Tvingades avliva sin häst – åt upp den

Helena Ståhl, 24, valde att avliva sin travhäst efter en skada. Men istället för att begrava hästen valde Helena något helt annat – nämligen att äta upp köttet.
– Vissa rynkar på näsan från början men förstår sedan mina argument, säger Helena till Aftonbladet. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22017105.ab
 
Hästar är sällskapsdjur = Inte mat för vissa. Och har vi verkligen råd att vara kräsna när andra svälter. :)

Jag ser en skillnad där. Gör du inte det - fine by me.

Själv äter jag i princip bara kött från gårdar jag regelbundet besöker. Bortsett enstaka pålägg.
 
Jag skulle aldrig äta min häst eller någon häst då jag inte behöver kött för att överleva. Den hade gärna fått gå till rovdjuren på Kolmården dock och fått göra nytta till de djur som faktiskt behöver kött för att klara sig.
 
Jag ser en skillnad där. Gör du inte det - fine by me.

Själv äter jag i princip bara kött från gårdar jag regelbundet besöker. Bortsett enstaka pålägg.
De flesta gör nog någon slags skillnad, men var man drar den gränsen varierar. Vill du utgå från att din inställning om vad som är mat och inte är mat är den allmänt gällande så - fine by me.

Själv äter jag i princip bara vilt eller kött som i annat fall skulle kasserats. Vad det nu har med diskussionen att göra.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En häst blev under måndagseftermiddagen påkörd av en personbil i Ljungby. Ingen människa skadades i olyckan, men hästen behövde avlivas...
Svar
0
· Visningar
447
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jeanette Jussila skulle leda in sina hästar till stallet inför tolvslaget. Då smäller en tidig raket – och fölet Deena skenade ner i ett...
Svar
1
· Visningar
933
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Hästnyheter En hästtandläkare har polisanmälts efter ett olovligt ingrepp på en häst utan att varken ägare eller veterinär närvarade. Utan bedövning...
2
Svar
25
· Visningar
2 564
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Hästnyheter Travhästen Ossmann skulle starta på V75 i Östersund under lördagen. Men efter en olycka tvingas hästen nu avlivas. – Tack för all glädje...
Svar
0
· Visningar
588
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp