Bukefalos 28 år!

Tvååringarna - Födda -06

Sv: Tvååringarna - Födda -06

Nu har grabben precis gått premie och det gick bara fint! :p

Oj, vad kul, grattis !
Vi har fört våran Wilmer till Umeå i proffsträning så att han ska hinna gå premie i år. Vi har en liten tvåbenig bebbe i huset så tiden ville inte riktigt räcka till alla hästar...:grin:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Sessan tranade igar igen efter att haft lite problem med traven nagon vecka. Hon galopperade forra lordagen och da vet gick over henne enades vi tillslut om att det var hennes aggstockar som ommade. Vet sprutade blod i akupunktur punkterna och gav en swetshot.
I vilket fall tranade hon aterigen pa 2.24 igar med sista 400 pa 34 sek. Gick jattebra sa nu har lugnet lagt sig igen.

Sahbra hingsten ar tillbaka och tranar efter sin skada. Vande honom i tre minuters tempo igar sa nu gar det bara framat! Tyvarr ommar han fortfarande lite over overbenet sa vi ska frysa det nar vi kommer hem igen.

Revenue hingsten gick skit och ar avstalld for aret. Svaret for den grisen ar kastrering men agaren vagrar - skitkul att behova ta hand om den i sommar!
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Våran Madame går än så länge i låga farter och tränar upp styrka och muskler med lite tyngre vagn och backe.
Körs varannan dag 1-1.2 mil

Hon ska väl börja med lite banjobb så småningom.

Tycker att hon börjar bli väldigt fin i kroppen och man kan ju nästan se att Smasher är pappan :D

20001636.jpg
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Premade min lille Tap In-are i onsdags på Bergsåker.

1,31,5 på bra sätt.

Kändes bra ;)
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Knapplån.

Jag var in till kliniken igår för att bara göra en hälsokoll av min tvååring.

Vetrinären hittade en liten ostabilitet i vänster bakknä, samt en liten ömhet i höger fram.
Kriopraktorn hittade ett snett bäcken, roterat åt höger.

Så nu blir det skritt någon vecka och återbesök om 1 månad.

 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Det går faktiskt bra nu igen, var inne på banan förra veckan och gick ett 32 jobb med 28 sista 1000 med en galopp....
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Min uppfödning ska också prema på F 26 maj. Jag som inte ens kan ta mig dit. JAg är såå stolt. Jag som tog bort morsan i våras. Skulle nog väntat.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Ja det gick ju som smort. 1.28.9 med gott om krafter, voltade bra, andra ggn med sulky bara och bara knatar på o så snygg hon var.
Ja man får alltid ångra val man gör men hon gör sin mamma stolt i hästhimlen.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

kl

"våra" små..Heidi o Zandokan gick 28,4 resp 29,9 i sina premielopp...Heidi bara flyger fram.....:bow:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

*kl*

Dagen jag i vintras inte trodde skulle komma är nu äntligen passerad. Efter att ha stått (skrittad en del för vagn dock) hela vintern pga en besvärlig hasskada har tvååringen efter endast 2½ månads träning enkelt fixat sitt premielopp. Mycket nöjd med honom. Hoppas bara han börjar växa i sin kropp lite grann nu också. Väldigt sent växt och väldigt valpig i kroppen.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

*kl*

har fått en 2-åring nu och får antagligen en till på onsdag (står en häst back för tillfället.. inte för att jag klagar men ändå :angel: ).. hur som helst så är det en märr e. Diamond Way ue. Valley Victory.. verkar va en jättesnäll och trevlig häst (vilket kanske inte är till sin fördel när det gäller märrarna, dom ska ju gärna ha lite jävlarannamma i sig för att springa lite ;) ).. men hon verkar iaf va en fin travare och hon gick premie i onsdags den 4/6 på tiden 31,3 :) (hon vann sitt premielopp :angel: :D )
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Min har varit inne i en "period" nu då hon varit trist och obstinat att köra då hon velat ta över fartregleringen och protesterat rätt hårt på det. Hon har även varit lite stel och kantig på slutet, växer igen.

Men nu när hon "fyllde två" i onsdags så gjorde hon ett riktigt bra provlopp i dag, joggade med lugnt och fint och stressade inte ett dugg innan heller. :idea: Jag drog igång klockan lite tidigt men jag körde i andraspår och hade 38 sista 1000 m. :idea:

Vi är nog klara om några månader!
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Heidi Kemp sägs vara en aspirant för tvårsloppen..idagsläget kan hon runt 21 s'ger tränaren ( men jag tror inte dom kört såpass) och hon bara springer...
Har inte bestämt om hon skall starta tränas för start eller inte.
 

Liknande trådar

E
Trav * oj det blev visst nästen en roman, förlåt * Vår familj har sedan jag var liten pysslat med uppfödning och tävling av travhästar i...
2
Svar
20
· Visningar
1 726
Senast: Trygg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp