Bukefalos 28 år!

Tufsig, halt och rädd katt

Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Är det tillräckligt lång tid att låta lappen sitta uppe ett dygn?
Som sagt, jag vill gärna ta katten till veterinären så snart som möjligt (läs, ringa boka tid på måndag). Gillar inte att ha sjuka djur i mitt hus, här ska bara bo friska och livsglada djur! (Ja, friska djur eller djur på tillfriskning iallafall :) )

Går det att formulera lappen på något speciellt sätt om att den tas till veterinären i veckan och om ägaren dyker upp får den stå för kalaset om den säger sig vara kattens ägare?
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Det här var inte bra. Alls.
Katten har kissat i lådan, tyckte jag såg lite rött i men brydde mig inte så mycket. Sen såg jag att han kissat på golvet och det VAR blod.
Nu ska jag söka lite, se om det kan vara livshotande eller om jag kan vänta tills imorrn att ringa veterinären som planerat.
Vill helst inte ringa och störa honom på en söndag som dessutom är storhelg :crazy: *ser hur min ansträngda studentekonomi blir ännu värre*
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

uppdat.

Jag fick tag på veterinären.
Han trodde det var urinvägsinfektion och frågade om jag kunde komma om en halvtimme.

Sagt och gjort, jag fick tag på katten och susade iväg. Underbara Missen tog allt så bra, lugn och fin fastän jag tvingade in honom i en liten resebur :bow: .

Veterinären fixade detta:
* Otäckt sår på h.b gjort av katt, kanske är leden påverkad. Får hoppas att det går bra, annars verkade prognosen dyster :( . Svullet. Får starkt antibiotika i 10 dagar.
* Urinvägsinfektion. Stackarn, när vi sövde honom så forsade det blod :( . Antibiotikan ska även ta detta.
* Tänderna, såg bra ut. Ålder ca 1-2 år.
* Tovor i pälsen, togs bort.
* Kastration. Klipp klipp :)
* Öronmärkning och registrering på mig. (han tyckte att det var bäst så, tar man inte hand om sitt djur ska man ej ha något)
* Vaccinering.

Sen var det nog inget mer...
Fattiga DarkInNight blev ännu fattigare men rik i hjärtat. Nu får ni hålla tummarna att benet läker på honom!

TACK min underbara veterinär som tog emot oss en söndag!! :love: :bow:
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Helt underbart av dig och din veterinär!

Katten verkar vara en cool kille som finner sig så bra i bur och vet.besök.

Hoppas han blir frisk nu och att ni får det bra tillsammans!
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Ännu en katt som noggrant valt ut rätt människa !

Heder åt dig.
Nu håller jag tummarna för att fina kissen blir frisk snabbt !
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Heder åt dig! :bow:
Vilken otrolig tur kisse hade att han valde rätt människa att söka upp.
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

+ Heulwen
+ Cirkus

Tack så mycket hörni, känns kul att få lite credit för det man gör. Ofta känns det mer att folk klassar en som galen och tokig som gör sånt här för djur, och att göra det för en okänd katt... Det finns visst inte på kartan för folk.
. . . Jo för min veterinär. Tack gode gud för honom!

Ja katten verkar vara en riktig cooling, uppe och studsar. Ser redan ut att gå bättre med benet. Men vet. såg lite orolig ut när han studerade det, och så har jag aldrig sett han se ut så det känns inte riktigt bra. Men vi får se hur det slutar, jag hoppas verkligen att leden inte är påverkad. Ifall den är det så hoppas jag att det går att göra åt utan snordyra operationer, tyvärr måste jag sätta en gräns för hur mycket jag kan spendera, måste ju ha lite cash kvar ifall något annat djur gör illa sig... Det får bli skrammelburk utanför affären :idea: :D


Ang. missen valde "rätt" människa.. Haha än så länge vetefan om han tycker han valt rätt. Instängd i ett rum. Inlyft i en liten bur. Lång tur i skramlig bullrig och hoppig plåtburk för att sedan sitta i ett läskigt väntrum. Sen kommer en främmande karl och tar i en :devil: . Det sticks till och blir svart. Nästa gång man vaknar är man tillbaka i rummet, liggandes på en nyspydd filt. blodig och utan manlighet :eek: :devil: :mad:

Stackars stackars misse
Men jag försöker övertala honom att nu kan det bara bli bättre! :bump:
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Instämmer i kören ovan, en jätteeloge till dig som tar hand om kissen! :bow: :bow:

Hoppas han repar sig nu och att ni får en jättebra tid tillsammans!
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Åhh tack :o :D

Jag hoppas verkligen att han repar sig. Ska åka och shoppa medicin idag, ska bli spännande att se om jag lyckas få i honom den!


Han vill helst ligga under sängen. Fastän jag har lagt en filt där så vill han ligga på golvet. Jag tycker att det verkar lite hårt att välja golv framför både en filt samt en säng. Hur kan jag göra för att få honom känna sig tillräckligt trygg för att vilja ligga i sängen?
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Han vill helst ligga under sängen. Fastän jag har lagt en filt där så vill han ligga på golvet. Jag tycker att det verkar lite hårt att välja golv framför både en filt samt en säng. Hur kan jag göra för att få honom känna sig tillräckligt trygg för att vilja ligga i sängen?

Ge honom tid bara. Det kommer. :)
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Låt honom välja själv (han verkar ju göra bra val i övrigt:)) Ge honom lite tid bara.

Vi fick en jättefin katt (raskatt) som mager och eländig flyttade in i stallet för två år sen. Han är fortfarande kvar, är alltid med och låter sig gärna mutas med färska räkor och lövbiff - men klappa, nej det får vi fortfarande inte. Undrar vad kattkraken varit med om?

Lycka till, både du och katten!
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

All heder åt dig som tog missen. :bow:

Håller tummarna för att allt går bra! :)
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Tack tack :)
Jag hoppas också att det går åt rätt håll nu!


Nasseman
Jadu, ibland är det synd man inte kan prata med dem. Det skulle vara lite enklare att förstå vissa beteenden då.


Skogstrollet

Ja idag klappade jag honom, och lyfte sedan upp han på sängen. Han började tvätta sig och lade sig sedan ner. Har tagit kort som jag tänkt lägga upp här så får ni se hur herrn ser ut =)
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Ännu en katt som noggrant valt ut rätt människa !

Heder åt dig.
Nu håller jag tummarna för att fina kissen blir frisk snabbt !

:bow: Jag säger detsamma

Underbar solskenshistoria!
Grattis till att ha blivit utvald TS :) , har han något namn?
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Grattis till att ha blivit utvald TS :) , har han något namn?

Tack, det är en stor ära att ha blivit utvald :D

Nej, han har ju inget namn ännu. När vi skrev i ägarpapperna så kom det så plötsligt att han skulle ha ett namn... Herregud jag kände ju inte ens katten, jag har ingen aning om hur hans personlighet är. Min sambo är duktig på att hitta på passande namn, så vi hoppas att vi får se lite mer personlighet snart så han kan få ett namn!

Jag passar på att skicka med några bilder

DSC00226.jpg


Gillar närhet (jag ligger alldeles bredvid)
DSC00229.jpg


DSC00233.jpg




Ser lite väl grinig ut kan jag tycka :p

DSC00244-1.jpg
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Stilig kille! Röda hanar brukar ha en speciell personlighet kan jag tycka.
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Kan inte annat än att hålla med de övriga, han visste vem han valde att gå till! :bow:

Måste också bara säga att jag tycker absolut han ser ut som en Rufus. Du sa ju att han var tufsig = rufsig = Rufus! :bump:

Lycka till med nya familjemedlemmen, oavsett vad han får heta!
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Stilig kille! Röda hanar brukar ha en speciell personlighet kan jag tycka.

Ja han är fin. Brukar se väldigt bestämd ut, ser ofta mycket äldre ut än sina 1-2 år. Det kanske är livserfarenhet och mognad han utstrålar?

Jag har aldrig haft en röd hane, aldrig haft en röd katt överhuvudtaget!
Men sen "min" misse dog för 8 år sen, efter 14 års trogen vänskap, så har jag längtat efter en sådan relation med en katt igen. Det har inte funnits någon som kunnat ersätta det hål i hjärtat den katten tog med sig. Han var speciell, vi var varandras.
Jag får hoppas att tufsiga rödingen kan fylla igen hålet lite. :)

Hur har du upplevt röda hanar?
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Kan inte annat än att hålla med de övriga, han visste vem han valde att gå till! :bow:

Måste också bara säga att jag tycker absolut han ser ut som en Rufus. Du sa ju att han var tufsig = rufsig = Rufus! :bump:

Lycka till med nya familjemedlemmen, oavsett vad han får heta!

Jag tror det var vår fina kattfröken och den goda maten som lockade hit honom! Men det är en fin tanke att han skulle gått hit för att jag bodde här, jag får drömma mig bort och fantisera om att det var just därför han kom hit :love:

Ja just "tufs" kan jag gilla . Jag ska se om det går att utveckla det lite! Tack :)
 
Sv: Tufsig, halt och rädd katt

Jag har iallafall varit iväg och köpt lite lyxmat, Hills samt hans medicin. Det är en kapsel jag ska dela på genom att blanda ut innehållet med vatten och dela upp dosen på två -en för morgon och en för kväll. Huu, att tvinga i en okänd katt medicin med spruta. Men det ska nog gå bra, allt annat har ju fungerat super med honom.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 585
Senast: kolblakkur
·
Övr. Hund Åh sliter mitt hår! :arghh: Fick hem en 4 månaders boxervalp förra helgen. Super fin och följsam! Uppfödaren har lagt ner mycket tid på...
Svar
13
· Visningar
1 614
Senast: Lampan
·
Katthälsa Jag förstår ingenting av min katt just nu. Hon blir 12 år i april, märks att hon är en senior men enligt en djurskötare jag träffade...
Svar
10
· Visningar
3 599
Senast: Michellan95
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 354
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp