Tvååringarna - Födda -06

Sv: Tvååringarna - Födda -06

Min lilla goding "Schibben" går premie imorgon. Han gick ett jobb i måndags han gick 29 full väg super fin. Så nu hoppas jag att allt flyter imorgon.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Min lilla prinsessa kvalade forra veckan.
Hon gick superfint och vann lekande latt.
Tyvarr krop resten av faltet - kusken hade order om att ta henne bak i faltet och ge henne en tripp (hade sjunde halet). Hon joggade om resten av hastarna i lunktempo. Resultatet - sessan har nu ett personligt rekord pa ca 4 sekunder langsammare an hon tranat pa hemmaplan..

I vilket fall. hon skall tillbaka imorgon och jag hoppas hon ar lika fin da!

Pacerhingsten vann sitt livs andra start pa en mycket fin tid! Agarna tycker dock han ar vardelos sa det ser ut som om vi kommer kopa loss honom inom kort.

Revenue ar precis lika vardelos som innan betet - bortkastat tid och pengar. Han kommer med all storsta sannolikhet aldrig bli nagon travare.

Sahbran ar ledig och ar en buse utan dess like! Gillar att ga i hagen HELA dagen istallet for bara 22 h/dygn..
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Staro da Vinci premade idag på 31,1 med 2 galopper, 24,5 sista 1500 och såg väldigt fin ut :bow:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Sessan forstorde sina fina linjer med att galoppera idag. Och inte en gang utan tva!
Hon var helt enkelt fantastisk pa varmningen och jag sag atminstone tre stor tranare som spanade in henne.
Hon hade racket (ettan struken) och skot ivag som skjuten ur en kanon. Parkerade loppets enda trearing i 30,1 fosta fyra hundra men da kusken bad om en tempominskning vart hon grinig och galopperade.
Gick runt kurvan och kom ifatt faltet innan hon galopperade IGEN.

Vi ska ta ut vet imorgon och se sa allt ar ok sa aker vi nog tillbaka nasta vecka igen. Den tysta forhoppningen var ju att hon skulle kvala idag och kunna vara med i de stora stakes loppen nasta vecka men inte det inte..
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Nu har vi klarat av premie med bägge hästarna.

Den jag är mest "impad" av är märrn som bara har varit körd i 2 1/2 månad innan detta o springer dessa tider lekande lätt. Typiskt nog var hon brunstig o skulle inte springa ifrån en hingst som knappt ville springa framåt, inte kunde kusken peta till henne heller för då hade hon hoppat igen.

Sen kom den tillräckligt långt bak så hon kunde koncentrera sig på dom där framme istället.

Sen blev det dopingkontroll,lottad sa dom, det är väl det enda lotteri man "vinner" på.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

*kl*

Vår 2-åriga uppfödning (tyvärr såld) e. Turbo Sund gick premie den 14/3. Han uppförde sig exemplariskt och var jätteduktig!:)

Jag hade alldeles glömt den här tråden...:o

Nu är han även kvalad & startad två gånger. Han vann debuten och kom trea i andra starten!:banana:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Ja då ska väl jag skryta om Heidi som gick 15,7 i sin tredje start men fick bara bli tvåa :cry:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Vår tvååring, premade 30/7, gick fint,31,1
img_48989975ca0ec.jpg
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Våra två -06 :or såldes ju på Kriterieauktionen.
Det enda jag således vet om dem är att de är i proffsträning båda två.
Alfas Bling Bling hos Ulf Eriksson, och Alfas Barbara Bush, numera av nya ägarna omdöpt till Nous Esperons hos Roger Walmann.

Är det någon som vet vad Nous Esperons betyder?

Nämen? Se goddag yxskaft :eek::o
NI föder upp Alfas... och "vi" har en sån hos oss, en -07a dock ;)
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Både jag och min man var på auktionen.
Hur går det för lilla Cleo då?
Hon är förresten lillasyster till Livi Champagne och vår ljusfux Alfas Abe Lincoln. Alfas da Vinci som finns på bild i föltråden är lillebror.
 

Liknande trådar

E
Trav * oj det blev visst nästen en roman, förlåt * Vår familj har sedan jag var liten pysslat med uppfödning och tävling av travhästar i...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: Trygg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp