Trött på tävlingsmänniskor

Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Nu gissar jag bara - kanske för att h*n står på denna anläggning.

Jag föredrar att ha våra hästar hemma på gården i vårt egna fina stall med egen stor ridbana. Eftersom jag är med i klubben har jag tillgång till ridhuset om jag behöver det. Så nej, jag är inte avundsjuk på att hon har sina hästar inne i stan. Restaurangen behöver jag inte heller, jag är en utmärkt kock.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Fast det är ofta att ponnytävlingar blir lite rörigare. Just för att det är barn och oftare bristande rutin.

Den ponnytävling TS gnäller på var en nationell grand prix hoppning. Rutinerat folk alltså. Och det var inte rörigt då heller.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Vad löjliga ni är, är ni verklingen vuxna männiksor ??
Tror ingen här inne är avundsjuk på någon, håll er till TS ämne i stället.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Jag föredrar att ha våra hästar hemma på gården i vårt egna fina stall med egen stor ridbana. Eftersom jag är med i klubben har jag tillgång till ridhuset om jag behöver det. Så nej, jag är inte avundsjuk på att hon har sina hästar inne i stan. Restaurangen behöver jag inte heller, jag är en utmärkt kock.

Jag för min del kan säga att som det såg ut utifrån så så hade jag gärna sett mitt stall se ut så.

Kul att många har så superfina stall hemma på sina gårdar - miljonbyggen:)
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Var det nationell så var det inte bristande rutin.

Jag tänkte om det var typ lokal ponny eller så...

Oavsett finner jag ingen anledning att spy galla över deltagarna.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Nu har vi återigen stora hopptävlingar på vår anläggning och man blir bara så trött på alla dessa tävlingsmänniskor som bara tänker på sig själva...


De parkerar sina jättebussar framför grindarna till hagarna så vi inte kommer ut/in med våra hästar.

De parkerar så tokigt att vi inte kommer in i stallet med hästarna, inte kommer åt rampen till gödselbandet.

Nu kan inte jag säga hur ni har det, men enligt många svar i denna tråden så verkar det som att el-platserna är framför hagarna. Blir man då tillrättavisad en plats där så ställer man sig där, tyvärr är det så det funkar och det har inget med attityd att göra.

Tömmer sina gödselkärror i vår gödselcontainer.

Här kan jag tycka, spelar det någon roll? Bättre det än att det slängs på backen. Trevligt att någon som har taskig attityd gör sig omaket att faktiskt gå in och slänga skiten på dyngstacken.
Kommer man med transport så kanske parkeringen är närmare "eran" dyngstack än uppstallningens som ofta ligger lite utanför.

En strid ström springer igenom vårat stall :eek: för att spara några meter till framhoppningen.

Sätt upp en skylt så var det fixat. I vissa stall får man faktiskt gå igenom stallet för att komma till framhoppningen.


Stjäler allt som sitter löst, skottkärror, grepar och säckakärror.

Har jag väldigt svårt att tro, vilket berg med skotkärror och grepar man skulle ha då. Däremot så lånas det nog en del ut på transportparkeringen. Även här, sätt upp en lapp att man inte får låna och att det finns ute på parkeringen och att man bara får leta lite bättre.

Kommer in i stallet och ber att få ställa in en häst i en box så att den ska få kissa.

Vilken taskig attityd man måste ha då, att fråga hur kan man ens komma på den idén?

Vi brukar upplåta två spolspiltor och är det någonsin någon som tar upp skiten efter sin häst? Näe.

Konstigt att det blir spring i stallet om ni lånar ut spolspiltor...


Och nästan det värsta är att när man påtalar något så är de allra flesta oerhört snorkiga och hävdar att "vi är faktiskt här för att tävla". Jaha, och...

En sida som finns hos ett fårtal, kanske 1-3% av de som jag träffat, du måste ha träffat alla...

Detta är faktiskt vårt stall, våra hästars hem.

Och som någon annan sa, det är våran arbetsplats under tävlingshelgen.

Du verkar ha en rätt krass attityd själv med ett väldigt behov av "mitt" och "ditt". Det är tyvärr inte din anläggning.

/ Hanna - som i detta inlägg har en krass attityd själv.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Nu gissar jag bara - kanske för att h*n står på denna anläggning.
Den låter ju fin förutom på ridvägar och hagutrymme då...

Finns det någon hemsida eller bild på den?

(Men det va ju inte TS som tog upp detta med avundsjuka.)

Jag själv har eget stall med fina ridvägar och en rel ny stor ridanläggning med 2st ridhus och 3 st utebanor 300m från stallet.

Stora ridhuset är 26,5 x 67 m
Lilla ridhuset är 20 x 40 m
Utomhus tävlingsbanan är 85 x 100 m
Utomhus träningsbanan är 30 x 80 m
Gamla utebanan är 40 x 50 m


Och jo vi har tävlingar nästan varje helg och aldrig någonsin blir vi bemötta dåligt av tävlingsryttare. Och då bor jag ca 5m från parkeringen :angel:


Så nope jag är inte ett dugg avundsjuk, tycker att jag har betydligt bättre träningsmöjligheter här där jag bor!
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Vi som har egna hästar i stallet är en ideell förening och vi kämpar varje dag med att hålla ner kostnaderna.
En skottkärra kostar över 3 000,- och containertömningarna kostar nästintill astronomiska summor.
Stallet är välavgränsat mot spolspiltor och anläggningen i övrigt och kan aldrig någonsin bli tävlingsplats.
Resten har jag svarat överydligt på flera gånger tidigare i tråden.

Så här är det:

Vänliga människor blir vänligt bemötta.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

3000.- för en skottkärra?! Sånna lyxåk skulle jag också vilja ha, för då kanske det skulle vara roligt att mocka.

Det enda jag kan säga är då, sätt upp lappar!
Kan ju bara säga själv att jag inte frågar vart jag ska slänga dyngan om jag hittar en gödselstack. Och detta tycker då inte jag är dålig attityd.

Och som sagt de flesta jag har träffat på är trevliga, speciellt om de blir trevligt bemötta. Ett hästägarmöte kanske vore en bra idé där du kan få ventilera detta så att det kan bli ändring istället för att ta upp det på ett forum?
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Jag tar upp detta här på forumet eftersom jag vet att här finns många som tävlar och vill försöka förklara "vår" syn på hur det kan vara så att "de" får en chans att tänka om.

Alla vi hästägare är rörande överens.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Jag har iof fortfarande inte fattat vad tävlingsryttarna gjort som är så otrevligt.


Ni hästägare. Är dte någon av er som själva tävlar eller hoppas kunna göra det en dag?
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Fast jag skulle också bli grinig och otrevlig om jag fick en brasklapp när jag faktiskt tömde skiten på dynghögen.

Jag och flera till vill förklara vår syn på det hela, men den vill ju inte du ta till dig. Vi har förklarat att det inte är så lätt att förstå hur saker och ting fungerar på olika ställen, alla stall har olika rutiner. Att upplysa sig om samtliga skulle ta en oändlig tid.

Att bli grinig för att folk parkerar på anvisade platser tyder ju på att något är fel inom föreningen Även här skulle jag som tävlingsmänniska bli grinig om jag fick 17 olika alternativ vart jag skulle ställa mig och alla var lika fel.

Alla vi hästägare är rörande överens.

Då säger jag igen, hästägarmöte med styrelsen?!
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Det som jag försökt förklara här nu i ett par sidor inlägg är att många av dessa tävlingsmänniskor inte visar nån hänsyn, utan bara stövlar på, exempelvis igenom stallet och när man vänligt ber dem gå ut så blir de riktigt otrevliga och fräser och när jag bad en pappa lämna lite plats brevid gödselbandet så att vi skulle kunna komma förbi med gödselkärrorna så samma sak där, ingen som helst vilja att tillmötesgå mitt enkla behov utan bara spott och fräs.

Det finns ett antal tävlingsmännisor i stallet och de vet precis hur det känns att "bo" i en tävlingsplats och kan ta det med sig när de är ute.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Ang stallet..
Har fortfarande inte fått svar på frågan om det finns anslaget att det är förbjudet att tillträda.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Jag tar visst till mig era synpunkter men hur många gånger ska jag behöva upprepa att om "ni" vill veta nåt så fråga. Vi ställer gärna upp och hjälper till.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Vi har inget anslag uppsatt på stalldörrarna.

Om man råkar öppna en dörr där man inte har nåt att göra samt upptäcker att hoppsan, detta är visst ett stall. Då går man en annan väg.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Och då upprepar jag då :

Vi har förklarat att det inte är så lätt att förstå hur saker och ting fungerar på olika ställen, alla stall har olika rutiner. Att upplysa sig om samtliga skulle ta en oändlig tid.

Hästägarna kanske tycker att det är trevligt att ha en liten pratstund med samtliga tävlingsryttare, men den tiden finns tyvärr inte alltid. Hemskt ledsen...
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Men HUR ska man då veta att detta stall inte ingår i tävlingsplatsen??


Sätt upp anslag så ska ni se att saken är ur världen.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Antar att det är klubbstyrelsen du menar och ja den är i högsta grad informerad om hur det ligger till.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 426
Senast: Spike
·
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 369
Hästvård Min häst har varit lite trött sedan de började gå på bete (dagtid, inne på natten) för ca en vecka sedan. Både hon och hagkompisen har...
Svar
8
· Visningar
2 480
Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 356
Senast: majha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp