Bukefalos 28 år!

Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

funderar på att kontakta min läkare efter förlossningen och se vad han tror jag har för chans att få det betalt via landstinget.

ett försök är det värt!

men skulle jag få avslag så betalar jag det själv.
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Vissa av oss har hud som tappar spänsten, så att den aldrig kommer dra ihop sig.

Jag har fått för mig att det har med bristningarna att göra? Att det är de som omöjliggör det för huden att dra ihop sig helt?

TS,

Du är inte ensam om att se ut sådär! Visst får man den största gåvan i världen, men det är MÅNGA år man har kvar att leva med en mage som ser ut som en degklump.

/Timsetim
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Jag fick en massa bristningar, men min mage har dragit ihop sig helt nu igen, nu finns det bara en massa streck kvar som minnen :)
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Fast det kan säkert bero på bristningar många gånger! :)
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Jag har fått för mig att det har med bristningarna att göra? Att det är de som omöjliggör det för huden att dra ihop sig helt?
Det har nog ett stort samband, ja. Sen finns det säkert undantag.
Jag har massor med överskottshud kvar efter mina graviditeter och jag har också en egen variant av rutmage - bristningar och ränder åt alla håll...
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Kanske mer att riktigt träna och simma? Tänka på vad man äter!
Jag vet att jag kommer få hårdträna efteråt om jag ska få tillbaka min form igen och komma i de ridkläder jag har haft innan. Jag har ju något som väntar på mig utomlands, när tiden är mogen och det ska nog klaras av. Pratat för ett tag sedan med chefen och de skulle bara vara glada över om jag kunde flyga över till dem en-två gånger per månad för att träna och tävla några av deras hästar. De har lovat att hålla igång dem då åt mig när inte jag kan vara på plats, under förutsättning att jag själv håller igång på min kropp i Sverige. :p :cool:
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Filiduttan här har gjort en sådan operation, du kan PM:a henne :idea:

Vid en bukplastik stramar man inte väl inte åt musklerna, utan huden?

Jag trodde att man kunde återställa musklerna med hjälp av träning, men att huden ibland kan bli så pass oelastisk att den inte kan återställas som innan.

Bukplastik är en sak, och fettsugning av höfter en annan, som förmodligen gör det ännu dyrare.
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

En bristning är ett ärr, det är en skada i huden. På en del är bristningarna så små och tunna att de knappast märks i hudens elasticitet eller utseende. En del har oturen att få breda bristningar, och då märks de desto mer.
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Precis som du skriver så måste man hålla hela kroppen i trim, för det blir svårare för kroppen att bevara sin spänst efter graviditeter.

Jag tror dessutom att det negativa efter en graviditet syns mer på de som redan är mulliga, eller de som har varit kraftiga. När man redan har överflödsskinn, blir det ännu värre vid en graviditet då skinnet töjs ännu mer. Och när man sedan vill ha bort det så blir det så mycket svårare, eftersom skinnet är så ansträngt redan innan.

Jag tror helheten är viktig. Innan man blev gravid kunde man tycka att magen var lite för stor, "men det tar jag tag i efter graviditeten". När graviditeten väl är avklarad upptäcker man att mer än magen hänger :crazy:

Man ligger redan på minus om man är mullig innan.

Vad jag tror alltså.
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Knapplån.

Min mage vägrar också att dra ihop sig mer än vad den redan gjort, och sonen är 18 mån gammal nu. Det lär inte ske något mer alltså..

Jag har dock mycket mindre mage än dig RIA, men jag mår jättedåligt över att den inte kan bli PLATT igen. Jag vill inte ha en skinnvalk som hänger över jeans, eller att magen ser sådär konstig ut framifrån - som den gör med bristningar och lite löst skinn.
Jag kan få själva magen att bli smal och bra igen, men jag kommer för alltid att hata det där skinnet tror jag. Men jag vet inte hur pass mkt det måste vara för att man ska kunna göra en lyckad operation? Jag menar, det måste ju finnas en viss del skinn att skära bort eller så.

Jag ska operera brösten om ungefär 2 år, och har funderingar på att ta en konsultation om magen då också.
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

det finns 2 olika sorters bukplastik, en liten som man enbart tar bort överflödigt skinn från och en större som man samtidigt stramar åt magmusklerna och vissa har då att det ingår fettsugning på höfterna. självklart är det redan inlagt i priset...

för en liten buk kostar det ca 40 tusen...
för en stor mellan 45-60 tusen...
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Det finns nog fler än två olika sortes kombinationer också.

Jag ville bara poängtera att det inte var samma sak, eller att en bukplastik innefattar annan plastik, som t.ex. höfterna. Det tillkommer så mycket runt omkring. Har man mycket överflödigt skinn kan man behöva strama åt även bak på ryggen och inte bara höfterna, det är så mycket som kommer med en operation.

Men jag föröstår dig, jag ser ut ungefär så jag också. Minus lite underhudsfett på höfterna då, jag har mitt fett på magen, under naveln. Där är magen rynkig, och kommer aldrig bli platt. Men det är inget jag grämer mig så över.
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Fast det var inte många magar av de bilderna jag tyckte var naturliga och fina. Platta magar, visst. Men naturliga och vackra, njae :crazy:

Alla ser ju verkligen opererade ut. Jag skulle aldrig vilja ha en så platt mage till en i övrigt kvinno/graviditetsmjuk kropp.

Dessutom tror jag väldigt många där har gjort mer än enbart bukplastik.
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

men det räknas som bukplastik ;) även om man stramar åt musklerna.

för att en bukplastik ska bli bra så måste man i många fall göra det.

att andra är nöjda med sina kroppar är jättebra! men jag tänker inte se ut så här resten av livet. livet är för kort för att må dåligt hela tiden. då är det bättre att få problemet åtgärdat :)
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

det ser ut som några gjort en bröstoperation också.

jag skiter fullständigt i om jag kommer se opererad ut efteråt, alltså att man inte får så platt mage själv.

har hellre en så platt mage än denna...
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Jag tycker att om du mår dåligt pga din mage så ska du operera dig. Oavsett vad alla andra tycker o tänker i omgivningen. Huvdsaken är att du blir nöjd eller iallafall nöjdare. Visst att kroppen förändras när man är gravid, det får man räkna med. Men om man upplever att det är en så pass stor förändring som man inte kan acceptera så är operation ett bra alternativ. Hade du inte tränat som du skrev så hade jag föreslagit det först, men nu hjälper det inte dig.

Bara som en parantes: Jag funderar själv på att tag hjälp för att få ordning på min hy i ansiktet. Jag har haft en del finnar i ansiktet genom åren vilket resulterat i att jag fått ett antal röda större prickar som inte försvinner. Provat olika varianter utan resultat. Andra kanske inte tycker att det är något för när jag sminkar mig så syns det knappt. Men JAG mår dåligt pga detta och visar mig sällan utan smink. Hellre försöka lösa problemet än gå runt och må dåligt.
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Jo, det beror ju på hur stora problem man har i förhållande till hur man mår. Om du förstår hur jag tänker.

Jag tycker det är väldigt mycket pengar, tänk vad mycket nöje man kan ha för 60 tusen. Å andra sidan kanske andra resonerar som att tänk vad snygga de kan bli för de pengarna.

Så skit samma egentligen.

Jag är inte emot att snygga till kroppen, men jag gillar att ifrågasätta.

Ja, jag tyckte också några hade hissat upp och fyllt ut brösten.

Jag är inte främmande för en sådan operation själv, om jag hade pengarna. Det jag är rädd för är "mycket vill ha mer". Om man får mersmak, om man kommer på hur lätt det är att må bättre bara man snyggar till kroppen.
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

ja, lite så tänker jag med.

jag tänker fixa magen. inget snack om saken!

men sedan så vill jag gärna göra ett bröstlyft, inte lägga in något i dom förutom det ena bröstet som är lite mindre.

det är irriterade på så vis att hittar man en bh så måste jag antingen ha en störlek större på ena bröstet eller en mindre på det andra. det saknas inte alls mycket i det ena, kanske 50-75 gram? men det gör sitt ändå.

sedan så skulle en näsoperation inte vara helt fel heller, hatar min uppnäsa-men den kan jag leva med.

resten kan man fixa själv med träning, få lite fastade rumpa, vältränade ben m.m.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 080
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 329
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den havsörnsunge som jag följt via webkamera flög iväg från sitt bo i fredags. Efter att ha hållit sig på samma ställe i flera månader...
Svar
6
· Visningar
1 235
Senast: Luff
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 387
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp