Det går bra för Trump. Budgeten går back 1 biljon dollar och det efter att han dragit ner på hälso och sjukvård till de fattigaste. Hur var det nu med det där att det skulle bli så mycket sjukvård och det skulle bli så billigt? Dessutom drar han ner på kostnaden för utbildning och infrastruktur med 2%, han som lovade att satsa på infrastrukturen.
Hur var det nu ... hur många företag försatte han i konkurs? :grin:
 
Det är pajkastnig!
Både du och gammeln har uppenbarligen behov av att klanka ner på @Sjöberga och tog chansen när jag lackade ur. Jag skulle kunnat skriva exakt samma inlägg till er två men jag tror inte det hade gett något resultat. Det är som sagt dags att återgå till trådens innehåll nu.
Om du känner att du vill fortsätta att diskutera den här saken ner på detaljnivå så förslår jag att du tar det i pm med den det berör. Resten av forumet har inget intresse i den här diskussionen.
Jag klankar inte ner.
1 Jag stöder till 100% det faktum att man gå tillbaka och kontrollera vad man själv och vad andra skrivit, jag känner inte till ngn seriös debattör som skulle vilja ha bort den möjligheten.
2 Vad det gäller just Sjöberga , så kan man väl säga, att som man bäddar får man ligga.
Vad han upplever nu har jag upplevt ett antal ggr ;)
 
Det går bra för Trump. Budgeten går back 1 biljon dollar och det efter att han dragit ner på hälso och sjukvård till de fattigaste. Hur var det nu med det där att det skulle bli så mycket sjukvård och det skulle bli så billigt? Dessutom drar han ner på kostnaden för utbildning och infrastruktur med 2%, han som lovade att satsa på infrastrukturen.
Idag sa Trump i kvällens Aktuellt i samband med topp mötet att det är tusentals och åter tusentals människor som väller in i våra länder och breder ut sig och i många fall vet vi inte vilka det är. Vi måste vara på vår vakt
 
Idag sa Trump i kvällens Aktuellt i samband med topp mötet att det är tusentals och åter tusentals människor som väller in i våra länder och breder ut sig och i många fall vet vi inte vilka det är. Vi måste vara på vår vakt
Det är bäst att vi litar på den och de som man känner att har mest koll på vad som händer ute i världen, mest ordning omkring sin omvivning, mest röd tråd i sin tankeverksamhet.
 
Idag sa Trump i kvällens Aktuellt i samband med topp mötet att det är tusentals och åter tusentals människor som väller in i våra länder och breder ut sig och i många fall vet vi inte vilka det är. Vi måste vara på vår vakt
och vad hade det med USAs budget att göra :confused:
 
och han sa vidare att alla Nato medlemmar förvänas betala för sig
Intet nytt under solen. Det har han sagt tidigare.

Om du följt Donald Trump och hans uttalanden, så är den röda tråd du kan finna att han vill att saker ska bli så bra som möjligt sett från hans synvinkel, och att andra ska betala för det. På så sätt blir också den amerikanska ekonomins utveckling strålande, och det blir möjligt att sänka skatterna.
 
Därför att det kostar pengar att bekämpa terrorism i våra länder och han sa vidare att alla Nato medlemmar förvänas betala för sig
Inget nytt med andra ord. Vi bör komma upp till närmare 4% av bnp för att återställa delar av den förmåga vi en gång haft.
Numera håller det ju inte att hävda att, Sverige ligger mellan NATO o Ryssland som en buffert för fred. Nu ligger ju Finland och de NATO-anslutna Baltikum emellan. ;)
 
Intet nytt under solen. Det har han sagt tidigare.

Om du följt Donald Trump och hans uttalanden, så är den röda tråd du kan finna att han vill att saker ska bli så bra som möjligt sett från hans synvinkel, och att andra ska betala för det. På så sätt blir också den amerikanska ekonomins utveckling strålande, och det blir möjligt att sänka skatterna.
Vad Trump säger, är väl att NATO staterna ska hålla ingångna avtal dvs 2% av BNP till försvaret.
De flesta ligger och pendlar runt 1%
 
Intet nytt under solen. Det har han sagt tidigare.

Om du följt Donald Trump och hans uttalanden, så är den röda tråd du kan finna att han vill att saker ska bli så bra som möjligt sett från hans synvinkel, och att andra ska betala för det. På så sätt blir också den amerikanska ekonomins utveckling strålande, och det blir möjligt att sänka skatterna.
Trump har gjort klart att de amerikanska skattebetalarna inte tänker betala hela kalaset mot terrorn. Isf kan nog Europa få klara sig själva :up:
 
Inget nytt med andra ord. Vi bör komma upp till närmare 4% av bnp för att återställa delar av den förmåga vi en gång haft.
Numera håller det ju inte att hävda att, Sverige ligger mellan NATO o Ryssland som en buffert för fred. Nu ligger ju Finland och de NATO-anslutna Baltikum emellan. ;)
Men har vi inte sålt ut den gotlänska hamnen till Ryssarna ;)
 
@hastflicka Vad säger man over there nu när Trump har gjort klart för dom europeiska ledarna att dom amerikanska skattebetalarna inte tänker finna sig i att betala för det som Europa inte har betalat in ang kostnader för NATO.
 
@hastflicka Vad säger man over there nu när Trump har gjort klart för dom europeiska ledarna att dom amerikanska skattebetalarna inte tänker finna sig i att betala för det som Europa inte har betalat in ang kostnader för NATO.

Ingenting. Formodligen har Trump andrat policy sa manga ganger angaende Nato att ingen lyssnar langre.

Har ar vi mer focuserade pa alla lackor fran Vita Huset, Trump's 'travel ban' som an en gang blivit stoppad, senats valet i Montana (deras republikanska senator fick job i Vita Huset och nu valjer man en ny senator) dar den Republikanska kandidaten var sa frustrerad pa pressen att han slog ner en reporter, och huruvida Trump ar pa vag till impeachment.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp