Bukefalos 28 år!

Om jag minns ratt sa Eric for tva, eller mojligen tre, ar sedan, nar han fick fragan vilka banker som lanade ut pengar till dem, "Well, we don’t rely on American banks. We have all the funding we need out of Russia."
Det var ett par ar sendan, men om de lanade pengar fran Ryssland till alla nya golf courses och andra nybyggen da ar de skyldiga Ryssland en hel hog pengar nu.:cautious:
 
Nu vet jag inte vad era källor är @Mabuse och @hastflicka men seriöst tror ni verkligen att en golfbana och tillhörande hotell i Ryssland kostar så mycket att de inte får in den i ordinarie budget? De har hotell överallt på dyra ställen , Upplys mig gärna om jag har fel. Ryssland är väl svår med korruption det har jag förstått bla av artiklar om problemen Ikea har haft.
 
Nu vet jag inte vad era källor är @Mabuse och @hastflicka men seriöst tror ni verkligen att en golfbana och tillhörande hotell i Ryssland kostar så mycket att de inte får in den i ordinarie budget? De har hotell överallt på dyra ställen , Upplys mig gärna om jag har fel. Ryssland är väl svår med korruption det har jag förstått bla av artiklar om problemen Ikea har haft.

Golfbanorna låg inte i Ryssland. Och det är väl inte orimligt att Trumpföretagen inte går in med alla pengar själva om de ska bygga en golfbana, det är inte sagt att de har den likviditeten eller vill stå risken själva. Här är storyn, massor av tidningar har publicerat den:

https://www.google.se/amp/s/amp.businessinsider.com/eric-trump-golf-courses-russia-funding-2017-5
 
Nu vet jag inte vad era källor är @Mabuse och @hastflicka men seriöst tror ni verkligen att en golfbana och tillhörande hotell i Ryssland kostar så mycket att de inte får in den i ordinarie budget? De har hotell överallt på dyra ställen , Upplys mig gärna om jag har fel. Ryssland är väl svår med korruption det har jag förstått bla av artiklar om problemen Ikea har haft.

Det ar inte manga, om nagra alls, storre corporations som kan finansiera sina project sjalva. Dessutom ar det inte agandet av property som ar Trump's framsta business modell. Trump organization ager inte bolag eller byggnader sa mycket som far betalt for att nagon annan anvader namnet. Trump organization satter spratt pa en hel massa pengar och man talar ibland om vad nagon som ar riktigt rik "ar vard". Problemet ar att de far pengar att "snurra" och lagger inte pengar pa hog i sitt for foretag utan lanar for nya investeringar och byggen, som nar de drar in inkomst forhoppningsvis betalar lanen. etc, etc, etc

Saxat fran "The Business Insider"
The Trump Organization includes a portfolio of real estate, hotels, and golf courses, as well as investments in clothing and other products. The company does not own most of these properties outright. Though many buildings around the world have been branded with the Trump name, many were not actually built by the Trump Organization and are instead a result of licensing agreements made with other development companies. The companies that take part in this kind of deal typically pay a fee for the use of the Trump name in the development and management of a property.

While the perceived strength of the Trump brand dipped and spiked at various points of the election season, this licensing of the family name is a large part of what the Trump Organization does.
 
Det ar inte manga, om nagra alls, storre corporations som kan finansiera sina project sjalva. Dessutom ar det inte agandet av property som ar Trump's framsta business modell. Trump organization ager inte bolag eller byggnader sa mycket som far betalt for att nagon annan anvader namnet. Trump organization satter spratt pa en hel massa pengar och man talar ibland om vad nagon som ar riktigt rik "ar vard". Problemet ar att de far pengar att "snurra" och lagger inte pengar pa hog i sitt for foretag utan lanar for nya investeringar och byggen, som nar de drar in inkomst forhoppningsvis betalar lanen. etc, etc, etc

Saxat fran "The Business Insider"
The Trump Organization includes a portfolio of real estate, hotels, and golf courses, as well as investments in clothing and other products. The company does not own most of these properties outright. Though many buildings around the world have been branded with the Trump name, many were not actually built by the Trump Organization and are instead a result of licensing agreements made with other development companies. The companies that take part in this kind of deal typically pay a fee for the use of the Trump name in the development and management of a property.

While the perceived strength of the Trump brand dipped and spiked at various points of the election season, this licensing of the family name is a large part of what the Trump Organization does.
Vilket gör, att om förtroendet och respekten för firmanamnet krackelerar så krackelerar hela affärsidén och därmed verksamheten i sig...
 
Golfbanorna låg inte i Ryssland. Och det är väl inte orimligt att Trumpföretagen inte går in med alla pengar själva om de ska bygga en golfbana, det är inte sagt att de har den likviditeten eller vill stå risken själva. Här är storyn, massor av tidningar har publicerat den:

https://www.google.se/amp/s/amp.businessinsider.com/eric-trump-golf-courses-russia-funding-2017-5
Det är nog rätt avgörande av vem du lånar för vilka alternativ du har för eget oavhängigt agerande.
 
On Saturday, the US signed trade deals of $350bn (£270bn) with Saudi Arabia.

Inte SÅ konstigt, då, att Saudi inte är ett av de länder som Trump ville blocka från inresa till USA..... (Trots att flera av 911 terroristerna var just Saudis... Och det var väl just terrorism han ville förhindra...?)
 
On Saturday, the US signed trade deals of $350bn (£270bn) with Saudi Arabia.

Inte SÅ konstigt, då, att Saudi inte är ett av de länder som Trump ville blocka från inresa till USA..... (Trots att flera av 911 terroristerna var just Saudis... Och det var väl just terrorism han ville förhindra...?)
Trump gör succe hos saudierna precis som Arabs got talent
 
Det ar ju i och for sig en sanning med viss modification. Han gor succe hos kungliga familjen i Saudi, men stora delar av folket anser att vapen dealen ar helt fel da vapnen kommer fran USA och kommer att doda Muslimer.
 
Det ar ju i och for sig en sanning med viss modification. Han gor succe hos kungliga familjen i Saudi, men stora delar av folket anser att vapen dealen ar helt fel da vapnen kommer fran USA och kommer att doda Muslimer.
Men vad man vänder kappan efter vinden :laugh:. Nu plötsligt anser man att han håller successfully speech :up:
 
Det ar ju i och for sig en sanning med viss modification. Han gor succe hos kungliga familjen i Saudi, men stora delar av folket anser att vapen dealen ar helt fel da vapnen kommer fran USA och kommer att doda Muslimer.
Förresten vad anser The Americans about Melania?
Vem var först ut med att anse att Trump nu gör succe? För efter det följer ju svansen med som bara håller med utan att veta nått
 
Men vad man vänder kappan efter vinden :laugh:. Nu plötsligt anser man att han håller successfully speech :up:
Jag misstänker att hans tal var extremt välplanerat och komponerat för att passa och inte trampa Saudi på tårna. Många pengar som står på spel, liksom. Det var knappast Trumps åsikter om Islam som lyste igenom..... Nu var Islam plötsligt en av de Stora Världsreligionerna, och detta sagt med respekt och vördnad, till skillnad från när han pratar om Muslimer och Islam på hemmaplan... Om NÅGON vänder kappan efter vinden är det väl Mr Trump himself...?
 
Om NÅGON vänder kappan efter vinden är det väl Mr Trump himself...?
Eller svenska politiker som röstade in Saudiarabien i FN:s kvinnokommission. Trump skiljer sig på så sätt att han inte är politiskt skolad så han döljer det inte på samma sätt som vanliga politiker utan det blir mera transparent.
 
Jag tror det är en överskattning av Trumps förmåga, han kör nog mest på känn och vad han tycker för stunden. Men annars håller jag i princip med :)
Hehe, jag menade inte att Trump själv skrivit talet utan han fick det nog serverat, med tämligen stränga förhållningsorder om att inte slänga in nåt Olämpligt ...! Här, på plats, måste han väl (inbillar jag mig) ha känt sig inte-fullt-så-tuff som när han är på hemmaplan och kan babbla fritt? Han stod ju inte direkt på nåt möte med Trump-anhängare därhemma.
 
@Jeffery @Lena Furberg
I så fall ÄR han skicklig, han pratade i över en halv timme utan att läsa från ett manus! Jag tror faktiskt han själv åtminstone var med om att utforma talet.

Men ingen kan säga att han är tråkig - en ny Trump varje dag skulle kunna vara hans valspråk :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp