Bukefalos 28 år!

Tvååringarna - Födda -06

Sv: Tvååringarna - Födda -06

Våran två-åring efter Jasmine Young verkar bli bättre än sina syskon..har byggt på sig ordentligt under vintern och ser jättefin ut i jobben
Viewer.aspx
.:banana: Hoppas det håller i sig.:bow:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

*kl*

Vår 2-åriga uppfödning (tyvärr såld) e. Turbo Sund gick premie den 14/3. Han uppförde sig exemplariskt och var jätteduktig!:)
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Efter att ha varit körd regelbundet sedan augusti på hemmaplan så har min tvååring efter Tap In varit på banan 4 gånger nu med en dryg vecka mellan varje "banjobb".

Första gången körde jag 1.53/2140 meter och jag har sänkt ungefär 4-5 sekunder varje gång. I lördags körde jag 1.38/2140 meter. Han har haft sällskap varje gång men är ändå väldigt trög så jag får knacka på honom lite då och då. Det har dock blivit bättre och bättre för varje gång. Han blir inte speciellt trött som det verkar och han sköter sig annars exemplariskt; Han travar bra, voltar snällt och springer rakt utan att kränga speciellt (knack, knack ta i trä). Han fattar dock inte riktigt vad det går ut på ännu, och springer och hingstgnäggar lite väl mycket.

Håller han ihop så kan det kanske bli häst av den här med, även om han kanske passar bäst som valack framöver;)

Känns som om det går att sänka lite till nästa gång, och i en perfekt värld utan missöden:) så minskar jag sedan på banjobbet till var fjortonde dag eller nåt sådant, om det går att träna på hemma vill säga, och då ligger jag troligen kvar och kör runt 30-35en månad eller två, eventuellt även något provlopp i lämplig fart innan jag provar premielopp.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Åhh, han är så fin Lakritstrollet!!
Måste också få med mig filmkameran nästa gång Wille Pille ska köras på banan.
Den ligger allt för ofta oladdad hemma :crazy:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Tack! :D Tycker han växer på sig för var dag som går... förhoppningsvis blir det premie nu i april.

Ja, det är kul att dokumentera lite. Vi har ju ingen riktig videokamera så vanliga digitalkamerans videofunktion får duga... :angel:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

knapplån

Min tvååring växer väldigt mycket just och springer inga tider alls, får kämpa för att komma upp i 20 km/h.
Hon är ungefär 156 cm över rumpan och cirka 1.50 över manken.
Så premie får vänta, har ingen större stress men det vore skoj om travet kunde flyta bättre.

Bilder: http://[url=http://www.pixbox.se/pic19569755][/URL]

http://[url=http://www.pixbox.se/pic19569756][/URL]

Brukar inte köra med check hemma men ville testa automaten.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Min har sprungit i lag med andra hästar för första gången på banan i dag. Det gick jättebra även om hon blev rätt pigg.
Humör har hon åtminstone och hittar på allt möjligt när det är tänkt att hon bara ska jogga igång.

Så fort man kräver lite av henne går det bättre. Vi körde drygt 2 min. över 2140 och det gjorde de alla fyra på ett bra sätt. :idea:

Nästa helg blir det "speedcart-race" för de små tillsammans med provloppen. Linjestart och idealtid 2 min. Då kan vi vara med och leka igen!
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Våra går i tre läger...2 st kan runt 30 idag , de andra 2 kan runt 40, de sista grabbarna har inte ens börjat gå fort och en av dom ska in o opereras för lösa benbitar på torsdag..fö är alla felfria och ingen krånglar

det 4 som kommit längst har inte varit inne på banan än men förmodligen blir det premiär till veckan, Våran Gigant Neo unge har blivit bränd för harhas men är på G igen
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

HEJSAN!

Va ju ett tag sen...:banana:
Har inte ork o sitta vid datorn så m.k.t. nuförtiden.

Vi har en 2-åring efter Cooltrain,sköter sig bra. Har varit med på Valla en gång och betedde sig så fint att han fick åka hem utan att anstränga sig för m.k.t.
Han lubbar rakbana i 2-minuterstempo 2 ggr i veckan. Tillsammans med Piggybank, vårt russ.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Äntligen av med hakarna... :banana:

Jag har sagt att hon ska börja intervalla när hakarna försvunnit!
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Nu har vi kört Babyrace med idealtid 2.00. 9 st. deltagande!

Hon hamnade bredvid en skrikig grabb i starten (linjestart) och skyggade och vinglade lite men sen kom hon på att det funkade bra att springa bredvid en hel hög hästar.

Vi körde tredje invändigt, hon felade några steg vid ett tillfälle när hon spanade på hästarna bakom och den framför drog i pinnen men ställde sig snabbt.

Fartmässigt är 2 min. hur enkelt som helst för fröken Långben så det känns som om vi rätt lätt kan hänga på nästa gång också då de ska köra 1.50 då det är tre veckor dit. :idea:

Hos oss verkar intresset för Skogans Orlov att vara rätt stort för varje gång kommer det någon och vill titta på henne på grund av att de hört att hon är efter SO.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

*KL* HUr stora är era 06-or? Den jag sålde är 164 på rumpan och 159 i manken så hon är stor men uppträningen går bra dock lite lat men har vart inne på banan. det ligger i släkten att vara stor, mamma var 168 och av hennes 8-9 syskon var en el två under 160cm. Dock totalt skadefri var mamman ändå. Så kul o följa detta saknar sånt men har absolut inte tid.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Min är 158 cm fram och ungefär lika bak, född i juni.

Mamman är lika stor tror jag så dottern blir högre. :idea:

Tränar ihop med en som är en bra bit över 160 cm (e. Gobernador) och en som fortafrande är under 155 cm (e. Super Arnie).
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Hur är den e.Gobernador? Sto eller hingst?

Ett sto, hon var tredje gången på banan i dag, springer jättefint men tappar koncentrationen i bland.

Stort vägvinnande kliv har hon när hon bara springer på. Hon låg utanpå mig sista varvet i dag så jag hade första parkett. :idea:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Vår Rite On Linenare är 1.60 bak o fram.
Springer mellan 1.50 o 2 min tempo i intervallerna.

Kallblodet är 1.50 bak o fram.
 
Senast ändrad:
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Nu har grabben precis gått premie och det gick bara fint! :p
 

Liknande trådar

E
Trav * oj det blev visst nästen en roman, förlåt * Vår familj har sedan jag var liten pysslat med uppfödning och tävling av travhästar i...
2
Svar
20
· Visningar
1 728
Senast: Trygg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp