Bukefalos 28 år!

Tuggummi på läderjacka?

Sv: Tuggummi på läderjacka?

*hugger första*

GRR!! Ska jag och mina nya mammahormoner komma och skälla ut allihopa?

Stora kramar till dig TS som är så stark för Mini!! Tänk som sagt de som har föräldrar som inte själva orkar ta tag i/bry sig.

All heder åt dig och hela världens jäkla skit till klassen och "mentorer" och skolledning!!
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Hur i helsefyr kan man försvara detta ?

Det undrar jag också.:mad:

Jag skrev fel i förra inlägget, det var i torsdags jag pratade med mentorn och i fredags hade de pratat om Mini i klassen på en lektion. Slutsatsen klassen drog var tydligen att Mini fick skylla sig själv för att hon är mobbad.

Jag har precis mailat mentorn och frågat om hennes version. Jag kommer att träffa rektorn i morgon. Igen.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Det undrar jag också.:mad:

Jag skrev fel i förra inlägget, det var i torsdags jag pratade med mentorn och i fredags hade de pratat om Mini i klassen på en lektion. Slutsatsen klassen drog var tydligen att Mini fick skylla sig själv för att hon är mobbad.

Jag har precis mailat mentorn och frågat om hennes version. Jag kommer att träffa rektorn i morgon. Igen.
:eek::eek::eek:
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

För både Minis och din egen skull, polisanmäl skolan!
Oavsett hur jobbigt det är tror jag att det i längden hjälper er.Skolan understödjer mobbingen med sitt beteende, det är helt obegripligt hur en rektor och klasslärare kan handla på det där viset.
Ska Mini åka skolbuss med de där ungarna även i ettan på gymnasiet kommer det att bli olidligt.
Jag sitter häruppe och eldar upp mig över de där jäkla typerna, ungarna kan skylla på omogenhet men en rektor?
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Jag skrev fel i förra inlägget, det var i torsdags jag pratade med mentorn och i fredags hade de pratat om Mini i klassen på en lektion. Slutsatsen klassen drog var tydligen att Mini fick skylla sig själv för att hon är mobbad.

Jag har läst den här tråden ända sedan den skapades. Tidigare har jag velat svara men låtit bli eftersom det berör mig påett sätt som jag insett att jag inte klarar av. Med det här inlägget visade du dock att jag ändå måste säga något trots att det suger energi ur mig.
Hur :devil: kan de diskutera Mini på lektionerna när hon inte är där. Hur :devil: kan lärarna sitta och lyssna till idioternas dumheter utan att ryta ifrån. Det här är det flataste beteende jag har hört om i en sådan här fråga. Den skolan kommer aldrig ge Mini upprättelse och jag tycker precis som föregående talare att du ska polisanmäla dem. De kommer aldrig att ta tag i detta utan kommer att behandla Mini som skit och låta övriga elever göra det de med ända till sista dagen för det är det lättaste då behöver de inte engagera sig. Ska de ta tag i situationen måste de ju börja tala om för skitungarnas föräldrar vilka idioter de har skapat av sina barn och det är ju jobbigt.
Polisanmäl skolan och låt dem stå där med skammen att bara ha mage att låta skitungarna sitta på en lektion och kläcka ur sig sådana dumheter utan att bli förbannad tyder på extremt fega lärare och ett uselt ledarskap från rektorn :eek: :mad:
En stor kram till Mini som får stå ut med detta :cry:. Jag blir spyfärdig bara jag läser om idioterna.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

:bow::bow::bow:
Usch vad man känner sig maktlös som bara kan sitta här och bli förbannad...finns det NÅGOT man kan göra som utomstående i sådana här situationer? :crazy::cry:
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Man kan nog bara vara ett stöd för Snuffsan och Mini tror jag.
Lyssna och försöka peppa och stödja så gott man kan.

men visst vill man läxa upp den där satans rektorn, eleverna och lärarna.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Fredag slutar de.

Jag ska uppdatera tråden, jag har bara haft så mycket att stå i.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Vad skönt! Jag hoppas på en bra fortsättning för Mini, och dig! En dålig fortsättning för "skolan" dock...grrrrrrrrrr! :devil::devil::devil:
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Vad skönt! Jag hoppas på en bra fortsättning för Mini, och dig! En dålig fortsättning för "skolan" dock...grrrrrrrrrr! :devil::devil::devil:

Att hoppas på en dålig fortsättning för 'skolan' är bakvänt. Det gagnar väl ingen med sådant tänk? Att berörd personal/skola blir på det klara med att de hanterat Mini på ett sätt som lämnar en hel del övrigt att önska, är en sak. Sen kan man hoppas att de lär sig något av det och går vidare med kunskap som gagnar andra utsatta istället.

Jag är lite trött på hämnd-tänket som poppar upp här.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

:o Sant, förstås. Fast jag tror jag menade mest gå dåligt som i läggas ner, om det inte blir ordning på den.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

*KL*

Alltså.. kära TS... snuffsan.. Jag sitter här och är gråtfärdig, vansinnig, skogstokig och känner verkligen med er. Har själv varit i minis sits, även om jag var yngre än henne då och "mitt fel" var mitt korkskruvslockiga hår... handfallna lärare, ignoranta rektorer, problem som sopas under mattan... jag fick höra att "jag måste förstå att P. hade det jobbigt med sina föräldrars skiljsmässa" - att JAG sen fått stå ut med två klassers mobbing, själv är skiljsmässobarn osvosv Det sket min lärare i för jag "måste förstå" att en av fyrtio mådde dåligt...?

Jag önskar så att jag kunde göra något för Mini och dig!! Vad som helst, har själv varit alternativ när jag var yngre... fast såg nog betydligt värre ut än din mini om man ska gå efter omvärldens tycken å tankar ;)

Kommer nu säga något som kanske inte ses med blida ögon av andra... men människor som klarar sig igenom mobbing och därtill är en hästmänniska - de blir otroliga som vuxna! De får många gånger i slutänden en helt otrolig insikt i hur människor fungerar, många blir "ledare" av någon form och en hel del blir det just för att kunna förhindra att fler genomlider vad de fick genomlida.

Rätt som det är.. och det här låter hemskt jag vet, när din mini är äldre och ute på staden och går... så kommer hon se någon av sina mobbare vara Precis den looser de verkligen är.

För inte allt för många år sedan sprang jag på en av mina mobbare på en fest... alkoholen gjorde nog sitt till över det jag fick höra, men han kom fram och grät. Bad om ursäkt och berättade att han alldeles för sent hade insett vad de gjort mot mig, han var glad att jag levde och ville bara berätta att jag var då den sötaste han sett och idag var otroligt vacker. Han hade hållit utkik efter mig i flera år för att kunna be om ursäkt och berätta att han faktiskt hade varit kär i mig - han och många andra (?! bra sätt att visa det på!) Jag svarade med att det var dags att han kom över det - för det hade jag gjort.. och tackade honom. För utan deras idiotier hade jag nog aldrig fått den insikten i hur det är att vara liten och arg, hur det är att värka i hela bröstet och leva livet med magsår och depressioner. Dom gav mig en styrka de inte tänkte på - för jag Lärde mig hur JAG och Människor fungerar.

Mini,
Mobbare, de som är i din skola, de är osäkra, svaga idioter. De är SMÅ, SMÅ människor! Det du lär dig om människor genom den här helvetiska tiden är sådant de aldrig kommer lära sig, du kommer ha en rikedom i dig senare när du fått lite distans till det hela som du kan vända till något positivt... Jag känner med dig, Mini, och jag Hoppas så innerligt att du får ditt människovärde bekräftat inom en snar framtid (Snuffsan verkar vara en otrolig människa - men hon är ju ändå "bara" din mamma.. jag tror du behöver ses av andra ögon med - och det kommer!! Jag lovar!!) Du verkar vara en tuff tjej, och jag Vet att det är så otroligt lätt att tro att det är en själv det är fel på. DET ÄR DET INTE!! Det finns inte ett enda fel med att vara Dig. Många små människor är rädda för de som "sticker ut" och Vågar Vara Någon! Och vet du - du har all j*vla rätt i världen att vara just Någon, och en förbannat unik någon nämligen just Dig Själv!!
Kämpa på vännen!! Jag ska inte höja gymnasiet till skyarna, för min del dras jag nämligen (24 år gammal) fortfarande med skolskräck så till den milda grad att min hund har fått följa med på lektioner. Men det kommer bli bättre, förr eller senare, bara våga vara dig själv!! Det finns reda så många andra...

Jag känner inte er, och det är första gången jag läst något Snuffsan skrivit.. men en JÄTTEKRAM till er båda!!! Ni är starka, och ni kommer komma ut ur det här helvetet med såväl liv som vishet i behåll. Och förr eller senare, nu eller då, kommer verkligheten i kapp de små människorna i er närhet. Det kan ni lita på det med...
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Tack för det du skrev.


Idag är det avslutning. Precis nu faktiskt. Igår fm skickade jag ett mail till samtilga föräldrar i klassen. Får väl se hur det togs emot och hur det går idag. Berättar i morgon, jag ska jobba hela em-kvällen idag.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

*kniper alla tummar jag har....och lånar några tassar av katten*

Bewildered - OTROLIGT bra skrivet! Mycket klokt och tänkvärt! :bow::bow::bow:
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Hoppas avslutningen gick bra och att ni båda kan slappna av och återhämta er lite nu
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Hoppas avslutningen gick bra!

Och jag skriver också under på Bewildereds inlägg, otroligt bra skrivet och du har så rätt!
Det tog många år att inse att det faktiskt är så. Att de gett mig något och gjort mig starkare.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 648
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 455
Senast: alazzi
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
173 396
Hästvård Jag blev less på att mitt stora halvblod alltid hade tredje värdskriget inne i sin box så fort han blev det minsta upprörd och att jag...
Svar
14
· Visningar
2 069
Senast: Lena J
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp