Här i Europa verkar just den enorma okunskapen (som att förklara internationell ekonomi för en 13-åring har någon sagt) parat med ett enormt självförtroende och övertygelse skapa mycket suckar, oro och insikt om att USA inte är att lita på alls längre.

USA har dock fortfarande makt att sätta press på nationer.

Oron att vi haller pa att backa ut fran vara allierade ar stor har ocksa.
Dessutom bjuder Vita Huset pa skandal efter skandal med allt fran undersokningen om Rysslands involvering i valkampanjen, hur medarbetare i Vita Huset far sparken eller slutar sjalva "i drivor", och hur var president twittrade om "fake news" istallet for att beklaga sorgen till anhoriga av de som blev dodade av en "Vit supremacist" har i Portland.
Han gor det mycket svart for nagon att ta honom pa allvar.
 
Men det finns en som är glad upp över öronen i varje fall, även om det inte är hans grej att visa det.
Allt går precis som Putin vill!
Japp, Putin myser och mår bra. En kil mellan Nato-länderna har varit högt upp på prioriteringslistan. Det som varit kotym vid sådana talet på sådana NATO-möten, läste jag mig till , har varit att konfirmera att inget land står själv vid eventuellt angrepp.

Va bra att tråden vaknade, denna såpa slutar aldrig känns det som. Jag måste nämligen häva ur mig detta. Snacka om skilda standarder. Något skedde uppenbarligen med Clintons e-post men Trump han får tydligen lämna ut mobilnummer till vissa och då kan vad som helst ske utanför protokollet. Så konstigt.!!

"Lock him up"
 
En lyckad resa dar han har satt press runt om i varlden ar inte som man ser det har. Har ar man mest generad over alla hans missar och klavertramp, hans oerhort oforskamda satt att tranga sig fore, och hans klara okunskap i de flesta fragor. For att inte tala om hur Europeiska ledare valde att inte bocka och halla med utan snarare utmana Trump pa samma satt som han forsoker ta huvudrollen fran andra ledare.
Jag gillar Trump. Skönt med en ledare som inte är så puttignuttig. Han behövs verkligen, en som visar bestämt var skåpet ska stå och inte velar fram o tillbaka
 
Du fattar verkligen i n g e n t i n g.

Det finns exakt ingen röd tråd i vad Donald Trump håller på med.
Det är Trump som styr o ställer. Dom andra får vackert finna sig i detta. Varför, jo för dom är rädda att bli utestängda från den amerikanska marknaden. Tänk om man inte får sälja sina prylar där, vilken katastrof för EU o hela Europa
 
Jag gillar Trump. Skönt med en ledare som inte är så puttignuttig. Han behövs verkligen, en som visar bestämt var skåpet ska stå och inte velar fram o tillbaka

Varje dag har han bestämt var skåpet ska stå, men eftersom han inte har en aning om varför pga både bristande kunskap och förmågor, så ändrar sig skåpets optimala plats varje dag och ska bestämt stå nån annanstans nästa dag.
 
@Gammeln
Förklara den röda tråden i Trumps import/export-politik, och hur han ska påverka världshandeln till att bli så bra som möjligt:

Det är jättejättedåligt att Tyskarna har ett stort handelsöverskott mot USA.
Det är jättejättebra att Saudi-Arabien har ett stort handelsunderskott mot USA.
 
@Gammeln
Förklara den röda tråden i Trumps import/export-politik, och hur han ska påverka världshandeln till att bli så bra som möjligt:

Det är jättejättedåligt att Tyskarna har ett stort handelsöverskott mot USA.
Det är jättejättebra att Saudi-Arabien har ett stort handelsunderskott mot USA.
Sådärja. Då var det klimatavtalet utslängt av Trump :grin:
 
@Gammeln
Gläds åt den glada ironin i dessa båda Trump-tweets:

------------------------------------------------------------------------------
Donald J. Trump‏ @realDonaldTrump
5:34 AM - 28 May 2017
Whenever you see the words 'sources say' in the fake news media, and they don't mention names...

Donald J. Trump‏ @realDonaldTrump
5:45 AM - 28 May 2017
....it is very possible that those sources don't exist but are made up by fake news writers. #FakeNews is the enemy!
------------------------------------------------------------------------------
Donald J. Trump Retweeted
12:40 AM - 30 May 2017
FOX & friends‏Verified account @foxandfriends May 30
Jared Kushner didn't suggest Russian communications channel in meeting, source says
------------------------------------------------------------------------------
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp