Tvååringarna - Födda -06

Sv: Tvååringarna - Födda -06

Några fler som gått sitt premie sen sist?

Min har kommit ur sin period även om hon kan testa lite om man kör bakvarv bredvid andra hästar. Men då är det bara att ta upp så skärper hon till sig.

Hon går ca 35 full väg nu, och sköter sig vid voltning. Jag är helt nöjd med det. :idea:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Ingen premie men Heidi gick provlopp i onsdags på 23,6 , med 20 sista 1000, hon bara flyger fram :love:

Min andra 2 åring går inte alls några tider men jag har bara kört på rakbanan och s¨är jag ganska talanglös på "krångliga" unghästar....den som jag opade är sen för han hade ju brosskskador som jag fått behandla ett antal månader med adequan, men nu är han igång med motion.

Bear Viking vill gärna slå sig på ett knä igen och Da Vinci går som ett tåg för dagen....
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Vi ska nog åka till våran lokala bana imorrn o köra för att sen åka upp till Romme o testa senare nästa vecka eller nåt.

Har hållt på o byggt pool i 4 veckor så orken har inte infunnit sig tidigare men nu har vi fått plaskat o solat några dar o laddat batterierna.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Kanske dags for en liten uppdatering..

River skall till att kvala pa mandag (pacer men anda en av tva aringarna) Han skolade torsdag for tva veckor sen men efter att hasten framfor galopperade och kusken fick gora ett par kvicka styrningar blev det for mycket for lillkillen.

Apple har fatt ett par veckor ledigt. Hon ar fortfarande sma om lite averallt men vaxer nog ikapp snart.

Sessan fick kors forlamning riktigt illa och fick ett par veckor i hagen for aterhamtning men ar nu tillbaka och tranar 2.20 i joggern pa farm banan.

Sahbran tranar pa fint och har varit i 2.18 men med fina sista 800 och 400 quartrar. Kommer bli en fin liten travare nar han ar klar.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Madame Beaute gjorde sitt andra banjobb i förmiddags. Joggade runt 2140 efter ca 2 min.

Få se om hon hinner komma ut i premie...

22507064.jpg
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Åh vad kul :idea:

Min gick 35 i provstart i dag så det är nog bara att bestämma datum när vi ska prova... :bump:

men det är otroligt, det skulle lika gärna kunna vara en bild på min i sina inspirerade stunder...
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Heidi Kemp ska kvala 11/8 på färjestad är det meningen

Staro da Vinci gick provlopp i onsdags , första gången inne på banan och hamnade på 32 tid....28 sista 1000 och 24,6 sist 500.....:bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Vart inne pa Mohawk en del sista tiden och bebisarna borjar visa hastigheter nu minsann.

Forra veckan gick sahbran 2.15 med sista 400 pa 32 sek. Han kommer bli riktigt sen med alla sina boxvilor hela tiden men han travar fortfarande som en liten tjock gud.

Sessan gick 2.10 forra veckan och 2.07 idag (forsta 400 pa 34 vilket ger de andra fraktiktionerna ett genom snitt pa 30.3 sek!)
Maste frysa lite ommande splintar snart sa hon backas nog tillbaka nagon vecka innan kval.

Pacer hingsten min kvalade galant tva ganger sista veckorna och startar for forsta gangen imorgon kvall - Spannande!!
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Vi har ju inga tvååringar kvar, men båda våra uppfödningar är nu premieloppade. Kommentaren från kusken till den andra var: Vilken häst!
Sånt är kul!
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

KL

Kommer in som nybörjare här ;)

Vi har en tvååring efter Love You. Hon har inte gjort så mycket än utan tagit det rätt lungt men nu ska vi sätta igång träningen mer. Får väl se hur det kommer att gå :D

Vilka fina tvååringar alla har här :d
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Kanske far smyga in med lillgrabbens forsta start.
Loppet gick 1.54 och var snygging kanade in pa 1.57 = sist..
Goda nyheter dock ar att han kom hem snabbast av dem allihop och efter loppet hostade han lite (vid narmare undersokning en hel del slem i luftvagarna och ar nu satt pa tillfriskning)
Ar anda nojd med min bebis. Det ar inte latt att vara ung och gron i dagens samhalle!
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Sista 400 metrarna var snabbare an de andra hastarnas sista 400.
Dvs var hast hade mest kraft kvar i slutet av loppet.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Sista 400 metrarna var snabbare an de andra hastarnas sista 400.
Dvs var hast hade mest kraft kvar i slutet av loppet.

Aha, ja att de har mest sparat på slutet då är ju logiskt, men då måste väl kusken ha disponerat loppet dåligt? Eller kom han bort?
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Mitt Popcorn premieloppade i måndags på 30,2 och var kanonfin och skötte sig exemplariskt :love:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

..förresten så gick en av "våra" 2 åringar Bear Viking provlopp idag, en galopp och hamnade på ung 34 tid skulle jag tippa.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Min ska få några veckor "ledigt" nu och stå över snabbjobben. Hon har varit väldigt frisk och fräsch mest hela uppträningsperioden så hon är värd lite semester nu.

Så kommer säkert handbromsen att släppa sedan. :idea:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Nu har vi kvalat också. 23,2 igår på Bergsåker :grin:
 

Liknande trådar

E
Trav * oj det blev visst nästen en roman, förlåt * Vår familj har sedan jag var liten pysslat med uppfödning och tävling av travhästar i...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: Trygg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Skäller på andra hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp