Bukefalos 28 år!

Tuggummi på läderjacka?

Sv: Tuggummi på läderjacka?

Men fan då!:(

Hade vi bara haft plats hade ni gärna fått tagit med alla djur och kommit hit.
Eller plats i huset har vi men ingen möjlighet att ha hästar här
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Vad ledsen jag blir för Minis skull.

Kramar till er bägge två och hoppas ni får en jättefin sommar
(och må det regnar på Minis fd skolkamrater och skolpersonal)
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Hur går det för er?
Hur mår ni?
Kan ni båda slappna av och pausa lite nu under lovet?
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Ledsen att jag inte uppdaterat men det är jobbigt som fan just nu. Det finns föräldrar som faktiskt försvarar den mobbing deras barn bedrivit och jag är helt chockad över alltihop just nu. Återkommer när jag hämtat mig.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

försvarar?!?!? enda trösten i det är ju att man förstår att ungj****na iaf inte var födda elaka utan har lärt sig det hemma (inte för att det är någon tröst egentligen)
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Gwaaaah!? :eek::eek::eek: Mycket ska man höra innan öronen trillar av sägs det...:mad:

Tänker på er, hoppas verkligen att det vänder snart! :cry:
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Ledsen att jag inte uppdaterat men det är jobbigt som fan just nu. Det finns föräldrar som faktiskt försvarar den mobbing deras barn bedrivit och jag är helt chockad över alltihop just nu. Återkommer när jag hämtat mig.

Tänker på er. Styrkekram.

Tyvärr är det väldigt vanligt som du skriver att föräldrarna försvarar sina barns mobbning. En del känner sej påhoppade, att deras barn är mobbare, de har misslyckats. Alldeles för många anser att det är bättre att deras barn är mobbare än mobbade. :eek:
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Man upphör aldrig att förvånas över folks idioti.
Hoppas att ni snart kan få något slags avslut på den här historien och gå vidare iallafall.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Ledsen att jag inte uppdaterat men det är jobbigt som fan just nu. Det finns föräldrar som faktiskt försvarar den mobbing deras barn bedrivit och jag är helt chockad över alltihop just nu. Återkommer när jag hämtat mig.

Men det förklarar ju faktiskt en hel del. Varför barnen beter sig som de gör. Hade de haft vettiga föräldrar så hade de inte ens hållt på som de gör.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Det är ju tyvärr inte alls ovanligt. Om inte föräldrarna i de flesta lägen försvarade sina telningar trots att de gjort fel skulle vi ha ett betydligt bättre samhälle. Man tjänar verkligen ingenting på att vägra se sina barns fel. Snacka om möjliggörande.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Jag har nu och under den vinter som varit råkat ut för saker som gör att jag numera är säker på att vissa människor verkligen inte anser att de behöver tänka på andra.
För de kan inte.
Den funktionen finns inte.
Och det är det tyvärr ingenting att göra något åt.
Bristen på egenskapen som behövs är en genetisk och ärftligt defekt.

Jag vet dock inte hur man skall överleva det hela för egen del.
Men fly verkar vara det enda som fungerar helt säkert.
Dra in rättsväsendet med Polis och grejor verkar också kunna påverka i rätt riktning.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Ledsen att jag inte uppdaterat men det är jobbigt som fan just nu. Det finns föräldrar som faktiskt försvarar den mobbing deras barn bedrivit och jag är helt chockad över alltihop just nu. Återkommer när jag hämtat mig.

Men herrejösses vad är det där för stolpskott egentligen??!! :eek:

Kanske dags att skicka bukemuffian på dem, plus att jag kan göra några voodoodockor att ha kul med...:devil:
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Hur katten kan man ens försvara mobbning? :eek: Om föräldrarna inte bryr sig om vad deras barn gör och sedan försvarar deras agerande, varför har de ens barn? Trodde föräldrar skulle lära sina barn att mobbning är inte något man kommer långt med. Självklart är det bra för mini att få plugga ifred, men samtidigt får man inte glömma bort faktumet att hon kunde sitta i klassrummet med de andra om de nu lät mini vara utan att mobba henne.

Och att lärarna eller rektorn inte lyssnar heller, utan tycker Mini ska få skylla sig själv för den situationen hon är i, nej. Mini ska inte behöva acceptera faktumet över att hon blir illa behandlad av eleverna, personligen tycker jag att mini ska kunna, om hon vill, få byta skola med omeldebar verkan alt. att hon får börja i en ny klass i skolan om hon hellre vill gå kvar.

Mobbade elever bör man ta på stort allvar, men samtidigt får man försöka att hantera de som mobbar också.

Såhär ska inte någon behandlas. Jag blir så förbannad över hur lam dagens skola är. Och frustrerad.

Tur att mini har ett gäng stöttande personer här på buke; men framförallt; tur att mini har en underbar mamma som försöker göra något åt det hela, som försöker lösa allt. Starkt gjort av dig att ta tag i allt och starkt gjort av mini som fortfarande går till skolan.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Ledsen att jag inte uppdaterat men det är jobbigt som fan just nu. Det finns föräldrar som faktiskt försvarar den mobbing deras barn bedrivit och jag är helt chockad över alltihop just nu. Återkommer när jag hämtat mig.

Det är inte ovanligt.
Har varit med om det när det gäller mitt eget barn (och ja, man behöver en tid att återhämta sig när man förstår att vuxna människor FÖRSVARAR skiten deras barn gjort...) och givetivs har jag även stött på det fenomenet inom mitt jobb som lärare.

De allra knepigaste fallen av mobbing är när man inte har föräldrarna med sig. Om de inte tar avstånd från det deras barn gjort/gör så är det nästan snudd på omöjligt för skolan att ordna det tillrätta hur mycket man än försöker. Ungarna har ju mandat hemifrån att bära sig åt som svin!

I mitt barns fall blev det frågan om skolbyte trots att det innebar ännu längre resor till skolan. Det var värt det på alla sätt och vis.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Tänker på er rätt ofta. Och jag önskar för er skull att skiten ska ta slut snart, det är fult att säja det men vissa människor förtjänar en enkelbiljett ner till belsebubs katakomber :devil: även om de är "barn" (vet inte om skitungarna räknas som barn)..är man barn när man kan misshandla både fysiskt och verbalt? Är man ett barn *ett oskyldigt, naivt litet barn* när man vet så jävla väl hur illa man gör någon annan men endå håller på?.
Näh!
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Har precis suttit och läst igenom tråden och vill bara säga att jag lider med både dig och din dotter. Sånt här borde bara inte finnas i dagens skolor.

Hoppas att ni får en bra sommar och att gymnasiet blir bättre!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 648
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 455
Senast: alazzi
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
173 398
Hästvård Jag blev less på att mitt stora halvblod alltid hade tredje värdskriget inne i sin box så fort han blev det minsta upprörd och att jag...
Svar
14
· Visningar
2 069
Senast: Lena J
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp