Senast: Spike
·
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 369
Hästvård Min häst har varit lite trött sedan de började gå på bete (dagtid, inne på natten) för ca en vecka sedan. Både hon och hagkompisen har...
Svar
8
· Visningar
2 480
Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 356
Senast: majha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp