Bukefalos 28 år!

Tvättar ni hamstern?

Sv: Tvättar ni hamstern?

8 år?! En hamster lever i snitt 2-3 år
japps! hon vart 8 år.. kanske inte exakt på dagen men ca.. jag vet att ni tror jag e galen men det är faktiskt sant :D har haft många hamstar och dom har levt 4 år som mest, hon var lös i lägenheten vet inte om det förlängde livet..
 
Sv: Tvättar ni hamstern?

Men det måste ju in i guinessrekodbok , svårt å tänka mig faktiskt. Men om det är sant som du säger så är det ju helt otroligt-
 
Senast ändrad:
Sv: Tvättar ni hamstern?

ja det är ett lååångt hamsterliv, jag fick henne av en kompis och då va hamstern runt året enligt henne, men den kan ju ha vart yngre svårt att veta när man köper från djuraffär. Jag va typ 14 år när hon dog och tänkte nog inte så mycket på att hon va typ en stenåldershamster vid det laget, va mest ledsen för hon va verkligen världens tamste och roligaste lilla kompis :(
Förövrigt brukar inte sibiriska dvärghamstrar leva lite längre än vanliga hamstrar? jag hade en sån, det va en elak jävel men leve så klart jättelänge..
 
Sv: Tvättar ni hamstern?

oj såg att det vart lite otydligt! Det jag menade var att hon kan ha köpt den från affären där dom påstår att hamsterna va 5 mån men igentligen bara var 2..
 
Sv: Tvättar ni hamstern?

Min pojk testar att gnaga på allt nytt, men just glassbyttan har han inte rört.
 
Sv: Tvättar ni hamstern?

Men jag är bara rädd att lillhamstern får i sig plast om hon gnager. Men jag ska kolla om vi har en i riktigt stadig plast... :)

Trissen: Du hade alltså hamstern lös i lägenheten? Hur gick det till, med elkontaker och sådant. Kablar, etc?? Berätta! :)
 
Sv: Tvättar ni hamstern?

Trissen: Du hade alltså hamstern lös i lägenheten? Hur gick det till, med elkontaker och sådant. Kablar, etc?? Berätta! :)

Hon bodde i en bur och en dag va den lille borta. luckan stängd men ingen hamster :eek: jag vart helt förtvivlad o letade överallt, men hon var borta efter några dagar gav jag o min far upp hoppet om att hon skulle komma tillbaka. vi satt vid köksbordet en morgon o då kommer hon promenerandes från skafferiet med fulla kinder :love: (vi hade ett sånt där jättegammalt skafferi som vart inbyggt i väggen) hon traskade igenom lägenheten klättrade upp till sin bur o hoppade in. Vi hittade inget hål i buren men hon fortsatte rymma och tillslut gav vi upp och lät buren stå på golvet med luckan öppen så hon kom och gick som hon ville. dock ställde vi upp maten i skafferiet så hon inte nådde den. hon bet aldrig på nått, hon hade väl nog att pyssla med iaf :laugh: tror att hon kunde röra sig till grannen genom ventilationssystemet i skafferiet vi snackade med grannen men dom hade inte sett nån hamster :) så hon fick som sagt häörja fritt hon kom alltid tillbaka efter 2-3 dagar!
 

Liknande trådar

Övr. Djur Mitt barn har länge önskat sig en hamster men vi har ju haft katt så det har känts som en rätt dålig idé. Nu bor vi i lägenhet och...
2
Svar
21
· Visningar
2 100
Senast: lil-sis
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 290
Senast: Scata
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Lyan
·
Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp