tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jaha! Ojj. Då måste jag ha fått för mig något annat om danska knoppar.. Fick för mig att dom var som lite "längre" upp mot taket om man säger så ahaha:rofl: och sen med vit mantejp runt.. Lägger in en bild på knopparna jag gjorde för ett tag sen på dressyrtävlingen med min lilla prins:love: så får ni kommentera dom å säga vad jag kan göra bättre osv...Tack tack
frsn020.jpg
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Nyrelski skrev:
Jaha, jag todde du beskrev danska knoppar som tydligen står upp, det lät som ett bra sätt att göra de på :D .
För Flyingeknoppar (rullade) har man bara ett gummiband till.

Jaja huvudsaken är att hästarna blir fina :)


jaha.. ne mina knoppar ja gör är absolut inte stående. de e liggande. typ i samma stil som dina på fuxen :)
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

jag tycker att du kan rulla dom lite h¨årdare så att dom är så långa eller hur man ska förklara det... att dom är mer runda och hårda men det kanske bara ser ut så på bilden...
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jag använder två gummiband till flyingeknoppar!
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Själva grejen med en flyingeknopp är ju att det bara är ett gummiband så då gör du nog inte flyingeknoppar tyvärr ;)
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Gör också flyingeknoppar - med ett gummiband
Tycker att de är snyggast..
Om jag nu skulle få för mej att spöka ut en häst med knoppar ;)
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jag brukar nästan aldrig göra knoppar, trots att jag nästan bara tävlar dressyr... :angel:
Min häst har så tjock man så det blir bara jobbigt, har försökt tunna ur den och så, men det hjälper knappt!! Knopparna blir tätt tätt, nästan ovanpå varandra... Så det blir bara när syrran är hemma och hjälper till :angel: lite lat... hehe. Brukar bara rycka manen så den blir kort istället!
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Gör också flyingeknoppar - med ett gummiband
Tycker att de är snyggast..
Om jag nu skulle få för mej att spöka ut en häst med knoppar ;)

Flyingeknoppar är absolut snyggast ...
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jag tycker att du ska försöka göra färre knoppar. Min stor häst brukar ha runt 10 st. Hård fläta är knepet vilken typ av knopp man än gör. Iom med hårdare flätare kan du göra knopparna rundare och inte så 'platta'.


Ett tips, för att undvika att en massa hår sticker upp på andra sidan, som på Zandrizzzs bilder, ta en blöt/fuktiga svamp och dra på den översta manen. Eller använd hårgele ;)



siggeliten.jpg

Gillar knopparna på denna tävling. Något större än bilden innan, jämna och runda. Tyvärr riktigt kass bild, men den bästa.
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Här är mina :D Har gjort "Flyingeknoppar" (rullade med bara ett gummiband på varje)

Majavillhagrs.jpg

Hon ser lite rolig ut, hon får inte äta gräs och bli grön, men hon vill!...:angel:

IMGP2683.jpg


Vad läskig hans hals ser ut på först kortet! :rofl:
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

de där e väl inte flyingeknoppar? man ser ju snoddarna under..
de ska ju va inrullade så de inte syns...
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jaha! Ojj. Då måste jag ha fått för mig något annat om danska knoppar.. Fick för mig att dom var som lite "längre" upp mot taket om man säger så ahaha:rofl: och sen med vit mantejp runt.. Lägger in en bild på knopparna jag gjorde för ett tag sen på dressyrtävlingen med min lilla prins:love: så får ni kommentera dom å säga vad jag kan göra bättre osv...Tack tack
frsn020.jpg

va fin han va i knoppar=) har stubbmanen fått växa ut?:P
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Här kommer bild på mina flätor,

http://www.pixbox.se/pic_show_id7776566.html

Även om jag tycker att de klassiska knopparna är vackrast så kan jag inte sluta faschineras utav hunter hästarnas flätor! ("stilhoppning", USA) Jag kunde aldrig se mig mätt på dom! Har inte provat själv med det måste vara tidskrävande och pilligt innan man fått in tekniken... Det blir ganska många flätor...

Hittade ingen bra bild, men här är en i länken...
http://www.luckybraids.com/braiding.htm
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

när du gjor detta börja fläta första toffsen i nacken. tänk på att fläta HÅRT, och fläta så långt ut som du kan. använd gummisnodden du använde för att göra toffsarna och vik in den lilla toffsen som du inte kunde fläta så de blir en liten öggla på flätan (se till att toffsen hamnar på undersidan av flätan)
flätan är nu klar. hård, exemplarisk och ingen liten toffs på slutet som gör att knoppen i slutänden kommer se knasig ut.
fläta klart hela manen på samma sätt.

när du gjort detta. ta en ny gummisnodd. trä flätan igenom gummisnodden å placera den på mitten av flätan. vik sedan in den nedre delen av flätan under den andra halvan.(gummisnodden hamnar nu längst ner på din fläta).
*HM* jag fick det till 2 st gummisnoddar. Räknas det ändå som Flyingeknoppning? Om inte, hur går Flyingeknoppning till? Och vad kallas denna metod isf? :confused:
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jag gör oftast vanliga knoppar. Flätar, sätter en snodd runt, rullar ihop och så en snodd.

Kanske inte dom snyggaste knopparna jag har gjort men dom ser helt ok ut tycker jag :)
ego004.jpg

ego003.jpg
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Så här ser mina ut iallafall. Jag gör med en gummisnodd som jag fäster längst ned på flätan med två varv. Sen lyfter jag på ena varvet med långfingret och så rullar jag upp flätan med tummen och pekfingret medan jag fortfarande håller kvar gummisnodden med långfingret. Sen fäster jag knoppen med två varv till när den är upprullad. Sitter jättebra och går fort att göra bara man lärt sig tekniken. Tar mellan 8-20 min beroende på hur mycket man hästen har och hur bråttom man har, och mina knoppar brukar hålla ett helt meeting utan att jag behöver knoppa om.

_MG_7931.jpg
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Här är mina :D Har gjort "Flyingeknoppar" (rullade med bara ett gummiband på varje)

Majavillhagrs.jpg

Hon ser lite rolig ut, hon får inte äta gräs och bli grön, men hon vill!...:angel:

IMGP2683.jpg


jättetjusiga knoppar och vad bra du fick till pannluggen :love:
 

Liknande trådar

Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
633
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 706
Senast: Hellhound
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 612
Senast: verser
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 531
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp