Ullaredtråden för hundfolket!

Det hjälper att ta med sig en söt valp in i butiken:angel::D Fungerar faktiskt på fler ställen har jag märkt:p

Som vår djuraffär. Valpen är mätt och trött då vi åker därifrån. Fästmannen hade varit inne förra veckan, och var helt chockad då han kom hem. "Tjejen i affären bara matade i valpen hur mycket som helst, och babblade med den hela tiden."

Försäljaren hade tydligen i princip ignorerat min fästman, och satt all uppmärksamhet på valpen :D
 
Var på Ullared igår och tänkte dela med mig av det jag köpte!
Det blev en paket med någon sorts dental sticks, söta var de iallafall med krokodiler och sköldpaddor. Tre paket 30-pack ben med kyckling, en burk med träningsgodis. Den obligatoriska handbollen, bacon godis, tre stycken Doggy Feelgood (3st för 30kr), ett paket med Vom, ett paket träningsgodis från Walky Bites. Och sedan två koppel, ett med anti-glid och det andra et 6mm brett läderkoppel. Hade planerat att köpa ett till läderkoppel fast 12mm brett (eller 10mm), då jag köpte ett sådant förra sommaren och är jättenöjd. Men de fanns inte. Så det fick bara bli ett. Det fanns inte heller några bruna läderkoppel/halsband så det blev inget sådant heller.
Blev även (som inte är på bild) ett gult Hurtta reflex/regntäcke för 99kr! Har tänkt köpa sådant i snart två år men tyckt de var för dyra då de kostat över 500kr (om jag inte har helt fel?) och jag har haft ofodrade regntäcken så har tyckt det var onödiga pengar. Men för 99kr i byrackans storlek så slog jag till och det passade jättebra!
t86qdy.jpg
 
Var på Ge-Kås i höstas och var inte ett dugg imponerad av deras hundavdelning, varken sortimentet eller priserna. Handlar hundgrejer av bättre kvalitet till bra priser på andra ställen.
 
Jag och mor var förbi Ullared en sväng igår :)
Lite nytt från sist jag var där var att de fått in mycket Hurtta-saker!

För min del blev det Hurttas gula träningsväst (har den svarta sedan tidigare) för 199:-, en flytväst (Hurtta Lifeguard) till hundarna för 199:-, en "koppeldelare" så att man kan gå med två hundar i ett koppel och lite hundgodis :) Köpte faktiskt mestadels kattgodis, för det är mer kött i det och bra mycket billigare :p

Hurttagrejerna de hade fått in var förutom det jag köpte var bl a: reflexvästar och reflexset, fleecetäcken (med "overall"-framdel), vintertäcken, regntäcken, kyltäcken, selar av den gamla y-modellen och d-modellen, halsband fasta och halvstryp, koppel.
Tycker att de hade minskat BoT-utbudet till förmån för Hurtta.
 
Jag och mor var förbi Ullared en sväng igår :)
Lite nytt från sist jag var där var att de fått in mycket Hurtta-saker!

För min del blev det Hurttas gula träningsväst (har den svarta sedan tidigare) för 199:-, en flytväst (Hurtta Lifeguard) till hundarna för 199:-, en "koppeldelare" så att man kan gå med två hundar i ett koppel och lite hundgodis :) Köpte faktiskt mestadels kattgodis, för det är mer kött i det och bra mycket billigare :p

Hurttagrejerna de hade fått in var förutom det jag köpte var bl a: reflexvästar och reflexset, fleecetäcken (med "overall"-framdel), vintertäcken, regntäcken, kyltäcken, selar av den gamla y-modellen och d-modellen, halsband fasta och halvstryp, koppel.
Tycker att de hade minskat BoT-utbudet till förmån för Hurtta.

Jippie!! Jag ska dit på fredag, kan aldrig ha för mycket hurtta! :D
 
@emma82maria Jag vet faktiskt inte, det hängde bara två gula kvar när jag kom, så det är nog hård åtgång på de västar som finns :) Möjligt att den funnits i svart också.
 
Jag och mor var förbi Ullared en sväng igår :)
Lite nytt från sist jag var där var att de fått in mycket Hurtta-saker!

För min del blev det Hurttas gula träningsväst (har den svarta sedan tidigare) för 199:-, en flytväst (Hurtta Lifeguard) till hundarna för 199:-, en "koppeldelare" så att man kan gå med två hundar i ett koppel och lite hundgodis :) Köpte faktiskt mestadels kattgodis, för det är mer kött i det och bra mycket billigare :p

Hurttagrejerna de hade fått in var förutom det jag köpte var bl a: reflexvästar och reflexset, fleecetäcken (med "overall"-framdel), vintertäcken, regntäcken, kyltäcken, selar av den gamla y-modellen och d-modellen, halsband fasta och halvstryp, koppel.
Tycker att de hade minskat BoT-utbudet till förmån för Hurtta.
Attans! Jag är inget Hurtta-fan, men däremot skulle båda mina hundar vilja ha en garderob med BoT :( Jag ska dit dagen innan Tvååker, hoppades på att kunna få med mig åtminstone varsitt nättäcke till hundarna..
 
Attans! Jag är inget Hurtta-fan, men däremot skulle båda mina hundar vilja ha en garderob med BoT :( Jag ska dit dagen innan Tvååker, hoppades på att kunna få med mig åtminstone varsitt nättäcke till hundarna..

Nej, samma här.. Gillar deras västar skarpt dock, och flytvästen verkar bra :) Gillar att det är med rejäl magplatta osv.
Jag kollade inte så noga på BoT-utbudet, men jag tror inte de hade så mycket grejer kvar.. Såg mest ut att vara till människa/häst :/ Men @Emuliiaa kanske kan slänga ett öga på det på fredag?
 
Nej, samma här.. Gillar deras västar skarpt dock, och flytvästen verkar bra :) Gillar att det är med rejäl magplatta osv.
Jag kollade inte så noga på BoT-utbudet, men jag tror inte de hade så mycket grejer kvar.. Såg mest ut att vara till människa/häst :/ Men @Emuliiaa kanske kan slänga ett öga på det på fredag?
Kanske ska testa en väst då! Jag brukar känna sig så obekväm i västar, men det är onekligt smidigt att ha.. Flytvästen skulle jag kunna tänka mig ja! Har en sedan innan, men har ju två hundar :sneaky:
 
Jag är på gekås nu, kom hit 10 imorse och börjar bli någorlunda klar! Dock såå besviken på hundavdelningen, alla hurtta-saker var sjukt urplockat och dåliga storlekar.. Blää
 
Åh, idag har jag shoppat! :love: Är väldigt nöjd! Saknade dock BoT :( Och Svenska djurapoteket athlet fanns bara i tabletter :( Och inte speciellt billigt. Bilder kommer när jag kommer hem!

2 läderkoppel 99 kr/st
2 Hurtta limiterad edition halsband 99 kr/st
Hurtta fleeceoverall 199 kr
Ofodrad regnoverall 70 kr
2 kg leversnittar 25 kr
Mini frolic 30 kr
Doggy feelgood 3 för 30 kr
3 olika "dentastix" sorter, 17 kr/st
3 leksaker, 10 kr 20 kr 40 kr
Vetegroddolja 70 kr
Öronrens 60 kr
3 rullar bajspåsar 8 kr/st
2 rullar bajspåsar 5 kr/st
2 reflexvästar 25 kr/st
Spårlina 80 kr
2 nylonben 19 kr/st
 
Åh, idag har jag shoppat! :love: Är väldigt nöjd! Saknade dock BoT :( Och Svenska djurapoteket athlet fanns bara i tabletter :( Och inte speciellt billigt. Bilder kommer när jag kommer hem!

2 läderkoppel 99 kr/st
2 Hurtta limiterad edition halsband 99 kr/st
Hurtta fleeceoverall 199 kr
Ofodrad regnoverall 70 kr
2 kg leversnittar 25 kr
Mini frolic 30 kr
Doggy feelgood 3 för 30 kr
3 olika "dentastix" sorter, 17 kr/st
3 leksaker, 10 kr 20 kr 40 kr
Vetegroddolja 70 kr
Öronrens 60 kr
3 rullar bajspåsar 8 kr/st
2 rullar bajspåsar 5 kr/st
2 reflexvästar 25 kr/st
Spårlina 80 kr
2 nylonben 19 kr/st

Åh, bilder önskas!! Ska dit på tis.
 
Åh, idag har jag shoppat! :love: Är väldigt nöjd! Saknade dock BoT :( Och Svenska djurapoteket athlet fanns bara i tabletter :( Och inte speciellt billigt. Bilder kommer när jag kommer hem!

2 läderkoppel 99 kr/st
2 Hurtta limiterad edition halsband 99 kr/st
Hurtta fleeceoverall 199 kr
Ofodrad regnoverall 70 kr
2 kg leversnittar 25 kr
Mini frolic 30 kr
Doggy feelgood 3 för 30 kr
3 olika "dentastix" sorter, 17 kr/st
3 leksaker, 10 kr 20 kr 40 kr
Vetegroddolja 70 kr
Öronrens 60 kr
3 rullar bajspåsar 8 kr/st
2 rullar bajspåsar 5 kr/st
2 reflexvästar 25 kr/st
Spårlina 80 kr
2 nylonben 19 kr/st

dsc_0156_55a161a09606ee1ff394c293.jpg
dsc_0157_55a161a29606ee5463e11c69.jpg
dsc_0166_55a161aee087c30650c6deab.jpg
dsc_0167_55a161b1e087c306f7d83b31.jpg
dsc_0168_55a161b49606ee2025d07cac.jpg
dsc_0169_55a161b69606ee20bc22cf74.jpg
dsc_0170_55a161b89606ee1ff394c297.jpg
dsc_0171_55a161baddf2b37c80a71e03.jpg
dsc_0172_55a161bc2a6b221be4d8d3fd.jpg

Fick med mig dessa byxor också. Dom kanske suger, men dom kostade 200 kr så det är värt ett test ;)
dsc_0195_55a161d8e087c30638b7359f.jpg
dsc_0196_55a161dbe087c305fe321984.jpg

Hundarna orkade inte posa i sina overaller efter 2 dagar på hundutställning och 40 mil hem ;)
dsc_0194_55a161d52a6b221c1381ed61.jpg
dsc_0193_55a161d2e087c306da746533.jpg

Lite bonus för att jag är så nördig :up:
Tror det var allt va.. ?

dsc_0163_55a161ab2a6b226a82e899ec.jpg
dsc_0176_55a161c19606ee20c93c3f15.jpg
 
Åh! Nu blir jag sugen på att åka till Ullred och besöka hundavdelningen, ett helt år sen sist :o
Tur att man snart ska flytta, dessutom tillbaka till fastlandet. Det om något är ju en bra anledning till att motivera ett besök på Ullared för sambon. Att det mest kommer bli hundsaker behöver man ju inte nämna:D
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
720
Senast: Nova123
·
L
Övr. Hund Hej! Nu är det såhär att jag ska få en hund valp som är en flat coated retriever 💙 Och han kommer flytta hem till oss i helgen så jag...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 005
Senast: Hedinn
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 079
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp