Bukefalos 28 år!

Tyck till om ZaldiSadlarna!

Har ridit i två. den ena allround och den andra hopp..

den ena var den skönaste sadeln jag någonsin ridit i(allrounden) och den andra var ganska skön(hoppen) men hoppsadeln fick jag ont i ryggen av att ridit i för länge.. :crazy: brukar aldrig få ont i ryggen men fick de av den sadeln troligen.
 
Jag och min syrra funderar på att skaffa en zaldi dressyrsadel. Jag själv har inga erfarenheter av zaldi, men min syrra har och hon älskar dom. I alla fall dressyrsadlarna.
 
Jag har Zaldi royal super - allround lite mot hopp och den är nog den skönaste sadeln som finns!

Den ligger bra på min häst med normal rygg men låg-bred manke vilket inte många sadlar gör, jag har provat flera.

Det är bra pris på nya zaldi-sadlarna (allround tänker jag då på) med men jag köpte min begagnad.

Jag tycker dock inte jag får så mycket stöd i den så det är ingen jag rider dressyr i (men så harj ag ju tillgång till dressyrsadel också, fast det är en kieffer).
Men jag har problem med min sits med så det kan ju vara därför.
Min kompis sitter jättebra i zaldi-sadeln vad hon än gör *avis* :)
 
Jag köpte en zaldi star hoppsadel som inte var så bra, sned i bossorna med mera.. Om du ska köpa en, kolla upp att den du köper är korrekt...!
 
Har två. En hopp, en dressyr. Båda trevliga att rida i. Min instruktörs spontana reaktion när hon satt upp på min pålle i dressyrsadeln var "åh, vilken skön sadel" (sedan sade hon "åh, vilken fantastisk galopp han har" om pålle med så jag var mäkta stolt då ;))

Dressyren är av en äldre modell som inte finns på marknaden idag. Den har mindre knästöd än de nyare modellerna och rundbossor. Passar pållen bra. Hoppen håller han nog tyvärr på att växa ur men just nu rider jag inte i den heller. Han har inte fåt ont av den men om den ligger dåligt så är det väl bara en tidsfråga. Den ska kollas upp. Annars är den superskön att rida i.

Har inte haft några som helst problem med dem, som en del tycks ha haft. Tror dock att kvaliteten och hantverket på i princip alla sadlar var bättre förut. Idag så är massproduktionen och därmed kvantitet framför kvalitet ett faktum. Inte bara på zaldi :smirk:
 
Jag har en Zaldi Atlanta som nu är inne på sitt fjärde år och jag är fortfarande lika supernöjd som när jag köpte den. Och jag har heller inte haft de problem som Zaldi till och från tycks ha dragits med.

Jag dyrkar sadeln, mjuk & skön, stöd på rätt ställe etc. Hästen som är en mycket kinkig herre när det gäller sadlar sa 'jatack' från första gången han hade den på sig.

Det enda jag skulle vilja ha annorlunda är att jag skulle vilja ha stigläderkrampan lite längre bak, eller iaf justerbar.
 
min förra sköt/medryttarhäst hade en zaldi atlanta och det är absolut den skönaste sadeln jag ridit i hittills! har sett zaldi millenium på bild och oojj vilket djupt säte den ser ut att ha ! jag som tyckte atlantan hade så djupt säte. månne hur det känns att sitta i milleniumen? :P jag har aldrig ridit i en zaldi hoppsadel, men gör det gärna nån gång när jag får möjlighet!
 
Jag har en zaldi star och det är nog den skönaste sadel jag ridit i! :D

Men som någon sa så bör du kolla upp så den inte är sned i bossorna eller något sådant.

Den sadel jag har är svart. Köpte en havanna-färgad först men när det regnade fläckade sig lädret. Vilket inte var så snyggt så efter lite tjafs fick jag byta min mot en svart. Enligt försäljarna vi pratade med så är lädret på havanna-färgade sadlarna så..
 
Har haft en Zaldi Royal tidigare. Den var helt okej, mjuk att sitta i osv.
Vet att många har haft problem med bla. snedstoppade bossor osv. annars.
 
Jag har en brun Zaldi Atlanta och trivs bra med den. Köpte den begagnad och kostade på en omstoppning. Tydligen så är många av Zaldis hoppsadlar inte omstoppningbara så det kan man ju tänka på att fråga. Min är ju en dressyrsadel som är ullstoppad så där var det inga problem. (eller det går att stoppa om enligt min sadelmakare, men det är inget hon rekommenderar för det brukar inte bli bra).
 
Jag hade en Zaldi Royal mot hopp för ett antal år sen som jag tyvärr sålde. Den var grymt skön att sitta i!!!! Jättebra på alla sätt..... :D

Fast nu har jag min gamla slitna Hubertus hoppsadel (som för övrigt tillhört Pooh). Även Hubertus har jag hört mycket om att de just skulle bli snedsuttna men min är hur bra som helst! :banana:
 
Jag har Zaldi royal super allround mot hopp. Det är den skönaste sadel som jag ridit med. Njuk bekväm att sitta i.
Den ligger bra på mitt sto över manken. Har även köpt en gele padd att sitta på vid behov. Underbart. Nakdelar sadeln är lite tung att bära tycker jag. Pris jag gav 8000- ny. Hyfsat pris.
Mycket bra sadel lätt att göra ren och hålla fin. :bump:
 
Jag har en Zaldi Royal mot hopp och jag tycker den är okey. Inte super som alla andra verkar tycka men helt okey ändå.

En som ÄR super att sitta i är min dressyrsadel, en appalosa top dressage. Den är såååå skön att rida i :idea:.
 
Jag hade en Zaldi hoppsadel för ett par år sen som jag var väldigt nöjd med. Den var jätteskön att rida i :love: Tyvärr passade den inte min häst så jag fick sälja den.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vill investera i en kvalitetsgjord för tömkörning och tycker lippo och tärnsjös modell ser bra ut. Jag funderar på om det är värt de...
2
Svar
27
· Visningar
2 203
Senast: ameo
·
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
808
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: Mia_R
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 449
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp