Bukefalos 28 år!

Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

RIA

Trådstartare
Min son är nu 16 månader och min mage hänger, putar ut och ser hemsk ut i mina ögon.

skäms över att visa den för någon, den har inte dragit ihop sig ännu och lär väl inte göra det heller...

blir det till att lägga sig på operationsbordet?

för med denna mage tänker jag inte dras med hela livet. ALDRIG!

nu väntar jag bebis nr 2 och är snart i vecka 13. tänker hela tiden att magen kommer se ännu värre ut efter detta... vill inte se ut så här!

jag väger exakt lika mycket som på min förra inskrivning idag och har alltså inte gått upp ett gram i den nya graviditeten. så någon bebismage finns inte på dessa bilder.

här är det 3 helt nydagna kort...

19386176.jpg


19386177.jpg


denna bilden är tagen ovanifrån, ser ju ut att vara gravid i 7:e månaden...
19386178.jpg


Å sen en gammal bild där jag tyckte att jag ser snygg ut...man skymtar i alla fall den platta magen...
19386179.jpg


är det en bukplastik som gäller?
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Jag är nog en av de få som INTE skriver "men guuuud du har ju fått världens finaste gåva, ett BAAAARN"

Jag sätter inte kärleken till mitt barn i relation till hur min kropp förändrats under en graviditet o det antar jag att du inte heller gör.

Tror spontant inte att det där komemr att gå tillbaka av sig självt, speciellt inte nu om du är inne på runda två.

Jag är oxå orolig för hur jag ska se ut "sen" jag tycker barn är värda många uppoffringar MEN jag hoppas att jag är en av dem som slipper de kroppsliga uppoffringarna.

När du gått ner all vikt (som du önskar) får du väl konsultera en läkare, om en operation är vad som krävs för att du ska bli nöjd o glad igen så skulle jag inte tveka en sekund om jag var du.

Lycka till
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

tack för ditt ärliga svar!

nej, jag är inte heller en av dom som tackar för gåvan och låter min kropp se ut som den gör sen efter det.

jag vill få tillbaka mitt självförtroende, få på mig mina gamla byxor-eller, dom går på det går bara inte stänga dom...

får gå runt med 2 byxstorlekar för stort för att kunna stänga byxorna, å sedan hänger dom över rumpan och låren :crazy:

tror inte heller min mage kommer kunna dra sig tillbaka själv. träning funkar inte då jag har för slappa muskler för det. kan göra 1000 sipups varje dag i ett år och skulle ändå inte se någon skillnad efteråt. jag provade nämligen i somras med det å det funkade inte...

jag kan inte tänka mig att leva med denna magen hela mitt liv. det känns som att vara fången i sin egna kropp!
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Vissa av oss har hud som tappar spänsten, så att den aldrig kommer dra ihop sig. OM det är nån tröst för dig kan jag berätta att jag såg värre ut än då på den fronten redan efter "ettan", men det blev inte värre med de andra utan ganska likadant.

Detta med huden är den ena aspekten och den kan vi inte göra så mycket åt, mer än att ta till kniven - tyvärr.
Den andra aspekten är magmusklerna och dem kan man alltid träna för att få en plattare mage under huden.
jag provade nämligen i somras med det å det funkade inte
Det tar TID att träna upp muskler... :idea:
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

jo, men efter 8 månader (började träna på våren) så fanns det ändå ingen förändring. ingen alls. inte minsta antydan till att musklerna blivit bättre.

nu har jag haft "vintervila" från gymmet. har helt enkelt inte orkat masa mig dit för jag har mått psykiskt dåligt.

men nu ska jag börja simma igen.
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Jag har nog haft "bra" hud. Nu ser jag nästan ut som innan barnen - eller tja, iallafall nästan. Lite degigare, men ingen större panik.

Efter tvillingarna slank jag i mina jeans redan vid hemfärd ifrån BB.
Efter enlingen - då jag gick upp runt 30 kg tog det över 2 år att vara i normalhull igen. Jag gick inte ner ett gram under tiden jag ammade.
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Musklerna kan man ju alltid träna upp, men huden så är det nog bara kniven, om man inte minskar väldigt långsamt, men det är ju svårt när man vart gravid, för när bebisen är ute så är den det och livmodern drar ihop sig riktigt snabbt.

Jag kan oxå förstå att det inte känns bra med alla "men du har ju så fina barn" eller vd det nu kan vara som sägs. men jag tycker det är lika viktigt att forsätta vara bara sig själv även fast man är mamma, och då vill man ha sin kropp och inte en mamma kropp *hrm* svårt att förklara vad jag menar men du kanske förstår?

Själv har jag det tvärt om, det syns inte alls på mig att jag vart gravid och jag som önskade att jag fick behålla några grav kg fick inte behålla nått :(
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Jag undrar samma som du. Jag har en son som är tretton månader och är gravid i v. 13. Det är så jäkla skönt för magen har faktiskt börjat växa lite och nu när man kan säga att man är gravid så är det en annan sak. Trist att se gravid ut utan att vara det.
I somras var vi på campingsemester och våran granne på campingen sa till vår son "jaha, så du ska bli storebror". Ähhh... Nej, det är bara rester... Kul? Nej, inte speciellt.
I höstas så skulle jag på bröllop och jag hade en klänning som jag gärna hade haft på mig men min mamma sa att du ser faktiskt gravid ut. Det har varit så svårt att klä sig snyggt.
Man ser ju ut som man gör men jag tycker det varit svårt att "ta" att magen är kvar. Det finns ju folk det inte syns på att de varit gravida. Avundsjuk är jag:cry: Min hud på magen är slät och fin som innan. Har inga kraftiga bristningar. Alltid något att vara glad för. Jag tror att det till stor del beror på att jag jämfört med innan förlossningen knappt rört på mig någonting efteråt. Jag snittades och hade mycket ont efteråt. Det satte sig på något vis i kroppen så jag har först när jag skulle bli gravid igen insett att min kropp faktiskt fungerar som förut.
Jag hoppas i alla fall att det inte blir värre efter barn två. Misstänker att pojken som nu är tretton månader kommer tvinga sin mamma till en del aktivitet:) Jag kommer bli mycket besviken om det inte gör någon skillnad med träning. Då får det bli kniven när alla barnen är födda.
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Efter tvillingarna slank jag i mina jeans redan vid hemfärd ifrån BB.

Trodde sånt bara hände på film:)

Jag har en arbetskamrat som berättat att när hon var gravid med sin första så kom det fram på hennes dåvarande jobb dagen efter beräknad förlossning. Det kom på tal att hon skulle ha barn och då frågades det när. Igår svarade hon då. Det syntes ingenting. Inte heller nu efter tre barn.
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

vad jag känner igen mig i det du skriver.

förra året så frågade 2 st mig om jag var gravid trots att jag inte var det. båda gångerna när sonen var 5½ månad gammal.
tror du ens självförtroende sjönk då eller :(

jag tycker att jag ser gravid ut hela tiden! men nu är jag det, så nu kan jag ju skylla på det. men vill inte ha lika stor mage denna gång fast det finns ju inget som kan förhindra att den växer så mycket som den vill.

jag och min man är eniga om att vi vill ha 2 barn, eventuellt 3. så kanske att man opererar sig efter detta barnet och kan se fin ut till nästa sommar redan!

eller så ser jag till att bli gravid fort som fasiken efter detta barnet och opererar mig nästa vinter.

mer än 3 barn blir det garanterat inte! så inom en snar framtid så hoppas jag att se fin ut igen :)
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

jag förstår vad du menar. jag har gärna en mammakropp på det viset att jag skiter i mina bristningar som finns över hela magen, lite på låren, knäväcken samt nån enstaka på brösten-så länge som jag får tillbaka min gamla mage!

klart det ska synas att man fått barn, men det behöver inte gå till överdrift som jag tycker att min mage gör.

förhoppningsvis kommer jag visa efterbilder här till våren då jag eventuellt gjort min operation för blir det inga fler barn efter detta så kommer jag boka tid på en gång så fort bebisen är ute!
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Undra vad det kostar att göra en sån här mage lite finare. Någon som vet? Så man kan börja spara:)
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Min systers OP kostade nästan 40 000:-

Hon hade en likadan mage som RIA, lite värre till och med
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Följdfråga: Blir det i de flesta fall bra efteråt? Hur blev det för din syster?
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Hennes mage är sjukt snygg nu, går inte att jämföra med hur den såg ut före op. Hon har ju några bristningar kvar, men de syns knappt. Det blev verkligen jätte bra. Filiduttan och Zoya? (tror jag) har också gjort op, och deras resultat blev också kanonbra!
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

då är det bara att hoppas på att min och ZorréZaid's eventuella operationer blir lika bra då!

pengarna finns redan för min del, sålde min häst för ca 2 veckor sedan. känns ju dumt att använda dom till det egentligen men något lån vill jag inte ta.
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Man kan ju få det betalt av landstinget?, om man mår riktigt psykist dåligt av det, men jag har förstått att det är svårt, och tar en jäkla tid.

Lycka till!
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Nej man får absolut inte en sån op av landstinget, det är ju knappt så att de som gått ner 100 kg i vikt får sin hud bortopererad.

Skulle man få det av landstinget så ser de nog till att skav o sånt försvinner men absolut ingen fettsugníng eller så, det är min spontana tanke.

Kostar nog runt 40 men sen har man ju det förhoppningsvis för resten av livet :)

LYCKA TILL NU ALLA! Jag hoppas ni känner er fina över något i alla fall, eller att det finns något som får er att glömma magen en sekund.
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

Pratade TS om fettsugning? Jag trodde hon ville op bort löshuden? Fast jag kan ha missuppfattat.

De som har besvär (svamp i hänghuden osv) eller mår riktigt psykiskt dåligt kan få en op av landstinget? Det trodde jag iaf. Kan ha fel
 
Sv: Tror ni man någonsin kommer se normal ut igen?

nej, jag vill göra en bukplastik där man stramar åt bukmusklerna igen så magen inte putar ut som den gör nu utan blir platt igen. å sen ta bort den överflödiga huden.

sen så har jag hört att dom gärna ser att man fettsuger höfterna för att få det bästa resultatet, så det blir väl det också om läkaren anser att det blir bäst så.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 080
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 329
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den havsörnsunge som jag följt via webkamera flög iväg från sitt bo i fredags. Efter att ha hållit sig på samma ställe i flera månader...
Svar
6
· Visningar
1 235
Senast: Luff
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 387
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp