Bukefalos 28 år!

Tuggummi på läderjacka?

Sv: Tuggummi på läderjacka?

Det är vanligt att man mår skit dem första 14 dagarna, sen lättar det. Får hon annan hjälp förutom medicinerna nu medans hon äter dem?

Hon är i kö för terapi. Bup föreslog att vi ska testa bildterapi. De har tydligen en duktig människa som håller på med sånt och Mini är ju kreativ och uttrycker sig gärna i bild. Vi får se vad det blir. Vi köar.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

*kl*

Och minsann. Nu har klassen reagerat på att Mini sitter i ett grupprum i specialklass pga mobbingen. Men inte så att de blev skamsna och känner hoppsan vad har vi gjort. Nej. Mini var med i klassen på en lektion för att klara av den muntliga delen av ett nationellt prov och hur blev reaktionen? Förlåt att vi gjort dig så illa att du knappt orkar gå till skolan och ens leva och måste gå i terapi och medecineras och sitta i ett grupprum för att ens vara här? Näääää. Klassen reagerade med "FY FAN ATT DU SKA SPECIELBEHANDLAS!!! Det finns andra som behöver hjälp för att de kommer att få IG också tar du upp en plats i specielundervisningen. Fy fan så äckligt!!!"

Kännde hon sig välkommen? Känns det som att hon vill in i klassen igen?


Gissa om jag ska ringa föräldrar i morgon?
Men men men :eek: är de helt :devil: dumma i huvudet?
Ursäkta uttalet men blir bara så förbannad! Vad är det för jäkla ungar i den där skolan eg?:crazy:
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Bra, det är viktigt att medicinerna inte är enda hjälpen.
Man mår tokilla dem första 14 dagarna, sen vänder det. Men man måste få annan hjälp samtidigt...
Hoppas ni får tid snart. Helt sjukt. Jag hade en veckas väntetid på vuxenpsyk...
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Argnawekjtohv cxmgbjwlejiwetw3832147819t90!(/xuiu2yikjf
Jag blir så arg, lessen, förtvivlad, VARFÖR???? Vad är det fö jäkla lednining på den där skolan? Förbaskade fega människor. De anser sig säkerligen som snälla och bra personer också.

Martin Luther King sa en gång att den största tragedin inte är de onda människornas brutalitet utan de goda människornas tystnad. ...



*kl*

Och minsann. Nu har klassen reagerat på att Mini sitter i ett grupprum i specialklass pga mobbingen. Men inte så att de blev skamsna och känner hoppsan vad har vi gjort. Nej. Mini var med i klassen på en lektion för att klara av den muntliga delen av ett nationellt prov och hur blev reaktionen? Förlåt att vi gjort dig så illa att du knappt orkar gå till skolan och ens leva och måste gå i terapi och medecineras och sitta i ett grupprum för att ens vara här? Näääää. Klassen reagerade med "FY FAN ATT DU SKA SPECIELBEHANDLAS!!! Det finns andra som behöver hjälp för att de kommer att få IG också tar du upp en plats i specielundervisningen. Fy fan så äckligt!!!"

Kännde hon sig välkommen? Känns det som att hon vill in i klassen igen?


Gissa om jag ska ringa föräldrar i morgon?
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Först blev jag glad över att Mini börjar få hjälp, sen blev jag ledsen när jag lästa vad som sagts i klassrummet.

Vad jag förstår har inte skolledningen gjort något som helst arbete med själva klassen?
Visserligen gav jag inte många ören för rektorn som tjänstgjorde under sonens högstadietid, men han såg iallafall till att involvera hela klassen.
Att Mini mår dåligt är bara symptomen, själva sjukdomen finns i klassen.

Jag tror säker det finns fler barn som mår dåligt i den skolan och i klassen,
stackars dom som inte har en sån stark och bra mamma som Mini har.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

:eek::eek::eek::eek:
Stackars Mini...Hur mycket skit ska ni behöva ta från dessa jävla snorungar?!? :mad: (Och faktiskt från personalen med som trots allt låter det ske)...
Säg till om det finns något jag kan göra, vad som helst!

*kraaam*

Att Mini mår dåligt är bara symptomen, själva sjukdomen finns i klassen.
MYCKET bra sagt! :bow:
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Jag har läst tråden och följt er i det tysta.

Men jag blir helt förstörd ( och arg ) av att läsa hur Mini behandlas i skolan.

Jag har själv jobbat aktivt med att förebygga mobbing i skolan och att detta får fortgå gör mig både redigt förbannad och samtidigt otroligt sorgsen.

Inget jag skriver här kommer att hjälpa er egentligen, ville bara ge dig och Mini en otroligt stor kram.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Vad jag förstår har inte skolledningen gjort något som helst arbete med själva klassen?

Mentorn säger att hon haft flera lektioner då de pratat om etik och hur man förhåller sig till andra människor och även diskuterat Mini öppet i klassen (då Mini inte var där) på flera lektioner. Hon påstår att eleverna förstår vad de gjort och är ångerfulla. My ass att de är. Så fort Mini visar sig så börjar de ju direkt.:mad:

Jag har sökt både föräldrar, rektor och mentor idag utan resultat. Kommer att fortsätta under dagen.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Jag tror säker det finns fler barn som mår dåligt i den skolan och i klassen,
stackars dom som inte har en sån stark och bra mamma som Mini har.

Ja det finns det. Det finns två tjejer till i klassen som mår skit. Tyvärr har jag inte ork att dra det lasset också.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Jag funderar på om jag ska kräva ett stormöte med föräldrarna? Om någon kommer och vad det skulle göra för nytta. Treminen är ju snart slut och lyckas de bara förhala allt några fjuttiga veckor till så slipper de ju ta i det hela och kan fira sommarlov i lugn och ro.

Idag är klassen på bussresa och har kul. Förra veckan var de på Lalandia och roade sig. Det har de ju förtjänat. Mini sitter i ett grupprum och pluggar idag. Rättvist?
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

:devil: Blir jag när jag läser tråden :mad:

Hade du bott närmre hade jag banne mig bussat maken på skola och föräldrar för din och minis skull :angel: :cool:
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Jag funderar på om jag ska kräva ett stormöte med föräldrarna? Om någon kommer och vad det skulle göra för nytta. Treminen är ju snart slut och lyckas de bara förhala allt några fjuttiga veckor till så slipper de ju ta i det hela och kan fira sommarlov i lugn och ro.

Idag är klassen på bussresa och har kul. Förra veckan var de på Lalandia och roade sig. Det har de ju förtjänat. Mini sitter i ett grupprum och pluggar idag. Rättvist?

VAD?!?!??! :mad:
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Har det skett något vidare med Skolverket? Vette sjutton om jag inte i din situation skulle polisanmäla skolledningen, det där är ju sanslöst.
Men det är lätt att säja när man är på sidan om, svårare när man ska hantera sitt barns förtvivlan.
Diskutera Mini i hennes frånvaro är väl en tveksam åtgärd?
Men den där klassen och lärare och skolledning skulle behöva en rejäl omskakning.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Ja det finns det. Det finns två tjejer till i klassen som mår skit. Tyvärr har jag inte ork att dra det lasset också.

Klart du inte har, din fokus är och ska vara på Mini.
Det är skolledningens ansvar, troligtvis blundar dom nu och tänker jaja det är bara några veckor kvar sen är allt löst.
Men huvudproblemet finns ju kvar, en skolledning som inte har kompetens att ordna en skola där alla barn får vara den dom är.
Och vad jag förstod på det som hände här sist, mesiga lärare som låter elever i klassrummet helt öppet trakassera andra elever.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Jag funderar på om jag ska kräva ett stormöte med föräldrarna? Om någon kommer och vad det skulle göra för nytta. Treminen är ju snart slut och lyckas de bara förhala allt några fjuttiga veckor till så slipper de ju ta i det hela och kan fira sommarlov i lugn och ro.

Idag är klassen på bussresa och har kul. Förra veckan var de på Lalandia och roade sig. Det har de ju förtjänat. Mini sitter i ett grupprum och pluggar idag. Rättvist?

Men VAD I :devil:?!
Vad är det där för jäkla ställe eg?
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Jag har sökt både föräldrar, rektor och mentor idag utan resultat. Kommer att fortsätta under dagen.

Jag pratade med mentorn i fredags. Hon försvarar klassens agerande. Det är inte alls konatigt att de hoppar på Mini. De ser bara att Mini inte har lektioner som de har numera och de tycker att det är orättvist att Mini har sådana fördelar. FÖRDELAR????? Hon säger alltså på fullt allvar att det inte är konstigt att klassen tycker att Mini är positivt särbehandlad!! Men va fan, har de glömt varför Mini inte längre är i klassen? Och vaddå positivt särbehandlad? Hon får ingen undervisning längre, hon får bara reda på vad de har för prov och vilken datum, sen får hon klara sig bäst hon kan.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Jag pratade med mentorn i fredags. Hon försvarar klassens agerande. Det är inte alls konatigt att de hoppar på Mini. De ser bara att Mini inte har lektioner som de har numera och de tycker att det är orättvist att Mini har sådana fördelar. FÖRDELAR????? Hon säger alltså på fullt allvar att det inte är konstigt att klassen tycker att Mini är positivt särbehandlad!! Men va fan, har de glömt varför Mini inte längre är i klassen? Och vaddå positivt särbehandlad? Hon får ingen undervisning längre, hon får bara reda på vad de har för prov och vilken datum, sen får hon klara sig bäst hon kan.

Fyyy fan för din skola. :devil: :devil: :mad::mad::mad:
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Det är ju inte så konstigt att klassen beter sig när mentorn är precis hjärndöd.

Hur i helsefyr kan man försvara detta ?
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Precis det undrar jag med...Usch jag får ont i magen av allt elände :(:crazy:


Men...här hade kommunen kunnat tjäna pengar, genom att lägga ner denna skitskola! :mad:
Sätt de inkompetenta idioterna på städjobb eller något istället.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 180
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 731
Senast: alazzi
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
173 811
Hästvård Jag blev less på att mitt stora halvblod alltid hade tredje värdskriget inne i sin box så fort han blev det minsta upprörd och att jag...
Svar
14
· Visningar
2 089
Senast: Lena J
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp