Bukefalos 28 år!

18557021_1413843788675795_5397878853725398607_n.jpg
 
Trump gör succe hos saudierna precis som Arabs got talent

Han gor succe hos den kungliga familjen. Den vanliga Saudiern, dar Al Qaeda och andra anhangare dras fran, kan inte saga vad de tycker.

Men vad man vänder kappan efter vinden :laugh:. Nu plötsligt anser man att han håller successfully speech :up:

Det VAR ett successful speech. Skrivet av Stephen Miller och last av Donald Trump.:angel:

Fast just USA och Saudi har väl alltid haft en massa business ihop? De står liksom lite "ovanför" det övriga trasslet? Pengar och affärer smäller rätt högt....

Det har alltid varit mycket mer affarer mellan Saudi och USA an vad gemeneman vet. Nar Sadam Hussain invaderade Kuwait fanns redan manga Amerikanska trupper i Saudi helt inofficiellt. Det var darfor USA var igang sa snabbt.
Obama valde att inte salja vapen till Saudi da den regeringen menade att de vapnen skulle gora att an fler skulle ansluta sig till terror organisationer mot USA.

Jag misstänker att hans tal var extremt välplanerat och komponerat för att passa och inte trampa Saudi på tårna. Många pengar som står på spel, liksom. Det var knappast Trumps åsikter om Islam som lyste igenom..... Nu var Islam plötsligt en av de Stora Världsreligionerna, och detta sagt med respekt och vördnad, till skillnad från när han pratar om Muslimer och Islam på hemmaplan... Om NÅGON vänder kappan efter vinden är det väl Mr Trump himself...?

Som omvaxling sa holl han sig till talet och avgick inte fran den officiella linjen.

@Jeffery @Lena Furberg
I så fall ÄR han skicklig, han pratade i över en halv timme utan att läsa från ett manus! Jag tror faktiskt han själv åtminstone var med om att utforma talet.

Men ingen kan säga att han är tråkig - en ny Trump varje dag skulle kunna vara hans valspråk :)

Trump laste fran en teleprompter, nagot han ar duktig pa sedan hans Apprentice tid. HAN fick inte fram sina asikter alls ... Stephen Miller fick fran en generell ton fran GOP. :grin: Trump hade inte ett dugg att gora med det talet ... eller nagra andra tal da han inte skriver dem sjalv.
Han har SAGT att han gjort det, men hans aids har officiellt contradicted det och sagt till Wall Street Journal att sa inte alls ar fallet. Dessutom ar det latt att hora nar han lamnar ett script och pratar sjalv.
 
@Jeffery @Lena Furberg
I så fall ÄR han skicklig, han pratade i över en halv timme utan att läsa från ett manus! Jag tror faktiskt han själv åtminstone var med om att utforma talet.

Men ingen kan säga att han är tråkig - en ny Trump varje dag skulle kunna vara hans valspråk :)
Jag gillar verkligen Trump bara för att han säger vad han tycker och hymlar inte med detta som alla andra. Hope Trump can get one more period in the future :up:
 
Jag gillar verkligen Trump bara för att han säger vad han tycker och hymlar inte med detta som alla andra. Hope Trump can get one more period in the future :up:

Som vanligt är du ute och cyklar längs Vintergatan i dina fria fantasier. Nej, andra tycker inte som dig och dina xenofoba vänner och bara vägrar uttala det. Det är ganska tragiskt att tro det, att inte respektera andra människor, åsiktsfrihet och demokrati.

Hope Trump - är det en av Trumps okända döttrar som är nära klimakteriet?
 
Som vanligt är du ute och cyklar längs Vintergatan i dina fria fantasier. Nej, andra tycker inte som dig och dina xenofoba vänner och bara vägrar uttala det. Det är ganska tragiskt att tro det, att inte respektera andra människor, åsiktsfrihet och demokrati.

Hope Trump - är det en av Trumps okända döttrar som är nära klimakteriet?
Snacka om bottennapp. :down::down::down:
 
<snip> Det är ganska tragiskt att tro det, att inte respektera andra människor, åsiktsfrihet och demokrati.

Du respekterar alltsa inte asiktsfrihet och demokrati?

Trump - är det en av Trumps okända döttrar som är nära klimakteriet?

Det har ar bara osmakligt.

pe·ri·od
ˈpirēəd/
noun
  1. 1.
    a length or portion of time.
    "he had long periods of depression"
    synonyms: time, spell, interval, stretch, term, span, phase, bout, run, duration, chapter, stage;More
  2. 2.
    NORTH AMERICAN
    a punctuation mark (.) used at the end of a sentence or an abbreviation.
adjective
  1. 1.
    belonging to or characteristic of a past historical time, especially in style or design.
    "a splendid selection of period furniture"
 
Som vanligt är du ute och cyklar längs Vintergatan i dina fria fantasier. Nej, andra tycker inte som dig och dina xenofoba vänner och bara vägrar uttala det. Det är ganska tragiskt att tro det, att inte respektera andra människor, åsiktsfrihet och demokrati.

Hope Trump - är det en av Trumps okända döttrar som är nära klimakteriet?
Men vad osmaklig du är. Det är ju dina åsikter som är mycket mycket farliga för samhället. En sådan utveckling vill vi inte ha i vårat land iaf.Varför vill du inte acceptera andra människors åsikter och deras åsiktsfrihet i ett demokratiskt samhälle O_o
 
Du respekterar alltsa inte asiktsfrihet och demokrati?

Hur menar du att en kommentar om att @Gammeln är ute och fantiserar när han tror att alla egentligen tycker som Trump men inte vågar säga det, är minsta tecken på det du påstår? Det är inte jag som påstår att människor har en annan åsikt än vad de själva hävdar.
 
Hur menar du att en kommentar om att @Gammeln är ute och fantiserar när han tror att alla egentligen tycker som Trump men inte vågar säga det, är minsta tecken på det du påstår? Det är inte jag som påstår att människor har en annan åsikt än vad de själva hävdar.

Sorry, det sag jag inte. Jag reagerade mest pa ditt uttalande om "Hope Trump" och tittade pa vad du skrev, inte det du quotade.
 
Hur menar du att en kommentar om att @Gammeln är ute och fantiserar när han tror att alla egentligen tycker som Trump men inte vågar säga det, är minsta tecken på det du påstår? Det är inte jag som påstår att människor har en annan åsikt än vad de själva hävdar.
Hur lyckas du läsa in det i hans inlägg?
Jag läser att han anser att det är få som vågar säga vad de tycker. Det betyder ju långt ifrån att han anser att alla tycker som Trump.
Nej jag gillar inte Gammelns åsikter men jag tycker du ska fundera på din debatteknik. Att lägga ord i munnen på folk är inte snyggt oavsett vilken sida i en debatt man står på.
 
Hur lyckas du läsa in det i hans inlägg?
Jag läser att han anser att det är få som vågar säga vad de tycker. Det betyder ju långt ifrån att han anser att alla tycker som Trump.
Nej jag gillar inte Gammelns åsikter men jag tycker du ska fundera på din debatteknik. Att lägga ord i munnen på folk är inte snyggt oavsett vilken sida i en debatt man står på.

Precis ... jag har antligen last ordentligt. :o Det ar sent har och helt uppenbart dags att ga isang. :angel:
 
Hur lyckas du läsa in det i hans inlägg?
Jag läser att han anser att det är få som vågar säga vad de tycker. Det betyder ju långt ifrån att han anser att alla tycker som Trump.
Nej jag gillar inte Gammelns åsikter men jag tycker du ska fundera på din debatteknik. Att lägga ord i munnen på folk är inte snyggt oavsett vilken sida i en debatt man står på.

Hela den tesen , att man inte vågar säga vad man tycker , går ut på i högerkretsar på att de flesta egentligen tycker som dem men inte vågar säga det.

Jag tycker att det är bristande respekt för människors åsiktsfrihet att påstå att många egentligen tycker något annat än vad de säger.

Så även om @Gammeln ffa avser att Trumpanhängare inte vågar säga nej till muren och egentligen vill tillåta fler moskébyggen så handlar det om misstro och respekt mot det människor uttrycker som sin åsikt.
 
Hela den tesen , att man inte vågar säga vad man tycker , går ut på i högerkretsar på att de flesta egentligen tycker som dem men inte vågar säga det.

Jag tycker att det är bristande respekt för människors åsiktsfrihet att påstå att många egentligen tycker något annat än vad de säger.
Nu läser du återigen in mer än vad som sägs. Saken är inte att folk säger andra saker än det de tycker. Saken är att folk inte säger någonting alls, men tänker desto mer. Du kan väl inte påstå att svenskar i gemen är särskilt duktiga på att säga vad de tycker på möter osv? I så fall har du träffat helt andra personer än jag har.
/Shaggy som suttit i möte efter att hela produktionspersonalen klagat på ett förhållande. Shaggy kollar med alla att de står för det och de lovar att backa upp Shaggy då hon tar upp saken på mötet. Ingen vågade säga ett knyst och Shaggy stod där helt ensam och skulle försvara någon annans problem.
 
Nu läser du återigen in mer än vad som sägs. Saken är inte att folk säger andra saker än det de tycker. Saken är att folk inte säger någonting alls, men tänker desto mer. Du kan väl inte påstå att svenskar i gemen är särskilt duktiga på att säga vad de tycker på möter osv? I så fall har du träffat helt andra personer än jag har.
/Shaggy som suttit i möte efter att hela produktionspersonalen klagat på ett förhållande. Shaggy kollar med alla att de står för det och de lovar att backa upp Shaggy då hon tar upp saken på mötet. Ingen vågade säga ett knyst och Shaggy stod där helt ensam och skulle försvara någon annans problem.

Men ok, låt @Gammeln förklara vad han menar, om han vill. Jag tror att han precis menade just det - att många andra än Trump säger annat än vad de har för egentliga åsikter.

Jag tolkar inte inlägget alls som du gör, men jag kanske sätter det för mycket i kontext.
 
Men ok, låt @Gammeln förklara vad han menar, om han vill. Jag tror att han precis menade just det - att många andra än Trump säger annat än vad de har för egentliga åsikter.

Jag tolkar inte inlägget alls som du gör, men jag kanske sätter det för mycket i kontext.
Du läser som vanligt helt fel när många här läser rätt. Så du får ta å skärpa till dig med dina person angrepp på mig
 
Jag tolkar inte inlägget alls som du gör, men jag kanske sätter det för mycket i kontext.
Det här är kanske grunden i att jag har svårt för din debatteknik. Du sätter, utan att tala om det, in andra människors inlägg i en kontext som de inte har någon koll på. Det gör det helt omöjligt att föra en vettig debatt. Varför inte diskutera med människan du läser inlägg av och om du vill föra in en kontext så beskriv den. Som det är nu så lägger du in åsikter i människors text som inte finns där.
 
Du läser som vanligt helt fel när många här läser rätt. Så du får ta å skärpa till dig med dina person angrepp på mig

Personangrepp? Nä.

Jag tycker de flesta politiker säger en massa saker så fort de får utrymme, de håller inte tyst, så då ändras min åsikt om din åsikt till bara märklig.
 
Det här är kanske grunden i att jag har svårt för din debatteknik. Du sätter, utan att tala om det, in andra människors inlägg i en kontext som de inte har någon koll på. Det gör det helt omöjligt att föra en vettig debatt. Varför inte diskutera med människan du läser inlägg av och om du vill föra in en kontext så beskriv den. Som det är nu så lägger du in åsikter i människors text som inte finns där.

Kontexten är ofta den man skapat sig genom tidigare inlägg av samma person. Nu förde jag in den på uppmaning lite senare, eftersom det blev missförstånd.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp